vægten står stille

Du læser en tråd i debat > vægttab

vægten står stille
...er der andre der kender det? På trods af at jeg kun indtager 1200-1400 kcal. Det skal siges at jeg har stillesiddende aktivitetsniveau(er studerende og enlig mor til 2 rollinger- så der er ikke plads i skemaet til motion lige pt. Men måske er det netop det der er galt. Forbrændingen er raslet ned på de 3 uger jeg har været igang herinde. De første 2 uger tabte jeg godt nok 2,2 kg men her de sidste 8-9 dage har vægten ikke rykket sig en dyt. Det er MEGET demotiverende :/
Er der noget der har et godt råd til at få sat gang i vægttabet igen?
Jeg vil helt ikke under 1200 kcal , for skal jo også have overskud til en hektisk hverdag.
Søger desuden andre i samme situation, hektisk hverdag med studie/job og små børn/husholdning... Findes der nogen af jer som vil følges lidt ad ?
VH Maggeduddi
13 år26. juli 2011 kl. 08:29
re: vægten står stille
Leg med børn er også motion, prøv at få det lagt ind :)

Ellers har jeg set flere tråde hvor en dag med 'normalt' indtag (med ligevægt på kalorieregnskabet) har fået gang i vægttabet igen :)

Der er også snakket om vitaminer og mineraler, prøv at se på, om du er i mangel af noget, en omgang i den rigtige mængde (vidst nok vha. piller) har i hvert fald givet en hånd til et par stykker :)
13 år26. juli 2011 kl. 10:07
Tak for svaret. Ja jeg overvejer også et eller andet naturprodukt/piller som kan sætte forbrændingen op. Hmm ...gad vide om det også har noget med nedsat forbrænding pga alder at gøre ?! Det er måske blevet noget sværere at få vægten ned end da jeg var i 20erne. Well....jeg prøver at klappe mig selv på skulderen og overvejer endnu engang en eller anden form for natur-pille. Desuden har jeg også hørt at en for fedtfattig kost også kan sætte vægten i stå fordi kroppen opfatter det som en krisesituation. Ved bare ikke hvor mange gram/procent man skal have som minimum i sin kost...
Tak for svaret :)
13 år26. juli 2011 kl. 21:10
Brugeren har valgt at få sine...
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år26. juli 2011 kl. 23:18
hvis du kan drikke det så er lidt æbleeddike blandet i vand godt til at holde forbræningen oppe. jeg drikker lidt før måltiderne. jeg synes det hjælper

kender godt det med tiden til motion, men tænk på at det rend der er efter børn også er motion

held og lykke mona
13 år26. juli 2011 kl. 23:25
efter børnefødsler kan forbrændingen falde i bund.....det .men ellers så kan du se i min tråd det ikke bare lige kører så glat hele tiden.....det er vilkårene....
13 år27. juli 2011 kl. 10:10
2,2 kg de første uger er en flot start. Hold fast i den positive følelse og hold gejsten. Vægten vil stå stille en overgang når kroppen opfatter at der er sket forandringer. Der bliver ommøbleret :-) Og pludselig sker der ting og sager igen.
I stedet for at bruge penge på et naturlægemiddel, som oftest bare er dyrt og giver en "placebo" effekt så sæt dig mål for indtag af vand og mængden af søvn og hold fast i dine 1200-1400 kcal - så kommer vægttabet.
13 år27. juli 2011 kl. 21:21
Hej Mageduddi!
Jeg har ikke så hektisk en hverdag, som den du beskriver, men synes lige jeg ville fortælle dig, at min vægt også faldt i starten og derefter pludselig ikke rokker sig. Men det kommer igen, så det er bare nu du skal holde ud, og ikke forfalde til at tænke "så kan det også være lige meget :-). Al motion tæller, gåtur med rollingerne, løb på stedet osv. - Fortsat god vind :-)
13 år29. juli 2011 kl. 15:38
Hej min vægt har heller ikke rykket sig de sidste 3 uger selv om jeg har spist sundt og fornuftigt, men idag faldt den med 200 g ikke meget men håber at det betyder at det begynder at gå lidt ned igen. Hold motivationen selv o9m det er svært.
13 år29. juli 2011 kl. 16:13
Ja, det kender jeg virkelig også. Jeg har indtil nu i år tabt 33 kg.
I starten væltede det af, men nu kan der godt gå flere uger i træk, hvor der ikke sker noget. Men det kommer i gang igen hver gang, så hvis du holder dig på de 1200-1400 kalorier, så skal det nok lykkes - og så gælder det bare om at være tålmodig de uger, hvor der ikke sker noget.
Men det er svært og MEGET demotiverende. Fortsat held og lykke med det :)
13 år31. juli 2011 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...