Overspisning af havregryn

Du læser en tråd i debat > vægttab

Overspisning af havregryn
Hej jeg er en pige der rigtig godt kan lide en god stor portion havregryn med mælk. Jeg spiser ikke havregryn lige for tiden, men jeg kunne sangtens en gang om ugen tage en stor potin harvregryn med mælk. Men hvor meget må jeg spise inden det begynder at fede? Hvis jeg kun spiser det en gang om ugen, kan det så fede?
13 år18. juni 2011 kl. 11:41
re: Overspisning af havregryn
Havregryn og mælk er rigtigt godt som måltid, så hvis du spiser det som et hovedmåltid tager du ikke på = det feder ikke. Men hvis du spiser det som et af mange mellemmåltider er der "for" mange kalorier i og du vil (måske) tage på.
13 år18. juni 2011 kl. 18:20
Jeg spiser grød hver evig eneste dag (dog kogt på vand, men min grød der er en balndingsgrød har også nogle flere kalorier end ren havregryn) og jeg taber mig alligevel. Havregryn er sundt og det mætter også rigtig godt, så det er der ikke noget i vejen med, heller ikke hvis du tager en stor portion en gang i mellem som mellemmåltid fordi du lige har lyst. Til gengæld betyder det noget hvis du spiser det med sødmælk i stedet for skummetmælk og hvis du spiser fedt resten af dagen. Som med alt andet er det jo kun en del af det du spiser på en dag, så hvis du spiser mere af det ene må du skære ned på det andet så du holder dig indenfor din kaloriegrænse hvad den så er. Men havregød er som sagt ikke det værste at smovse i.
13 år19. juni 2011 kl. 09:47
som udgangspunkt er der intet galt i at spise en stor potion havregryn. Det mætter godt, godt med kostfibre osv, MEN..
her kommer så men'et.. kalorier er og bliver kalorier. så hvor stor er en stor potion? 1 dl havregryn giver alligevel ca 100 kcal, så det kan jo løbe op.. bare tag den med i overvejelsen?
13 år19. juni 2011 kl. 14:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });