ny herinde

Du læser en tråd i debat > vægttab

ny herinde
hej alle sammen.

Jeg er en pige på 24 der efter jeg blev syg tog 40 kg på, jeg vejer den dag idag 93,8 kg, jeg har tabt mig fra 97,7 kg men går i stå hele tiden og har svært ved at planlægge og overskue min kost, så derfor tænkte jeg jeg ville prøve mad i tal, for at få styr på kosten.

jeg dyrker ikke motion, kan simpelthen ikke tage mig sammen :-( men kæresten og mig går ture sammen af en halv times varighed i perioder.

jeg synes det er lidt svært at overskue herinde men skal lige igang, har aldrig prøvet at veje min mad, men det vil jeg så forsøge nu :-)
13 år1. juni 2011 kl. 13:25
re: ny herinde
Velkommen herinde Cecilie, du skal nok hurtigt få overblik og lære hvordan tingene fungerer herinde, hvis du er i tvivl om noget er vi mange, der gerne vil hjælpe :)

Må man spørge hvad du er blevet syg af?
Flot at du har fået tabt de første kilo! Bare klø på :)
Det er fint at du starter med at tage små skridt og gå ture osv, rigtig motion kan altid komme senere hen, så længe du overhovedet starter så er dét det vigtigste og hvis motionen gør oplevelsen af at ændre livsstil ubehagelig på nuværende tidspunkt, så er det bedre at lade være og på den måde ikke dræbe motivationen :)

Held og lykke til dig og tillykke med din beslutning, jeg er sikker på at du bliver glad for at være herinde :)
Knus
13 år2. juni 2011 kl. 09:44
Held og lykke med vægttabet, rigtig fint at du er kommet i gang, og allerede har tabt de første kg.

Jeg har været rigtig glad for denne side og den har hjulpet mig med at følge med i vægttabet og med at holde motivationen oppe.
-Jeg håber at du får ligeså meget gavn af den :o)
13 år2. juni 2011 kl. 17:16
Hej Cecilie og velkommen til.

Mht. til motionen kan du overveje (hvis du har overskud til det) at skifte til træningstøj når I skal ud at gå. På et tidspunkt skal du nok til at dyrke lidt motion hvis du skal fortsætte vægttabet og der kan det være rart at få vanen med at skifte tøj ind under huden. Så kan det også ske at du er mere tilbøjelig til måske at løbe et par min. på turen og alt hjælper jo. Men bare det at du kommer ud og gå er også en rigtig god ting.

knus,
sommer07
(sommer07's omrokeringstråd)
13 år3. juni 2011 kl. 08:55
Hej Cecilie.
Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg kan heller ikke tage mig sammen til at få dyrket motion. Står op kl 5 hver morgen og er først hjemme igen ved 17 eller 18 tiden også orker jeg det ikke når jeg står op på job hele dagen. Men selvom jeg endnu kun har nået 500 gr i vægttab herinde så er det en rigtig go side specielt pga af smileyerne når man taster mad ind. Jeg har før tabt mig men det er ligesom om at motivationen er væk denne gang.
Men vi må holde hinanden oppe herinde. Smid altid et indlæg hvis du haar noget på hjerte.
Velkommen til...
13 år6. juni 2011 kl. 17:20
Hej :)

Jeg har primært brugt siden til at sætte mål og taste min vægt ind, så jeg kunne følge med i udviklingen og tydeligt se, når det ikke fungerede. Jeg har ikke haft brug for at tabe mig ret meget - fra 68 til 60 kg. og nu mangler jeg kun et. Jeg har modsat flere andre ikke rigtig orket at lave alle mine madvaner om, da jeg elsker god mad. Til gengæld er min erfaring, at når man først begynder at motionerer (og jeg arbejder ca. 50 timer ugentligt) så får man mere energi. Og når man så begynder at få mere energi, kan man let gå hen og blive afhængig af at bevæge sig. Om det så er lange gåture, holdtræning i form af dans eller andet i fitnesscentret - eller det, som har taget mig længst tid at lære at elske - en løbetur i skoven.
Jeg tror personligt, at det er meget svært at tabe sig uden motion - og motion giver jo også endorfiner i omløb - og det bliver man kun gladere af. Det er ligesom alt andet irriterende ved vægttab og kure bare noget man skal i gang med. Hvis du er mest til gåturene, så prøv at købe en skridttæller og sørg for at få gået mellem 10.000 og 16.000 skridt om dagen. Det kan der også gå sport i :)
Håber ikke, at mit svar er for "belærende". For jeg ved kun, hvad der har virket for mig :)
13 år6. juni 2011 kl. 22:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });