#2 af Aeriz (slettet)
Sidste råb om hjælp!
Du læser en tråd i debat > vægttabAeriz (slettet)
re: Sidste råb om hjælp!
Du ved jo sikkert godt hva du burde spise og hvad du burde holde dig fra.. Men måske skulle du prøve at sænke ambitionsniveauet lidt og tage det en bid af gangen. Prøv at integrere en ny vane først og vent så til den kører inden du putter noget nyt på. F.eks at motionere noget mere eller at skifte de kalorieholdige drikkevarer ud med vand. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man er men jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg når længst på den måde for ellers kører jeg hurtigt sur i det.
13 år26. maj 2011 kl. 00:52
bruger slettet
Hej. Det var da trist at høre, men jeg håber at et par gode råd kan hjælpe dig på vej.
Surf på nettet og se hvad du kan finde af gode fedtfattige opskrifter. Eksempelvis på Heede.dk, hjerteforeningen, Arla eller alletiders kogebog. Find noget du synes ser lækkert ud og prøv at lave det.
Læs de personlige dagbøger herinde og bliv inspireret. Lav evt. selv en personlig dagbog, så andre kan følge med og hjælpe dig når det er svært og heppe på dig når det går godt.
Hvis du synes det er svært at komme i gang med motionen så sæt dig små mål. Bestem dig for at gå en tur hver dag, cykle hver dag eller hvad du nu har lyst til. Det skal bare være noget som føles overkommeligt og så kan du udvide motionen senere.
Sæt dig små mål hvad angår vægten. Jeg synes personligt det er motiverende hver gang jeg når et mål.
Håber det kan hjælpe og held og lykke med vægttabet.
Surf på nettet og se hvad du kan finde af gode fedtfattige opskrifter. Eksempelvis på Heede.dk, hjerteforeningen, Arla eller alletiders kogebog. Find noget du synes ser lækkert ud og prøv at lave det.
Læs de personlige dagbøger herinde og bliv inspireret. Lav evt. selv en personlig dagbog, så andre kan følge med og hjælpe dig når det er svært og heppe på dig når det går godt.
Hvis du synes det er svært at komme i gang med motionen så sæt dig små mål. Bestem dig for at gå en tur hver dag, cykle hver dag eller hvad du nu har lyst til. Det skal bare være noget som føles overkommeligt og så kan du udvide motionen senere.
Sæt dig små mål hvad angår vægten. Jeg synes personligt det er motiverende hver gang jeg når et mål.
Håber det kan hjælpe og held og lykke med vægttabet.
13 år26. maj 2011 kl. 06:47
biologi c
sikke en idiot og du var kun 15. øv
jeg tror du trænger til en pause. hold vægten stabil 2 uger og begynd til et selvforsvarskursus.(eller alm. kampsport på start niveau) du får både motion,selvtillid og udstråling. den idiot har ikke magt over dig længere og dengang var det kort tid. sig mentalt farvel til den iditot.
gå med mobiltelefon med kamera i. så kan du begynde at snakke i mobil hvis nogen du ikke kender kommer for tæt på eller hvis du går alene et ukendt sted.
livet går videre.
men hvis man ikke følger med,, spilder man værdifuld tid og extra lykke.
jeg tror du trænger til en pause. hold vægten stabil 2 uger og begynd til et selvforsvarskursus.(eller alm. kampsport på start niveau) du får både motion,selvtillid og udstråling. den idiot har ikke magt over dig længere og dengang var det kort tid. sig mentalt farvel til den iditot.
gå med mobiltelefon med kamera i. så kan du begynde at snakke i mobil hvis nogen du ikke kender kommer for tæt på eller hvis du går alene et ukendt sted.
livet går videre.
men hvis man ikke følger med,, spilder man værdifuld tid og extra lykke.
13 år26. maj 2011 kl. 07:14
biologi c
jeg tror du villle have glæde af en diætist.
yoy-yoy vægt er mere usundt end overvægt.
prøv at holde vægten stabil 2 uger og tab dig så til bmi 29 som du så holder 3 måneder
prøv at låne 3 bøger på biblioteket: selvtillidstræning og udvikling af sociale færdigheder, bedre selvtillid, Mindfulness. de er fra psykiatrifondens forlag.
yoy-yoy vægt er mere usundt end overvægt.
prøv at holde vægten stabil 2 uger og tab dig så til bmi 29 som du så holder 3 måneder
prøv at låne 3 bøger på biblioteket: selvtillidstræning og udvikling af sociale færdigheder, bedre selvtillid, Mindfulness. de er fra psykiatrifondens forlag.
13 år26. maj 2011 kl. 07:59
calcit
enig i at du som slank og med selvforsvarsteknikker vil føle dig bedre tilpas. Jeg har lært selvforsvar og jeg er sikker på at skulle noget ske så er jeg godt rustet men bedre uden så megen vægt.også selvom jeg ikke er så mobil sidder det i rygraden. Frigørelsesgreb i det mindste.
Jeg er sikker på at du her kan få noget feed back til at komme ned i vægt og få noget ro på. Så den oplevelse ikke forhindrer du lever livet.
Jeg er sikker på at du her kan få noget feed back til at komme ned i vægt og få noget ro på. Så den oplevelse ikke forhindrer du lever livet.
13 år26. maj 2011 kl. 21:00
missemor (slettet)
Hej Guldmaj....
Jeg er rigtig ked af din historie og jeg tænker du stadig skal arbejde med det mentale, da det stadigvæk lyder til at fylde rigtig meget i dit liv!!
Jeg kommer også selv fra Aalborg og ville gerne træne med dig hvis det ikke var fordi jeg er engageret i alt for meget lige nu!! Hvis du stadig har lyst i slutningen af August vil jeg meget gerne følges ad!!
Men det er der selvfølgelig noget tid til!!
Ved godt det er svært og pinligt at tage op og træne(har selv været der) men man bliver nogen gange bare nød til at tænke what the hell og så bare gøre det!!
Så længe du gør dig selv til et offer, vil du også være det!! Lad være med at tænke at den her pizza eller is er din belønning for et lorteliv. For det er i sidste ende maden som giver dig et lorte liv!! Tag det fra en som selv har været der!!
Tænker også at selvforsvar vil være en god ide!! Det giver noget mental styrke at vide at du kan passe på dig selv.
Vil også sige at hvis du er utryg når du går alene så hav dine nøgler eller en deo i hånden. Deoen er et godt alternativ til en peperspray og nøglen virke som et våben!! (ikke fordi jeg siger du skal overfalde eller spraye tilfældige;))
KH Missemor
Jeg er rigtig ked af din historie og jeg tænker du stadig skal arbejde med det mentale, da det stadigvæk lyder til at fylde rigtig meget i dit liv!!
Jeg kommer også selv fra Aalborg og ville gerne træne med dig hvis det ikke var fordi jeg er engageret i alt for meget lige nu!! Hvis du stadig har lyst i slutningen af August vil jeg meget gerne følges ad!!
Men det er der selvfølgelig noget tid til!!
Ved godt det er svært og pinligt at tage op og træne(har selv været der) men man bliver nogen gange bare nød til at tænke what the hell og så bare gøre det!!
Så længe du gør dig selv til et offer, vil du også være det!! Lad være med at tænke at den her pizza eller is er din belønning for et lorteliv. For det er i sidste ende maden som giver dig et lorte liv!! Tag det fra en som selv har været der!!
Tænker også at selvforsvar vil være en god ide!! Det giver noget mental styrke at vide at du kan passe på dig selv.
Vil også sige at hvis du er utryg når du går alene så hav dine nøgler eller en deo i hånden. Deoen er et godt alternativ til en peperspray og nøglen virke som et våben!! (ikke fordi jeg siger du skal overfalde eller spraye tilfældige;))
KH Missemor
13 år26. maj 2011 kl. 21:50
Ja, som i kan se, er dette min sidste udvej. Jeg er træt af det hele, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere.
I får lige min historie fortalt kort:
Da jeg var 15 år gammel, blev jeg voldtaget, hvorefter jeg tog ekstremt meget på. Mine forældre sendte mig til psykolog, som sidenhen lærte mig, at jeg ikke blev voldtaget pga min krops udseende, så jeg kunne roligt tabe mig igen - uden det ville betyde, at jeg blev voldtaget igen.
Sidenhen har jeg prøvet alle kure i historien, tror jeg. Allesammen resulterer i et vægttab, som jeg tager på igen + meget mere!
Min slankekur begyndte da jeg var 16, og nu er jeg 21. Altså en 5 år lang slankekur!
Jeg har i noget tid gået og overvejet at få en operation, men nu vil jeg virkelig gøre et sidste forsøg selv, inden det kommer så vidt.
Så alt hvad i har af erfaringer, gode råd og andre godbider til mig, vil virkelig være en hjælp!
Jeg er 168 cm høj, vejer 105,6 og har et bmi på 37,4. Jeg bor i Aalborg, så hvis der er nogen herfra, som mangler motionspartnere, så er jeg ledig.
Håber at høre fra jer, og glæder mig til at læse om jer og jeres erfaringer.
Knus