#2 af dortecl (slettet)
Proteiner!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabdortecl (slettet)
re: Proteiner!!!
Hej Camilla
Jeg mener Ylette skulle være det mælkeprodukt der minder mest om A38 med det største protein-indhold. Så man kunne jo skifte der - ved godt det ikke er det helt store, men hvis du gerne vil slippe for kødet, gælder det jo om at ændre hvor man kan.
Derudover ville jeg mene du bør indføre kikærter og bønner i din kost, da dette er en god protein kilde. Du kan jo både bruge dem hele i salater og i gryderetter i stedet for kød, eller lave dem til lækre pureer, såsom humus og bønnepure!
Sidst men ikke mindst skulle aubergine også indeholde en del protein :-)
Håber du kan finde plads til lidt flere proteiner i din kost!
Dorte
Jeg mener Ylette skulle være det mælkeprodukt der minder mest om A38 med det største protein-indhold. Så man kunne jo skifte der - ved godt det ikke er det helt store, men hvis du gerne vil slippe for kødet, gælder det jo om at ændre hvor man kan.
Derudover ville jeg mene du bør indføre kikærter og bønner i din kost, da dette er en god protein kilde. Du kan jo både bruge dem hele i salater og i gryderetter i stedet for kød, eller lave dem til lækre pureer, såsom humus og bønnepure!
Sidst men ikke mindst skulle aubergine også indeholde en del protein :-)
Håber du kan finde plads til lidt flere proteiner i din kost!
Dorte
13 år21. april 2011 kl. 23:04
Aeriz (slettet)
Har du prøvet skyr eller creme fraise med lav fedtprocent? Det kan man bruge til alt muligt. Jeg har lidt det samme problem som dig da jeg heller ikke er særlig vild med kød, men jeg synes det går okay når jeg lige tænker over at jeg skal huske det.
13 år22. april 2011 kl. 01:20
babetten (slettet)
græsk yogurt 2% er fyldt med proteiner, jeg spiser det til morgenmad med frugt og nødder :-)
13 år22. april 2011 kl. 08:52
ABC123
Skyr!!! ;) Det minder meget om kvark, græsk yoghurt osv, men inderholder mere protein. Det er lidt syrligt. Jeg blander det op med cheasy skovbær og putter lidt SØD og vanilleessens i. Det smager himmelsk!! Om mætter godt pga. proteinindholdet. Prøv det! Jeg er SÅ glad for jeg fandt det. I føtex kan man købe bøtter hvor der er 500g i. Kan også fås i netto og irma i hvert fald.
13 år22. april 2011 kl. 10:25
Ulla Mikkelsen
Jeg spiser masser af Fromage Frais 02 % rørt op med en tsk. sød, en lille tsk. vannilieessens og evt. lidt mandelessens eller hvad man nu kan lide - det kan spises ren eller med musli, nødder og frugt - mulighederne er mange :O))
13 år24. april 2011 kl. 08:09
Superwoman
Bønner - du kan købe dem på dåse så behøver du ikke selv udbløde dem - de indeholder også meget lidt fedt.
Couscous er en slags tilbehør du kan bruge i stedet for ris/kartofler og er faktisk utroligt proteinholdig. Det er også utroligt nemt at lave. Kog vand i elkedlen og overhæld f.eks 50 gram couscous (til en person) med 150 ml vand i en skål med låg. Tilsæt salt. Efter 8 min hælder du overskydende vand fra - færdig.
Couscous er en slags tilbehør du kan bruge i stedet for ris/kartofler og er faktisk utroligt proteinholdig. Det er også utroligt nemt at lave. Kog vand i elkedlen og overhæld f.eks 50 gram couscous (til en person) med 150 ml vand i en skål med låg. Tilsæt salt. Efter 8 min hælder du overskydende vand fra - færdig.
13 år24. april 2011 kl. 08:23
biologi c
prøv at låne bogen: "grønne proteiner" på biblioteket.
13 år24. april 2011 kl. 09:48
kathrine84 (slettet)
Hytteost er en fantastisk proteinkilde. Jeg blader det ofte op med lidt sødemiddel + kanel eller marmelade. Fantastisk mellemmåltid som smager godt
13 år25. april 2011 kl. 15:08
Supermario (slettet)
Sjovt, jeg får åbenbart altid for meget protein.
Nå, men en mulighed er også proteinshakes. Køber man større mængder pulver på nettet, kan det gørs billigt. Shake pulveret med vand, så er kalorieindholdet lavt og proteinindholdet højt. Fint som mellemmåltid.
Nå, men en mulighed er også proteinshakes. Køber man større mængder pulver på nettet, kan det gørs billigt. Shake pulveret med vand, så er kalorieindholdet lavt og proteinindholdet højt. Fint som mellemmåltid.
13 år25. april 2011 kl. 16:03
Jeg har fundet ud af, at jeg mangler en del proteiner i min kost, og da jeg ikke er så glad for kød, har jeg svært ved at få det, jeg skal have.
Jeg spiser kylling, æg, rejer, hytteost, A38, skummetmælk, leverpostej, kyillingepålæg, ost...
Men er der nogle der har andre gode ideer - som ikke kræver de hele store kokkeevner?
På for hånd tak ;)
Mvh Camilla