Hovedpine??

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hovedpine??
Ja jeg er hjemsøgt af en rigtig irriterende hovedpine. Tænkte om det evt. kunne skyldes en afgiftning?!
Jeg var temmelig hård til sukkeret, inden jeg besluttede mig at begynde det nye år med et vægttab, og har derfor totalt skåret sukkeret væk, altså udover det der er tilsat maden i forvejen, eller findes naturligt i fx. frugt.
Så derfor måske en reaktion på det?? Nogen med lignende erfaring, så hører jeg gerne hvad I gjorde.

Hilsen Kig_op
17 år4. januar 2007 kl. 09:14
re: Hovedpine??
det har jeg også haft og så frøs jeg om aften. men i løbet af en uge forsvinder det
17 år4. januar 2007 kl. 09:28
Jeg drak 1½ liter cola på arbejdet og 1½ liter om aftenen. Jeg kørte til tyskland en gang om måneden og skiftede 6 kasser a 10 1½ liters flasker. Det var i 2001. Jeg vejede over 140 kg. da jeg indså hvor selvskadende jeg opførte mig stoppede jeg fra den ene dag til den anden. Efter en uge fik jeg tre "helvedes døgn" Jeg frøs og rystede og havde ingen energi til noget skønt jeg spiste fornuftigt ( mere end jeg spiser i dag ) Jeg vil ikke ønske den oplevelse for min værste fjende !!!

Det der sker er at din krop skal til at omsætte kompliserede kulhydrater til simple kulhydrater. Der findes mange former for kulhydrater ( sukkerstoffer eller stivelse bliver det også kaldt ) Din krop har simpelthen levet af den hurtige energi der ligger i dit indtag af "hvidt" sukker ( slik og sodavand ) Du er det man kalder en sukker-narkoman.

Det går over i løbet af et par dage. Når din krop finder ud af at "lave energi" fra rugbrød vil du få det bedre. Lad være med at falde for fristelsen til vingummi og chokolade. Det vil bare udtrække pinen. Du er i gang med en kold tyrker. Du vil komme igennem - tro mig. Du vil i fremtiden få lyst til at "slå ihjel" for et stykke slik. Din krop vil helt sikkert kunne huske den rare følelse af hurtig enegi fra slik og sodavand i mange år. Jeg spiste gulerødder og æbler som erstatning ( og gør det stadigvæk )

Det handler om dit stofskifte !

Idag vejer jeg ca 110 kg. Jeg har taget 6 kg på over efteråret fordi jeg arbejde for meget og ikke kom på et spinning hold. Det er der så lavet om på nu.

Hold ud. Fald ikke for fristelsen. Køb nogle æbler i reserve ! Du vil komme igennem det men det er ikke morsomt. Godt nytår
17 år4. januar 2007 kl. 10:27
Jeg drak 1½ liter cola på arbejdet og 1½ liter om aftenen. Jeg kørte til tyskland en gang om måneden og skiftede 6 kasser a 10 1½ liters flasker. Det var i 2001. Jeg vejede over 140 kg. da jeg indså hvor selvskadende jeg opførte mig stoppede jeg fra den ene dag til den anden. Efter en uge fik jeg tre "helvedes døgn" Jeg frøs og rystede og havde ingen energi til noget skønt jeg spiste fornuftigt ( mere end jeg spiser i dag ) Jeg vil ikke ønske den oplevelse for min værste fjende !!!

Det der sker er at din krop skal til at omsætte kompliserede kulhydrater til simple kulhydrater. Der findes mange former for kulhydrater ( sukkerstoffer eller stivelse bliver det også kaldt ) Din krop har simpelthen levet af den hurtige energi der ligger i dit indtag af "hvidt" sukker ( slik og sodavand ) Du er det man kalder en sukker-narkoman.

Det går over i løbet af et par dage. Når din krop finder ud af at "lave energi" fra rugbrød vil du få det bedre. Lad være med at falde for fristelsen til vingummi og chokolade. Det vil bare udtrække pinen. Du er i gang med en kold tyrker. Du vil komme igennem - tro mig. Du vil i fremtiden få lyst til at "slå ihjel" for et stykke slik. Din krop vil helt sikkert kunne huske den rare følelse af hurtig enegi fra slik og sodavand i mange år. Jeg spiste gulerødder og æbler som erstatning ( og gør det stadigvæk )

Det handler om dit stofskifte !

Idag vejer jeg ca 110 kg. Jeg har taget 6 kg på over efteråret fordi jeg arbejde for meget og ikke kom på et spinning hold. Det er der så lavet om på nu.

Hold ud. Fald ikke for fristelsen. Køb nogle æbler i reserve ! Du vil komme igennem det men det er ikke morsomt. Godt nytår
17 år4. januar 2007 kl. 10:27
re: re: Hovedpine??
Kig op. Du er på rette vej. Pøj pøj - og hold ud.

Og til hc1967. Superflot vægttab. Godt gået.

Knus Anna
17 år4. januar 2007 kl. 10:31
re: re: re: Hovedpine??
Tusind tak for de hurtige svar ...

Sidder lige nu med fornemmelsen af at JEG VIL VINDE over sukker trangen!!! Den skal ihvert fald ikke bestemme over mig, så snupper lige et par dage mere med hovedpine...hvis det er det, der skal til :o)

Sjovt nok frøs jeg som en sindsyg hele dagen igår, havde da bare slet ikke kædet de 2 ting sammen... hehehe, men sådan bliver man jo klogere!!

Hilsen Kig_op
17 år4. januar 2007 kl. 12:04
re: re: re: re: Hovedpine??
UPS- et godt råd. Planlæg dine måltider de næste dage (helst år meeeen ... ) Sørg for at spise noget fiberigt rugbrød eller lidt frugt hver 3. time. Jeg har som regel en skive rugbrød klappet sammen om en skive god kommensost med mig når jeg er på farten. spis 25 % af dit energi om morgenen og middag. 20 % om aftenen og 10% til mellem måltiderne. Ved du hvor meget energi du skal have i løbet af en dag ( i kal eller kj )

Det er med til at styrke din krops stofskifte og få dig til at kontrolere dit
blodsukker. Lavt blodsukker giver sukker-hunger !

Ps. En pose matadormix indeholder samme energi som 7 æbler !!!
17 år4. januar 2007 kl. 12:28
Du skal jo endelig også huske at drikke vand. For lidt væske kan også være grunden til hovedpinen. :-)

Forøvrigt er rosiner alletiders hvis man har en afsindig sukkertrang. Men pas på med ikke at spise for mange...
17 år4. januar 2007 kl. 14:21
re: re: Hovedpine??
Hej HC
Ja jeg ved godt det med mellemmåltiderne, i tidernes morgen var det slankedoktoren der virkelig gav mig de vise sten til et vægttab. Ville ønsle jeg kunne skrive varigt, men det virker jo kun så længe man husker hvad man har lært og bruger det....
Men tak for at du mindede mig om det. Jeg spiser faktisk hver 2,3 - 3. time, alt efter hvor sulten jeg er og det virker faktisk ok.

Hilsen Kig_op
17 år4. januar 2007 kl. 17:40
re: re: re: Hovedpine??
TIl lilled

Åhhh ja rosiner er super gode og hvis man liiiige blander 10 mandler i sådan en håndfuld er den helt i top !!! Det skal jo bare ikke være hver dag :o)

Og vandet husker jeg, jeg drikker mindst 2 liter ren vand hver dag, så kommer der kaffe og te oveni.

Hilsen Kig_op

og HC !!!

Her inde ser det ud til at jeg kun må få omkring 1400 kcal om dagen, puuuh det er ikke meget, men så må jeg jo op af stolen og igang med noet motion....
17 år4. januar 2007 kl. 17:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });