#2 af Need2befit (slettet)
Råd til en x-spiseforstyrret
Du læser en tråd i debat > vægttabNeed2befit (slettet)
re: Råd til en x-spiseforstyrret
Hvor længe havde du spiseforstyrrelsen?
- Altså af egen erfaring, så havde jeg også 4-5 måneder, hvor næsten ikke spise ordenligt, & mange herinde sagde, at hvis jeg blev ved ville jeg ende i en spiseforstyrrelse... Det var virkelig tæt på.
Men så målte jeg min stofskifte hos lægen, fordi jeg var også bange for den var smadret, men den var normal.
Jeg synes at det er rigtig flot af dig, at du har besluttet, at spise 1300kcal om dagen.
Når du ikke spiser så meget, så er det mere muskelmasse du taber end fedt... Krop SKAL have mad, fedt, protein og kulhydrater, for at fungere normalt.
Jeg synes helt klart at du skal spise 1300kcal om dagen, og så bare se, hvordan det går med vægten...
- Men altså, når man begynder at træne og når man har ændret sin levestil, så kan det begynde med en vægtøgning, men det betyder ikke, at du skal spise MINDRE!
- Altså af egen erfaring, så havde jeg også 4-5 måneder, hvor næsten ikke spise ordenligt, & mange herinde sagde, at hvis jeg blev ved ville jeg ende i en spiseforstyrrelse... Det var virkelig tæt på.
Men så målte jeg min stofskifte hos lægen, fordi jeg var også bange for den var smadret, men den var normal.
Jeg synes at det er rigtig flot af dig, at du har besluttet, at spise 1300kcal om dagen.
Når du ikke spiser så meget, så er det mere muskelmasse du taber end fedt... Krop SKAL have mad, fedt, protein og kulhydrater, for at fungere normalt.
Jeg synes helt klart at du skal spise 1300kcal om dagen, og så bare se, hvordan det går med vægten...
- Men altså, når man begynder at træne og når man har ændret sin levestil, så kan det begynde med en vægtøgning, men det betyder ikke, at du skal spise MINDRE!
13 år7. juli 2011 kl. 11:23
calcit
sss Hvad vejer du ?
13 år7. juli 2011 kl. 11:26
sss (slettet)
Jeg vejer ca 65 lige nu..
13 år7. juli 2011 kl. 15:03
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år11. juli 2011 kl. 08:41
sss (slettet)
Det vigtigste ligenu for mig, er at min krop er sund og har det godt.. Dernæst udseendet, da det stadig er noget som har stor indflydelse på mit selvværd/selvtillid, og jeg vil gerne føle mig godt tilpas i min krop (som stadig skal være sund og rask :) )..
Men det er da beroligende at høre, at kroppen med sandsynlighed vil rette op på det selv, når jeg giver den mere føde..
Men mht. til at det er for lidt kcal jeg indtager - hvad vil være det bedste for mig, at spise ca. 1300 kcal og træne lidt mindre - eller træne meget og spise flere kcal dagligt?
Og hvad taber man mest kg ved? :)
Men det er da beroligende at høre, at kroppen med sandsynlighed vil rette op på det selv, når jeg giver den mere føde..
Men mht. til at det er for lidt kcal jeg indtager - hvad vil være det bedste for mig, at spise ca. 1300 kcal og træne lidt mindre - eller træne meget og spise flere kcal dagligt?
Og hvad taber man mest kg ved? :)
13 år11. juli 2011 kl. 11:44
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år11. juli 2011 kl. 12:17
Jeg har længe gerne ville tabe mig (er ikke i overvægts-gruppen, men har lidt for meget på sidebenene, som jeg gerne vil af med), men det har været tæt på umuligt, da vægten ikke har rykket sig en disse. Jeg har tidligere haft en spiseforstyrrelse, og mine spisevaner nu her, har derfor været meget præget af at spise omkring 500 kcal dagligt og andre dage overspise... Og som sagt, det har jeg ikke tabt mig af..
Jeg HAR indset nu, at den eneste og sundeste måde, er at spise ordentligt og nok og dyrke motion.
Er bare bange for at mit stofskifte og forbrænding er helt ødelagt - kan det rettes op på igen??? :(
Jeg vil nu lægge stilen om, med ca. 1300 kcal om dagen og godt med motion - altså gøre det på den sunde måde! Fordele måltiderne over hele dagen, passe på med kulhydrater og få nok grøntsager og vitaminer..
Men er sgu bange for at det ikke kan hjælpe mig, hvis min forbrænding og stofskifte er så smadret?
Håber i kan svare !