#2 af bruger slettet
Mandagsvejning - uge 49
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Mandagsvejning - uge 49
Hej Futura
Tillykke med vægttabet. Det er utroligt flot, og jeg er sikker på det nok skal lykkedes for dig. Det lyder til du har den rette holdning..Jeg tror jeg selv kan bruge noget af det i mine overvejelser når jeg selv skal beslutte om jeg kan spise visse ting eller burde lade være. det går dog ikke så godt i tiden, men der kommer en ny dag i morgen, så må jeg op på hesten igen. Der er smidt 200 g i den forgangne uge. Det er ikke så meget, men lidt er bedre end ingenting. Vi har haft så travlt den sidste tid, og har været inviteret så meget ud, at det nogen gange er blevet til nemme løsninger hvad angår mad...
Men jeg starter op igen. Dog er jeg ikke så optimistisk hvad angår mit mål, i hvert fald, så skal jeg nok tl at skynde mig!!! Julen er jo altid svær, da der er masser af lækker mad og rigtig mange fristelser næsten alle vegne man kommer...Bare jeg husker mine grøntsager og ikke propper mig, så går det nok...
Godt jeg har jer herinde at læne mig op af...
Knus til alle og glædelig jul..
3piger
Tillykke med vægttabet. Det er utroligt flot, og jeg er sikker på det nok skal lykkedes for dig. Det lyder til du har den rette holdning..Jeg tror jeg selv kan bruge noget af det i mine overvejelser når jeg selv skal beslutte om jeg kan spise visse ting eller burde lade være. det går dog ikke så godt i tiden, men der kommer en ny dag i morgen, så må jeg op på hesten igen. Der er smidt 200 g i den forgangne uge. Det er ikke så meget, men lidt er bedre end ingenting. Vi har haft så travlt den sidste tid, og har været inviteret så meget ud, at det nogen gange er blevet til nemme løsninger hvad angår mad...
Men jeg starter op igen. Dog er jeg ikke så optimistisk hvad angår mit mål, i hvert fald, så skal jeg nok tl at skynde mig!!! Julen er jo altid svær, da der er masser af lækker mad og rigtig mange fristelser næsten alle vegne man kommer...Bare jeg husker mine grøntsager og ikke propper mig, så går det nok...
Godt jeg har jer herinde at læne mig op af...
Knus til alle og glædelig jul..
3piger
17 år4. december 2006 kl. 22:09
Futura (slettet)
re: re: Mandagsvejning - uge 49 -
Hej 3piger
Tak for din hilsen!
Du har helt ret, december måned er fuld af kaloriefulde fristelser! - Og vi har travlt med både det ene og det andet i tide og i utide. Vær glad for de 200 g du har tabt i den forgangne uge og hold fast i at du kan!
Måske er det en god idé at overveje/revidere dit del-mål/tidsfristen?
Måske vil du beslutte dig til, at du hver dag vil gøre noget – lidt, mere eller meget – der bringer dig videre i den retning, du har valgt?
Hvis I fx har travlt og vælger fastfood en aften, kan du måske vælge en
fedt-og-kalorie-fattigere version fra Sunset Boulevard? Eller en pizza med kun halvt så meget ost på? Eller i stedet et pitabrød uden dressing? Eller droppe pommes friterne? Eller spise 2 æbleskiver til det næste julearrangement – i stedet for 5 - ?
Jeg vælger at se positivt på processen nu. Jeg har, som jeg skrev tidligere på aftenen, formuleret et positivt mål i stedet for at have negative forventninger til mig selv [som fx ”jeg vil ikke være fed, jeg ved det bliver svært, jeg h å b e r, at jeg kan gennemføre et vægttab nu].
Mit mål er stadig at tabe ca 45 kilo - men jeg vil arbejde med min utålmodighed!
Er det ikke bedre at bruge et år eller endda to år på processen, og så være sikkker på at "nå i mål" og have fundet en god, sund livsstil...? For hvad betyder et år eller to set i forhold til et forhåbentlig længere livsperspektiv (og set i forhold til, at jeg har været overvægtig i omkring 40 år)?...Nå, nu fik jeg vist rigtigt skrevet mig varm ;-) ...jeg må hellere slutte nu.
Lad os ride ud over stepperne i morgen :-))
Slankeknus til dig og alle andre herinde.
Futura
Tak for din hilsen!
Du har helt ret, december måned er fuld af kaloriefulde fristelser! - Og vi har travlt med både det ene og det andet i tide og i utide. Vær glad for de 200 g du har tabt i den forgangne uge og hold fast i at du kan!
Måske er det en god idé at overveje/revidere dit del-mål/tidsfristen?
Måske vil du beslutte dig til, at du hver dag vil gøre noget – lidt, mere eller meget – der bringer dig videre i den retning, du har valgt?
Hvis I fx har travlt og vælger fastfood en aften, kan du måske vælge en
fedt-og-kalorie-fattigere version fra Sunset Boulevard? Eller en pizza med kun halvt så meget ost på? Eller i stedet et pitabrød uden dressing? Eller droppe pommes friterne? Eller spise 2 æbleskiver til det næste julearrangement – i stedet for 5 - ?
Jeg vælger at se positivt på processen nu. Jeg har, som jeg skrev tidligere på aftenen, formuleret et positivt mål i stedet for at have negative forventninger til mig selv [som fx ”jeg vil ikke være fed, jeg ved det bliver svært, jeg h å b e r, at jeg kan gennemføre et vægttab nu].
Mit mål er stadig at tabe ca 45 kilo - men jeg vil arbejde med min utålmodighed!
Er det ikke bedre at bruge et år eller endda to år på processen, og så være sikkker på at "nå i mål" og have fundet en god, sund livsstil...? For hvad betyder et år eller to set i forhold til et forhåbentlig længere livsperspektiv (og set i forhold til, at jeg har været overvægtig i omkring 40 år)?...Nå, nu fik jeg vist rigtigt skrevet mig varm ;-) ...jeg må hellere slutte nu.
Lad os ride ud over stepperne i morgen :-))
Slankeknus til dig og alle andre herinde.
Futura
17 år4. december 2006 kl. 23:26
Muldebeerg
re: re: re: Mandagsvejning - uge 49 -
Hej Futura og 3piger!
Tillykke med Jeres vægttab, stort som småt ;o) Futura, det er bestemt ikke volapyk, det du skriver - og jeg er sikker på, at du med den indstilling også nok skal komme op på hesten igen, hvis du pludseligt "falder af"..*ss*
Jeg har ingen mandagsvægt i denne uge, -har været på venindebesøg i Frederikshavn indtil i eftermiddag, så ja - der kommer måske en status senere på ugen.. Pt. har jeg nattevagt, det laver også lidt rod i maskineriet, he he he..
Knus og rigtig god uge til Jer fra Muldebeerg
Tillykke med Jeres vægttab, stort som småt ;o) Futura, det er bestemt ikke volapyk, det du skriver - og jeg er sikker på, at du med den indstilling også nok skal komme op på hesten igen, hvis du pludseligt "falder af"..*ss*
Jeg har ingen mandagsvægt i denne uge, -har været på venindebesøg i Frederikshavn indtil i eftermiddag, så ja - der kommer måske en status senere på ugen.. Pt. har jeg nattevagt, det laver også lidt rod i maskineriet, he he he..
Knus og rigtig god uge til Jer fra Muldebeerg
17 år5. december 2006 kl. 01:53
bruger slettet
re: re: re: re: Mandagsvejning - uge 49 -
Hej futura
Du har fuldstændig ret. Det gælder om at fokusere på d positive frem for som du selv skriver al det negative, og ja det er der jo nok af...
Mht junk og hurtig mad, så er det som oftest rugbrød vi får eller pita brød uden dressing og heldigvis gør det mig ikke noget.
Jeg er sikker på der nok skal komme gang i vægttabet. Vi tager en lille slapper her i december måned og starter op igen 2 januar...
Så vi rider ud sammen....
Glædelig jul
Knus 3piger
Du har fuldstændig ret. Det gælder om at fokusere på d positive frem for som du selv skriver al det negative, og ja det er der jo nok af...
Mht junk og hurtig mad, så er det som oftest rugbrød vi får eller pita brød uden dressing og heldigvis gør det mig ikke noget.
Jeg er sikker på der nok skal komme gang i vægttabet. Vi tager en lille slapper her i december måned og starter op igen 2 januar...
Så vi rider ud sammen....
Glædelig jul
Knus 3piger
17 år6. december 2006 kl. 09:27
Så er det blevet mandag og tid til status over ugen, der gik.
I dag viser min vægt 114,9 kg - jeg har altså tabt 900 g siden sidste uge (og 2,1 kg på 2 uger) - og det er jeg godt tilfreds med.
Midt i ugen stod min vægt først stille, og derefter gik den 200 g op, og dét var ved at slå mig ud. Bagefter kunne jeg godt se, at det var fjollet, for selvfølgelig vil der være udsving undervejs!
På længere sigt vil jeg ikke gå på vægten hver morgen, men her i opstarten har jeg brug for det for at få en fornemmelse af, at jeg er på rette vej med min kost.
Jeg HAR prøvet at bruge kostprogrammet her på Mad-i-tal, men da jeg er vegetar, er der en del af de færdig-produkter jeg spiser, der ikke findes i systemet. Jeg ved, at jeg kan taste oplysningerne ind (når de ellers er oplyst i), men jeg har ikke haft energien til det (grundet starten på nyt arbejde og syg mand).
"Krisen" midt i ugen fik mig til at tænke over min holdning til det at tabe sig (mig). Det er jo ikke første gang, jeg har besluttet mig for at ville tabe mig...og jeg har flere gange givet op undervejs og følt , at det var (endnu) et nederlag. ...
Jeg har valgt et nyt "arbejdsgrundlag" ... Hvis jeg får lyst til at tage en portion mere eller bliver tilbudt lækkerier, siger jeg til mig selv: "Jeg vil tage vare på mit helbred, jeg vil spise det min krop har brug for - og jeg vil tabe mig". Måske vil jeg af og til tage et par småkager eller smage en dessert (efter moden overvejelse), men til hverdag vil jeg netop spise dét, min krop har brug for.
Jeg tror, at de tanker vi gør os om os selv og vores slankeproces, har betydning for, om vi er i stand til at holde fast i processen.... og har betydning for om vi kan "hoppe op på hesten igen", hvis vi "falder i"....Kan I følge mig? Eller lyder det som volapyk?...
...Jeg kan ikke nå at kommentere alle indlæg, men jeg vil sige TILLYKKE til Jer, der er godt igang med at tabe jer, stoppe med rygning og indarbejde nye motionsvaner! Til Jer, der er gået i stå vil jeg sige "op på hesten igen", det er det lange seje træk, der batter!
Slankehilsener til Jer alle fra Futura