#1 af KBA (slettet)
Veninder bliver sure
Du læser en tråd i debat > vægttabKBA (slettet)
Veninder bliver sure
Jeg er ved at tabe de sidste kilo op til min ferie (rejser om en uge), og prøver derfor ihærdigt på at spise så sundt som muligt osv. Men jeg skal i morgen i sommerhus, med tre veninder i 5 dage - hvilket jeg selvfølgelig glæder mig meget til. Men... De er ikke igang med et vægttab og kan derfor spise hvad de vil - Og når den står på 'sommerhus-hygge', så er det ikke kun grønsager og kildevand der bliver serveret. Mit dilemma er så, at når jeg takker nej til de søde sager og ikke mindst til alkoholen, så bliver de ofte irriterede på mig og får skabt en dårlig stemning. Jeg føler mig pludselig lidt 'socialt afskåret' og ender derfor tit med at give efter. De er nogle rigtige gode veninder og vil det bedste for mig, men 'problemet' er, at de er i samme vægtklasse som mig, uden at føle et behov for at tabe sig og derfor ikke rigtig kan se, hvorfor jeg gerne vil tabe mig. Kender i til dette og har i måske nogle forslag til hvordan det kan ungås? Håber at i alle har en god sommer :-)
13 år5. juli 2011 kl. 21:21
Ablanu
re: Veninder bliver sure
Du kan lade være med at tage med :)
Nej, okay..
Hvor gammel er du, hvor høj er du og hvad vejer du? Og hvad har du planer om at tabe på den uge, for det er altså meget begrænset hvad du kan 'nå'..
Føler du dig 'social afskåret' fordi du ikke bliver fuld som de andre, eller fordi de afskærer dig, når du ikke drikker? For hvis det er de sidste, vil jeg ikke kalde dem særligt gode veninder..
Well.. Du kan jo tage lidt sødt, men i meget begrænsede mænger og så drikke noget 'kaloriefattigere' alkohol (der er en tråd med det herinde) :)
Nej, okay..
Hvor gammel er du, hvor høj er du og hvad vejer du? Og hvad har du planer om at tabe på den uge, for det er altså meget begrænset hvad du kan 'nå'..
Føler du dig 'social afskåret' fordi du ikke bliver fuld som de andre, eller fordi de afskærer dig, når du ikke drikker? For hvis det er de sidste, vil jeg ikke kalde dem særligt gode veninder..
Well.. Du kan jo tage lidt sødt, men i meget begrænsede mænger og så drikke noget 'kaloriefattigere' alkohol (der er en tråd med det herinde) :)
13 år5. juli 2011 kl. 21:46
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år5. juli 2011 kl. 23:09
calcit
Måske det er bare et gæt.....så er det med at du ikke indtager det sammen som de andre et problem???. Men hvorfor dog ?hvad er deres problem??
Vi mangler at høre hvorI I er vægtmæssigt. Vi har tidligere haft en tråd vedr. folks reaktioner.....og det er jo ikke sikkert det er så fedt andre taber sig......
Vi mangler at høre hvorI I er vægtmæssigt. Vi har tidligere haft en tråd vedr. folks reaktioner.....og det er jo ikke sikkert det er så fedt andre taber sig......
13 år6. juli 2011 kl. 17:00
Maria Lausten (slettet)
Jeg kender det godt, vi har en kagegruppe på arbejdet, når man pænt siger nej tak, så får man også bemærkninger og blikke. Det er jo her, jeg ville ønske, at de var lidt støttende, ikke, at de skal begynde at spise frugt og fibre i stedet. Bare de ikke altid ville kommentere det, når jeg siger nej tak til kage.
13 år6. juli 2011 kl. 20:40
SundDiæt (slettet)
Tja, det er min erfaring, at det bedste at gøre er at holde fast og at holde op med at forklare sig.
Det er bare for provokerende for rigtig mange mennesker, når der er nogen, der har selvkontrol til at holde fast ved de sunde vaner.
Det sætter jo et spørgsmålstegn (i deres egen bevidsthed) ved, om de også burde ændre vaner, og det er jo ikke lige det man har lyst til at tænke på, når man sætter tænderne i et ekstra stykke kage ... ;0)
Det er bare for provokerende for rigtig mange mennesker, når der er nogen, der har selvkontrol til at holde fast ved de sunde vaner.
Det sætter jo et spørgsmålstegn (i deres egen bevidsthed) ved, om de også burde ændre vaner, og det er jo ikke lige det man har lyst til at tænke på, når man sætter tænderne i et ekstra stykke kage ... ;0)
13 år7. juli 2011 kl. 16:36