Overspisning

Du læser en tråd i debat > vægttab

Overspisning
Hej alle
Jeg har længere været i gang med at tabe mig, og det går rigtig godt, men her til morgen var jeg bare så sulten så jeg spiste flere skåle rugfras, og jeg har bare så dårlig samvigtighed lige nu. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg spise mindre i dag, for ikke at tage på?
13 år6. juni 2011 kl. 15:58
re: Overspisning
Du skal i hvert fald ikke lade være med at spise resten af dagen :)
Prøv bare at spis videre 'normalt', evt med lidt mere grønt, lidt mindre af det du normalt ville spise med lidt ekstra kalorier i :)
13 år6. juni 2011 kl. 16:09
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år6. juni 2011 kl. 16:38
Jeg vil også sige at du ikke skal gå og have dårlig samvittighed over det - det hjælper ingenting.

Måske blander jeg mig for meget, men jeg vil måske anbefale et andet morgenmåltid end rugfras. Jeg holder mig fra sådanne morgenmadsprodukter fordi de tit indeholder et højt indhold af tilsat sukker i forhold til indhold af kostfibre og især i forhodl til hvor højt kalorieindtaget er pr. 100 g. Det er kostfibrene og protein der er godt - Det der mætter i længere tid.

Undskyld hvis jeg blandede mig for meget med dette.

Vh. Maria
13 år6. juni 2011 kl. 21:04
Jeg vil give de andre ret - ud med den dårlige samvittighed, der SKAL være plads til, at vi engang imellem spiser mere end andre dage - jeg har feks. været ude at shoppe med en vininde og hendes søde datter i dag, vi kvalte lige ca. 500 Kcal hver på Sunset i Esbjerg til frokost, en kage til kakaoen i Bilka og så sluttede vi af med, en lille menu på MC Donald til aftensmad - jeg har smidt 10,7 kg siden 28 januar - og nej jeg har ikke dårlig samvittighed - i min verden vil jeg kunne leve mit nye sunde liv resten af mine dage, men jeg vil også gerne, kunne rive en dag ud af kalenderen en sjællen gang imellem, ellers bliver det da for surt :O))

Jeg vil også give Maria ret i, at du måske skulle skifte din morgenmad ud, med noget der mætter dig noget mere - selv spiser jeg 50 g havregryn, 10 g rosiner og 150 ml. minimælk - alt efter hvor meget du vejer, skal du måske have mere eller mindre :O))
13 år6. juni 2011 kl. 21:33
Mange tak for alle jeres svar.
Selv synes jeg at rugfras (30gr) mætter ret godt, men det var bare som om at jeg kunne spise mere og mere selvom jeg var mæt. Men jeg har taget jeres svar til mig og prøver at lette min dårlige samvittighed.
13 år6. juni 2011 kl. 21:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });