Aldrig mere almindelig mad??

Du læser en tråd i debat > vægttab

Aldrig mere almindelig mad??
Jeg er efterhånden kommet til det punkt i mit vægttab, hvor jeg blot mangler et par kilo, og det er jo fantastisk dejligt.
Nu er mit problem bare, at hver gang jeg begynder at spise almindeligt, så stiger vægten hurtigt med 2-3 kilo. Det er super demotiverende!! I frygten for at ende med endnu mere plus på kontoen, og der endnu mere hvor jeg startede, så skifter jeg tilbage til den hårde kur igen. Betyder det, at man aldrig mere kan spise almindelig mad igen?? Puha, det synes jeg godt nok er en uoverskuelig tanke! Nu frygter jeg sommeren med grill, is og alt for meget alkohol i hygge stunderne...
Jeg har vel brug for gode råd, hvad gør I jer af tanker ang. vægt vedligeholdelse? Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre - med stigende vægt og store frustrationer...

God påske til alle :)
13 år23. april 2011 kl. 19:34
re: Aldrig mere almindelig mad??
Altså hvis almindeligt vil sige kalorieoverskud og spisen de mængder man vil uden at veje af og taste ind, ja så vil man tage på for så ryger man tilbage i de gamle vaner. Det der skal til er en livsstilsændring, dvs du aldrig skal tilbage til almindelig mad som du kalder det.. Selvfølgelig skal mængderne justeres når man ikke længere skal tabe sig, så man får hvad man skal have for at vedligeholde vægten.. Men det kræver stadig at man måler af og vejer af og taster ind indtil man er kommet ind i en rytme hvor man ved hvor meget man skal have for at hverken tabe sig eller tage på :)
13 år23. april 2011 kl. 19:47
Jeg har samme problem som dig.. Jeg mangler få kilo for at jeg er tilfreds med mig selv.. Var til påskefrokost og spiste lidt mere til frokost end jeg normalt gør.. (dog stadig mest salat, men brød fik jeg også. Spiser ikke særlig tit brød, pasta osv.) Men både jeg og min kæreste er enige om at jeg ikke kom over de 2000 kcal. og alligevel var der 2 ekstra kilo på vægten i morges.. Ikke motiverende at se. Og frygter også alle de gange man skal ud.. Følger med i din tråd for at se om der kommer gode råd. Kunne jeg nemlig også godt bruge..
13 år23. april 2011 kl. 21:42
uha ja, sådan bliver det vist....derfor rykker man vel bare hen i vedligeholdelses gruppen med de udfordringer der er.
Undres over hvorfor der er så få...
13 år23. april 2011 kl. 21:58
Ja øv sådan er det, man vil aldrig kunne gå tilbage til den gamle livsstil, det var jo den der gjorde at man tog på - Det er jo også derfor man siger, at de hurtige kure ikke virker, man tager jo det hele og mere til, på igen når/hvis man vender tilbage :o)

Jeg har lavet min livsstil om, så jeg kan leve efter den resten af livet - mindre og sundere måltider i dagligdagen og kun "hyggedag" engang i mellem :O))
13 år24. april 2011 kl. 07:38
ja men alligevel.... det er der man for alvor vil få brug for feed back.....
13 år24. april 2011 kl. 22:20
Jeg er da i vedligeholdelsesgruppen :) men nej der er ikke særlig meget aktivitet derinde... Selvom jeg også synes det er ligeså svært at holde vægten som at tabe den nogen gange...
13 år24. april 2011 kl. 23:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });