Når man steger sin mad, mister det så fedt/kalorier/kcal ??

Du læser en tråd i debat > vægttab

Når man steger sin mad, mister det så fedt/kalorier/kcal ??
Hej
Jeg har siddet og kigget på kalorietabeller og kan ikke forstå hvorfor der er så høje kcal på kød. Hvor det så gik op for mig at de beskrivelser der står er om madvarer inden tilberedning.
Så når jeg steger kød, mister det så nogle kcal?
13 år12. juni 2011 kl. 00:13
re: Når man steger sin mad, mister det så fedt/kalorier/kcal ??
Nej det mister vægt, så kalorieindholdet pr. 100g burde
stige.

Der kan dog ogsdå være tae om at det mister fedt. Hvis det er fedtholdigt kød. F.eks vil stegt flæsk (tørstegt i ovn) jo miste en masse fedt, og dermed blive en bedre fødevare.

Er der noget specielt du synes er højt.

Jeg bruger som regel pålæg som angivelse af stegt/bagt kød som f.eks. kylling eller kamsteg, fordi jeg altid fjerner alt synligt fedt, og i øvrigt altid bruger fedtfattigt kød.

Det værste er oksefars. Der er det et rent gæt hvor meget råt kød jeg har fået.
13 år12. juni 2011 kl. 11:09
Re:
Ja altså jeg tænker kylling fx. Har altid fået at vide det er kød med lav kcal, men det ser da ikke sådan ud i følge kalorietabellerne. Og eksempelvis en hakkebøf, noget jeg er rimlig glad for, det er jo helt fedtet når man former hakkekødet, men når den er stegt tænker jeg om der må være forbrændt noget fedt? Eller om det forbliver det samme? Jeg kender ikke rigtig til processen.

Men det egentlige dilemma er mest at jeg ikke har lyst til at blive vegetar mens jeg taber mig, så om der er noget kød, eller en speciel måde at tilberede det på som gør at det ikke har et helt sindsygt højt kcal tal.
13 år12. juni 2011 kl. 14:00
re: Re:
Forstår vist ikke helt hvad der er dit problem. Der er da aboslut ikke mange kalorier i kylligebryst, kamsteg eller magert oksefars.

Hvis du spiser f.eks.
170g kyllingebryst (uden skind)
250g broccoli (eller lign.)
100g kartofler
10g olivenolie

giver det ca, 475kcal det er da ikke meget til aftensmad, og man bliver stopmæt .

Hvor mange kalorier spiser du om dagen ?
13 år12. juni 2011 kl. 14:22
Alt er selvølgelig relativt, men personligt synes jeg ikke kcal indholdet i kylling, kalkun, fisk og skaldyr er slemt. Men der er selvfølgelig et højere kalorieindhold i de nævnte end der er i salat, så som sagt, alt er relativt.
13 år12. juni 2011 kl. 14:38
jeg er enig i at kød skulle vises stegt/ kogt idet er er flere % svind....det må da kunne komme med her....
13 år12. juni 2011 kl. 19:13
re: Når man steger sin mad, mister det så fedt/kalorier/kcal ??
(et forældet link er blevet fjernet)
13 år12. juni 2011 kl. 19:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });