#2 af Ulla Mikkelsen
Et hej fra et nyt medlem :)
Du læser en tråd i debat > vægttabUlla Mikkelsen
re: Et hej fra et nyt medlem :)
Hej Ripley og velkommen tilbage - og ja puha vi ved hvis alle, hvor svært det er at holde vægten bagefter - jeg syntes så ikke, at det er svært i dagligdagen, men mega svært så snart man træder ud af døren - fordi det er så svært, at få sund og kaloriefattig mad så :O((
Rigtig flot, at du tager kampen op igen og bestemt ikke noget at sige til, at du ikke har kunnet holde dit ellers flotte vægttab, med det livet har budt dig - Rigtig dejligt, at det nu er vendt og at du har det godt nu - Jeg vil rigtig gerne støtte dig og melder mig straks til "heppekoret" :O)))
Må man spørge, hvad det er for en Vuffer du skal have ??
Rigtig flot, at du tager kampen op igen og bestemt ikke noget at sige til, at du ikke har kunnet holde dit ellers flotte vægttab, med det livet har budt dig - Rigtig dejligt, at det nu er vendt og at du har det godt nu - Jeg vil rigtig gerne støtte dig og melder mig straks til "heppekoret" :O)))
Må man spørge, hvad det er for en Vuffer du skal have ??
13 år27. juni 2011 kl. 21:28
EllenRipley (slettet)
Mange tak for den fede velkomst! :) Har du været igang længe? Og hvad er din "status" - skal du bare holde vægten (som jo så ikke bare er "bare"), eller skal du tabe dig? :)
Vi skal have en Islandsk Fårehund, så der bliver rigeligt at se til! Både mig og kæresten er meget natur mennesker, så vi har valgt en hund som kan dele vores livsstil :) Og så bliver man jo tvunget til at gå hver dag - og ved fra tidligere, at det jo er rigtig dejligt når man først er kommet afsted :)
Vi skal have en Islandsk Fårehund, så der bliver rigeligt at se til! Både mig og kæresten er meget natur mennesker, så vi har valgt en hund som kan dele vores livsstil :) Og så bliver man jo tvunget til at gå hver dag - og ved fra tidligere, at det jo er rigtig dejligt når man først er kommet afsted :)
13 år28. juni 2011 kl. 16:54
Ulla Mikkelsen
Hej igen.
Lækker vuf i skal have, jeg har selv 4 stk. Flat Coatede Retrievere, som jeg træner og går både på markprøver og udstillinger med, så ja en hund giver rigtig meget motion ;O))
Jeg har været her siden 28 januar og startede på 75 kg - status i dag er minus 13 kg og en BMI på 23,1 - Jeg er 54 år,164 cm høj og tror jeg stopper ved de 58-59 kg, så jeg taber mig stadig :O))
Lækker vuf i skal have, jeg har selv 4 stk. Flat Coatede Retrievere, som jeg træner og går både på markprøver og udstillinger med, så ja en hund giver rigtig meget motion ;O))
Jeg har været her siden 28 januar og startede på 75 kg - status i dag er minus 13 kg og en BMI på 23,1 - Jeg er 54 år,164 cm høj og tror jeg stopper ved de 58-59 kg, så jeg taber mig stadig :O))
13 år29. juni 2011 kl. 12:57
EllenRipley (slettet)
Uuuuuh, det er også en lækker race! Jeg har haft hund før, og har gået i ti år nu og trippet efter at kunne få en igen, så kan slet ikke vente :D Er ret gal med hunde ^.^
Og et stort tillykke med vægttabet! Det er sejt :D Så gælder det vel snart for dig om den svære kunst at holde vægttabet - men det lyder som om du er godt hjulpet på vej af hunde motion :D
Og et stort tillykke med vægttabet! Det er sejt :D Så gælder det vel snart for dig om den svære kunst at holde vægttabet - men det lyder som om du er godt hjulpet på vej af hunde motion :D
13 år29. juni 2011 kl. 23:44
bbras (slettet)
Velkommern i "klubben"af alle os der har brug for en opstrammer med mellemrum...Verden og hverdagen er jo desværre fuld af kalorietunge fristelser og jeg er osse een af dem der næææsten uden at bemærke det,rager 14..16..kg til mig iløbet af nogle år..Jeg ved nu godt hvad der går galt..:Det blir langsomt"fredag"hver aften med lidt godt til kaffen,en Mars i forb.med indkøb,tar 2 portioner af aftensmaden osv..Denne gang skulle jeg så tabe ca 14 kg,ikke mindst da min fedtprocent var alt for høj.Jeg meldte mig hos DDV og tabte i det forum de første 11 kg på 11 uger.Nu er jeg så igang her på madital få at nå de sidste 2..3..kg.Jeg fortsætter principperne fra DDV med at spise mange proteiner,og kulhydraterne stortset kun fra grønt og frugt(dvs. ingen pasta,kartofler og ris i hverdagen.Jeg spiser om fredagen fedtfattig is måske en flødebolle og nødder mv...Jeg tror jeg kan fortsætte sådan her fremover også,så ser ikke længere denne måde at leve på som en kur men som en kostændring...Håber du lykkes med dit projekt og go fornøjelse med hunden(har selv 2 store hunde..) MVH Bente/BBRAS
13 år30. juni 2011 kl. 00:11
Ulla Mikkelsen
Tusind tak Reply - og ja en rigtig skøn Race, som nok skal holde mig igang :O)) - Ja jeg skal snart på vedligehold, men tror at jeg så bare sætter mit nye mål til minus 1 kg om året, hi hi - Kan godt forstå at du har svært ved at vente, vi var også 12 år uden hund, før vi fik den første Flat - det giver bare så meget glæde, at leve et liv med hunde i huset :O))
Hej Bente - Ja masser af fristelser og desværre også masser af mad, som feder uden at vi ved det, fordi vi ikke kender indholdet - hos mig er hvidt brød totalt bandlyst - det spises KUN, hvis jeg ikke har mulighed for at undgå det, hvis vi er ude feks. :O)) - Din kost lyder rigtig sund, dog kan jeg ikke leve uden mine 150 - 200g kartofler til aftensmaden, jeg spiser så til gengæld ikke pasta og ris mere, men masser af grønsager :O) - og ja IS skal der til, her i sommervarmen, så jeg spiser ca. 200 g (minivannilie med 4,0 % fedt) med frugt engang imellem. - Rigtig flot, at du tog kampen op igen og nu har fået et helt nyt livssyn, jeg ser det også som en total kostomlægning og kan leve sådan her også i fremtiden :O)) - Dejligt med endnu et hundemenneske - held og lykke til jer begge og lad os så komme ud at trave en rigtig lang tur med vufferne :O)
Hej Bente - Ja masser af fristelser og desværre også masser af mad, som feder uden at vi ved det, fordi vi ikke kender indholdet - hos mig er hvidt brød totalt bandlyst - det spises KUN, hvis jeg ikke har mulighed for at undgå det, hvis vi er ude feks. :O)) - Din kost lyder rigtig sund, dog kan jeg ikke leve uden mine 150 - 200g kartofler til aftensmaden, jeg spiser så til gengæld ikke pasta og ris mere, men masser af grønsager :O) - og ja IS skal der til, her i sommervarmen, så jeg spiser ca. 200 g (minivannilie med 4,0 % fedt) med frugt engang imellem. - Rigtig flot, at du tog kampen op igen og nu har fået et helt nyt livssyn, jeg ser det også som en total kostomlægning og kan leve sådan her også i fremtiden :O)) - Dejligt med endnu et hundemenneske - held og lykke til jer begge og lad os så komme ud at trave en rigtig lang tur med vufferne :O)
13 år30. juni 2011 kl. 05:47
Jeg ville lige sige hej, præsentere mig selv og min "historie", da jeg håber at kunne bruge forum en del. Det er altid dejligt med lidt støtte fra folk der ved hvor hård kampen kan være! :)
Ja, jeg er her igen, da jeg i løbet af de sidste par år, ligeså stille har taget små 10 kg på; havde ellers tabt 14 kg før det. At jeg nu kun er 4 kg fra min top "kampvægt" skræmmer mig og der skal virkelig ske noget. Så hvorfor er det gået galt?
Tja, vi ved alle at det er svært at holde vægten efter endt kur, men de sidste par år har været emget hårde på den personlige front....
Jeg forlod et fast forhold efter 4 år, der var ellers planlagt bryllup og hele omgangen. Jeg havde et par forhold som var meget bekostelige på den personlige front, og har generelt fået vendt livet på hovedet de sidste par år.
For et lille år siden, fik jeg så konstateret en meget svær depression, med angst og posttraumatisk stress, så røg trods mange års modstand på antidepressiver. Jeg må indrømme at de har hjulpet mere end jeg havde turdet håbe på; men de har også fået mig til at tage på i en grad som jeg ikke havde forudset :-/
Nu har hovedet det bedre, så nu skal der altså ske noget med kroppen! Jeg har et lidt skrøbeligt helbred desværre, så det kan gøre tingene lidt svære; og har også lidt af spiseforstyrrelser (alle tre slags) i mange år, så jeg skal passe meget på hvordan jeg styrer mine madvaner.
Men som sagt har jeg det i dag bedre end i mange mange år, og livet ser lysere og lysere ud,selvom man er arbejdsløs nyuddannet :) Vi skal have hund om 2 uger, hvilket jeg forventer giver mig en del motion og gør at jeg kommer meget mere ud, dejligt!!
Nu blev det jo til lidt af en stil, men følte at jeg lige måtte fortælle lidt om min baggrund, kunne jo være at der var nogen her på forum der kendte til nogle af de samme ting :)
Jeg glæder mig faktisk til at komme igang; med vægttabet - men faktisk mest til at blive et sundere mennekse. Jeg håber at i dejlige mennesker her på forum kan være til støtte, og at jeg kan støtte jer :)
Ripley