Har det på flere områder ligesom dig - jeg er så bare meget overvægtig med en vægt på 96 kg :/
Men for mig bliver det også en besættelse - ligenu kan jeg slet ikke få spist fordi jeg bliver dårlig, bliver angst efter et måltid osv.
Jeg er også 18 år, og prøver virkelig at tabe mig på en sund måde, men det ender ud i, at jeg får spist for lidt og når jeg så spiser er det "forkerte" ting - hvidt brød osv..
Ved ikke, hvad man kan gøre for at undgå det, men vil da lige følge med her i dit emne for at se, om der kommer nogle gode svar :)
Men ja, 5-6 kg lyder realistisk :)
#2 af bruger slettet
Jeg undskylder på forhånd – det er et langt indlæg, men jeg håber meget, at i vil læse det.
Jeg har for et år siden haft succes med vægttab, og jeg tabte mig nok kilo til at føle mig godt tilpas. Problemet var bare, at vægttab fyldte alt for i min hverdag. Det fyldte faktisk alt, det var stort set det eneste jeg kunne tænke på. Dette gjorde, at jeg blev langt mindre social, fordi jeg vidste at mange af mine venner altid spiser ting sammen i løbet i dagen (jeg taler ikke kun om mad, også drikke som varm kakao - bare alt hvad der indeholder kalorier). Jeg går i gymnasium og derfor er der ofte fester, ofte valgte jeg ikke at tage med fordi jeg vidste, at jeg ikke kan holde mig fra alkoholen. Hvis jeg endelig tog med og drak, fik jeg SÅ dårlig samvittighed. Min hverdag gik ofte med at jeg cyklede dobbelt ture når jeg skulle hjem fra skole, jeg gik også mange ture efter skole, og jeg styrketrænede rigtig meget på mit værelse. Jeg forsøgte at undgå alle former for usunde ting, og spiste grotesk mange gulerødder. Jeg lånte et utal af vægttabs bøger, og når jeg var på nettet besøgte jeg kun denne side, og andre sunhedssider. Jeg har en tvillingesøster som altid har været SUPER tynd, til trods for ingen motion og MASSER af usund mad. Alle i min familie har et godt forhold til mad, dette gjorde også at jeg var meget flov over min krop. Jeg valgte derfor ikke at fortælle nogle som helst om mit ønskede vægttab. Jeg var god til at holde fra mig usund mad, og jeg var god til ikke, at spise for meget. Men nogle gange hvis jeg var alene hjemme kunne jeg få ædeflip. Jeg spiste så meget, at jeg dagen efter stadig havde det dårligt i maven. Jeg var virkelig besat, jeg ville tabe mig! Det var derfor det eneste jeg kunne tænke på, jeg frygtede alle ferier fordi jeg vidste det betød masser af fed mad og slik. Det gjorde mig meget stresset men samtidig blev jeg utrolig glad når jeg kunne se og mærke mine resultater.
Det lyder måske ikke af meget – men det var meget for mig, det var stressende og hårdt…
Det skal siges, at jeg på daværende tidspunkt var 16-17 år gammel 172 høj, og vejede omkring 66 kg. Jeg tabte mig ca 4,5 kg. Min slut vægt passede mig fint.
Da jeg begyndte i 2.g blev min hverdag pludselig meget mere hektisk og travl. Dette har gjort, at jeg uden egentlig at opdage, har spist hvad jeg ville. Som resultat har jeg taget frygtlig masse kilo på. Om 65 dage skal jeg på ferie med min familie, og jeg frygter allerede nu, at jeg skal rende rundt i en bikini. Jeg føler mig ufattelig flov over, at jeg har taget så mange kilo på (vejer omkring 71 kg, dette giver mig en bmi på 24,06).
Jeg er meget bange for at blive som jeg var før, jeg håber at jeg kan få et normalt forhold til både mad og motion, uden at det skal blive en besættelse som jeg ikke kan holde.
Er det realistisk at tabe omkring 5-6 kg på 2 måneder? og har i nogle god råd til ikke ende som jeg var før?
Jeg er medlem at et fitness center, og cykler ca. 10 km 5 gange om ugen, til og fra skole.
Håber i vil hjælpe mig….