Kan ikke forstå jeg tager på

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kan ikke forstå jeg tager på
Jeg har i de sidste 5-6 dage virkelig spist fornuftigt (masser af frugt og grønt, te og vand, mager skinke (meget lidt), kylling og i det hele taget holdt mig til 950- 1050 kcal pr. dag (er 1,57 m høj). Jeg har dyrket gymnastik mellem 1 og 2 timer om dagen og spist en 5-6 gange i alt pr. dag.
Derfor fatter jeg slet ikke, at jeg siden start har taget 200 gram på. Meget underligt!
(Og det er ikke den tid på måneden).
Nogle der har en fornuftig forklaring på dette?
13 år23. juni 2011 kl. 20:08
re: Kan ikke forstå jeg tager på
Det kan faktisk sagtens have noget med din cyklus at gøre alligevel... Måske har du ægløsning.
Og ellers kan det være smart kun at veje sig en gang om ugen. Og jo jeg forstår godt fristelsen ved at gøre det hver dag.
Ellers kan det jo være at du har omdannet noget fedtmasse til muskelmasse.
Måske du en gang imellem skulle få lavet en kropsmåling - i mit træningscenter kan man købe sådan en for 25 kr. Det kan man sikkert oz andre steder :)
Ellers alliér dig med et målebånd og mål dig en gang om måneden.
13 år23. juni 2011 kl. 20:14
Jeg har oplevet at hvis jeg spiser 1400 - 1500 kcal dagligt, så taber jeg mig bedre end på 1100 - 1200 kcal. Jeg er 1,58. For at få de flere kcal spiser jeg grovere grøntsager, istedet for de fine, så det er nok fibrene der gør det.
Lige for tiden er min kostdagbog ikke et særligt godt eksempel, da jeg har en frygtelig kvalme, men gik et par uger tilbage, så kan du se den kost jeg taber mig bedst på. Måske det også kunne hjælpe dig.
13 år24. juni 2011 kl. 08:19
Tak for svar.
Jeg har i hvert fald besluttet mig for ikke at opgive endnu ;-). Nu tager jeg ugen ud og næste uge vil jeg så prøve flere grove grøntsager og se om der sker noget positivt på vægten!
13 år24. juni 2011 kl. 15:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });