upropotioneret

Du læser en tråd i debat > vægttab

upropotioneret
Jeg er en pige på 20, har altid været spinkel bygget, så jeg har jo aldrig tænkt på kost eller motion, men da jeg fyldte 18 og begyndte på p-piller tog jeg på. På daværende tidspunkt vejede jeg 49 kilo og nu vejer jeg på en god dag 62 kg. hvilket er alt for meget (er kun 165 cm). Jeg syntes jeg har gjort og gør meget for at tabe mig. Jeg har gået i fitness - uden effekt, dyrker motion - uden effekt. Spiser så sundt jeg kan (er svært når man bor hjemme) - uden effekt. Selvfølgelig kommer der lidt alkohol og usunde ting indenbords, men det er ikke ofte og i overdrevet mængder.
Man kan se en smule jeg har taget på i hovedet og lidt på maven, men dér hvor kiloene sidder er på mine lår, mine ben er det samme. Min krop er slet ikke proportioneret og det ser ikke pænt ud og min selvtillid er helt i bund. Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få mine lår mindre.

Nogle der har nogle råd, jeg kan bruge? Er så desperat, at jeg overvejer en fedtsugning,..
13 år21. juli 2011 kl. 17:20
re: upropotioneret
49 kg til 165 cm er for lidt.. Og 'alt for meget', vil jeg nok ikke kalde det, du er jo ikke ligefrem overvægtig.. Jeg tror ærligt talt mere det er psyke, den del, og så fordi du er vant til at være (for) tynd.

Det kan uden de store problemer lade sig gøre at spise sundt hjemme, overtal dine forældre til at købe gulerødder og andet sundt, og spis det så til maden.

.. Du lyder virkelig til at have et problem. En fedtsugning til en med en BMI på 22-23 er slet, slet ikke realistisk.. Jeg tror du skal gøre noget ved din selvtillid, ikke så meget ved din krop (selvom den del jo kan hjælpe med selvtilliden).
13 år21. juli 2011 kl. 17:27
Ved godt jeg var tynd, og vil ikke være så tynd igen, vil gerne veje 55 kg, det var en sund og pæn vægt til mig.
Har problemer med selvtilliden, og det har jeg altid haft. Men når vægten fylder så stor en del af min hverdag og påvirker mig negativt, ser jeg snart ingen anden udvej - selvom jeg ikke vil. Vil aller helst bare smile og være tilfreds med min krop, men sålænge, den ikke harmonere, er det ikke godt nok..
13 år21. juli 2011 kl. 17:37
Lige for at rette dig, så bruges fedtsugning IKKE som vægttab. Det anbefales at kun personer der er tilfredse med deres nuværende vægt bør få foretaget en sådan, da en fedtsugning kun fjerner fedtdepoterne (f.eks. sætter mit sig meget på inderlår).
Så en fedtsugning bør du altså først få foretaget når du har nået din ønskevægt :) Jeg har selv overvejet det, men økonomien er lige en mindre hindring for mit vedkommende.

Ablanu: Så derfor er det mere realistisk at en med et BMI på 22,5 får en fedtsugning , end en med et BMI på over 25
13 år21. juli 2011 kl. 18:30
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år21. juli 2011 kl. 18:52
jeg må nok give de andre ret, at der hvor det største arbejde måske ligger i dit eget syn på dig selv. hvorfor skulle det ændre sig, når du taber vægt?

når det så er sagt, er jeg sikker på du sagtens vil kunne tabe dig, få en mere harmonisk krop gennem den rette kost+træning. dog er det svært at komme med råd, når du ikke skriver noget om aktivitetsniveau og det du spiser?
13 år21. juli 2011 kl. 21:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });