Jeg er gået i stå..
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: Jeg er gået i stå..
Du må erkende at ingen andre end dig selv kan gøre noget ved sagen.....
13 år10. maj 2011 kl. 22:19
MillerV
Du skal fortsætte med den sunde mad. Og sparke dig selv bagi så du kan dyrke noget motion. Efter noget tid vil du komme i en god rytme. Og varierer den sunde mad. Det er vigtigt.
13 år11. maj 2011 kl. 09:20
Ulla Mikkelsen
Du skal for det første lade være med, at skifte din kost ud med ting, som du ikke kan lide eller, som bliver for kedelige.
Spis i starten som du plejer - men tast det ind så du kan se, hvor store portioner du kan tillade dig at spise, uden at overskride dit anbefalede daglige indtag - På den måde lærer du meget hurtigt, hvad du skal/vil lave om på, eller bytte ud med andet, for at blive mæt :O))
Jeg foretrækker feks. 200 g kartofler, i stedet for 50 g pasta eller ris, fordi jeg får dobbelt så meget, at spise for de samme kcal. :O))
Jeg foretrækker også, at bruge 4% fløde i stedet for en federe fløde, i retter som kræver fløde - fordi jeg så kan spise mere af den - Og sådan kan jeg blive ved med, at lave om på min kost.
Det handler simpelthen om, at lave om til noget, som du kan leve med resten af dine dage - for hvis du går tilbage og spiser som nu, ja så tager du det hele og mere til på igen :O((
Så bare kom op på hesten igen - du kan godt :O)))
Spis i starten som du plejer - men tast det ind så du kan se, hvor store portioner du kan tillade dig at spise, uden at overskride dit anbefalede daglige indtag - På den måde lærer du meget hurtigt, hvad du skal/vil lave om på, eller bytte ud med andet, for at blive mæt :O))
Jeg foretrækker feks. 200 g kartofler, i stedet for 50 g pasta eller ris, fordi jeg får dobbelt så meget, at spise for de samme kcal. :O))
Jeg foretrækker også, at bruge 4% fløde i stedet for en federe fløde, i retter som kræver fløde - fordi jeg så kan spise mere af den - Og sådan kan jeg blive ved med, at lave om på min kost.
Det handler simpelthen om, at lave om til noget, som du kan leve med resten af dine dage - for hvis du går tilbage og spiser som nu, ja så tager du det hele og mere til på igen :O((
Så bare kom op på hesten igen - du kan godt :O)))
13 år11. maj 2011 kl. 10:24
Maden jeg spiste for at holde mig selv sund er blevet for kedelig, og har ikke rigtig overskuddet til at røre mig.
Bliver ret sur på mig selv. Det er min første gang herinde, har de sidste 3 uger brugt kostkalender hvilket har fungeret ret godt.
Nogen som har et eller andet tip til at få mig igang igen?? Er efterhånden desperat!