Pige, 15 år og småtyk med ønske og vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

Pige, 15 år og småtyk med ønske og vægttab
Hej alle :)

Mit navn er Anna, og jeg er 15 år gammel. Jeg afslutter lige nu 9. klasse og skal på Idrætsefterskole næste år. Jeg glæder mig, men vil meget gerne tabe mig og komme i bedre form, inden jeg starter.
Jeg er 159 cm høj og vejer cirka 62 kg i øjeblikket. Min vægt er steget siden jul, da jeg ikke længere kan tage mig sammen til at løbe en tur, spise ordentligt og kontrollere min søde tand.

Jeg og min familie har alle enten lidt eller meget for meget på sidebenene, og det lykkedes os alle i samarbejde for cirka 2 år siden at tabe nogle kilo. Jeg var selv, helt ned på 53 kg og var rimelig tilfreds, selvom jeg stadig ønskede at tone min krop.

Desværre er vi alle røget af den, og de 4 kg jeg havde tabt, kom på i over det dobbelte. Øv - så nu søger jeg, gerne andre unge piger, men ellers bare folk, der kan give motivation til cirka 6 kg vægttab inden August 2011.

Det skal siges, at jeg er meget kræsen, men ønsker mig at blive mindre kræsen, især inden efterskole næste år. Så det ville glæde mig, at få råd til det også.

Hilsen Anna.
13 år10. juni 2011 kl. 14:01
re: Pige, 15 år og småtyk med ønske og vægttab
Det er godt du er bevidst om at komme ned i vægt for en ungdom som kraftig fratager en for mange gode muligheder og oplevelser.......du siger du er kræsen men det må du da uddybe.........der findes mange metoder til at få indlært gode vaner.....
13 år13. juni 2011 kl. 12:42
Jeg er 18 år, går i 2.g, og kender godt til den søde tand.. Jeg vil gerne give en hånd med med motivationen :)

Når din familie også har lidt på sidebenene, kunne I så ikke tage en omgang sammen? Det gør det trods alt en hel del nemmere for alle :)

Hvad kan du ikke li? Eller skal jeg hellere spørge, hvad kan du li? ;)

Under alle omstændigheder - velkommen til! :)
13 år13. juni 2011 kl. 14:52
Kraesenhed kan traenes vaek, med det meste i hvert fald. Jeg hadede spinat I mange aar, men saa laerte jeg nogle laekre opskrifter og nu er det en af mine yndlingsgroensager.

Proev noget nyt, proev ting du ikke kan lide paa nye maader og proev at taenke positivt i stedet for negativt og du kan maaske aendre din kraesenhed :D
13 år13. juni 2011 kl. 17:27
Calcit:
Tak for svaret. Min kræsenhed er meget, at jeg smager med synet. Jeg vil helst ikke smage på nye ting, jeg ikke ved hvad er og kender. Samtidig kan jeg fx kun lide rå/friske grøntsager, og kun de "normale" som peberfrugt, tomat, agurk, iceberg og gulerod.
13 år15. juni 2011 kl. 15:40
Ablanu:
Problemet med min familie er, at der ofte bliver sagt: Vi starter på mandag. Men at det så kun varer mandag, før der lige kommer en pose slik eller noget med hjem dagen efter.

Min søde tand er der ikke hele tiden, men især hvis jeg ser andre spise noget sødt eller bare smager lidt, så bliver det til en hel ædefest nærmest ... Så tager jeg ikke kun et stykke, men det hele. Jeg kan finde på at rive chokolade eller sukker på frugt (jeg elsker frugt, og spiser 2-3-4 stykker om dagen) eller putte sukker på i forvejen sød yoghurt.

Hm, som jeg skrev ovenover, kan jeg lide friske/rå grøntsager og frugt (stort set alt frugt), ting jeg kender og synes ser lækre ud, ryger også meget nemt ned.
Ris og pasta, ovnkartofler (ikke nødvendigvis pommes frites, men også bare skrallede kartofler, skåret i stykker og i ovnen), øksekød, svinekød, laks, vildt, fladfisk og ørred spises gerne, med den rette tilberedelse.
Min værste fjende er nok, at tingene ikke skal laves sammen, men hver for sig, så de smager af sig selv. Ting som er rodet sammen, kan jeg ikke håndtere..
13 år15. juni 2011 kl. 15:48
Pupetta:
Ja, det kan det. Men modet skal der til, og det har jeg desværre ikke - især ikke når andre har lavet det eller det sær "underligt" ud..
13 år15. juni 2011 kl. 15:50
Hej Anna
du kan sjippe 3min om morgenen og 3 min om aftenen.
det svarer ca til 6kg på et år og så bliver din kondition meget bedre.
held og lykke fremover
13 år15. juni 2011 kl. 17:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });