Vægttab - hænger mig ud af halsen... :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vægttab - hænger mig ud af halsen... :(
... Desværre bliver jeg nødt til at tage mig selv i nakken. Er 21 år, 165 cm høj og vejer pt. 58,3 kg... Jeg har altid været vant til at veje lidt for lidt indtil min første graviditet. Jeg vejer 49 kg i starten af min graviditet og herefter tager jeg omkring 24 kg på - hvoraf vandet var en stor del af de kg :) - Det har så også resulteret i mange strækmærker.. :( Øv.

Nu vil jeg så gerne ned på 53 kg, men jeg synes at mad og søde sager er alt for vigtig - specielt efter rygestoppet :) Men hvis jeg kan holde op med at ryge, kan jeg vel også godt spise omkring de 1300 kalorier om dagen og dermed tabe mig de 5 kg?

Er en målsætning på et vægttab på 2 kg på 14 dage? - Jeg træner normalt omkring 3 gange om ugen à 1 time og går meget...

Ellers ville det bare være hyggeligt, hvis der er nogen i samme båd som jeg, der ligesom jeg, har lidt svært ved at lade de søde sager stå om aftenen? - Forsøger for tiden at drikke lidt pepsi max i stedet for slik -
13 år12. april 2011 kl. 21:34
re: Vægttab - hænger mig ud af halsen... :(
Ooh... Har lige læst flere indlæg om at personer der vejer omkring det jeg vejer er irritationsmomenter. Nu er det ikke fordi, jeg ønsker at træde nogen over tæerne, da jeg "kun" skal tabe mig 5 kg... Så er det sagt! :) Mit indlæg er bare ment som... Et forsøg på at kommunikere med andre, der har vægttabsønsker :)
13 år12. april 2011 kl. 21:51
Kan godt se hvad du mener med irritationsmoment, plejer da også selv at få det lidt nedern over at læse at folk der vejer det samme som mig gerne vil tabe sig, det får jo en selv til at føle sig lidt som om der nu pludselig er noget galt med et bmi på 21 fx.. hehe

Men skal nok lade være(for en gangs skyld) med at bitche over det, derimod vil jeg da gerne følges med dig, da vi ligger nogenlunde ens vægtmæssigt, mit bmi er også omkring 21,2 og jeg vil også gerne tabe en 5-10kg afhængigt af hvordan jeg har det undervejs i projektet.

Vh Julie
13 år12. april 2011 kl. 23:13
.. Har ingen fortalt jer, at en BMI på 21 er fint? Læste et sted at en BMI på 22 er det 'perfekte', hvad gik der galt med det?
Miss Mig, din BMI i starten af din graviditet var lige på grænsen til undervægtig, altså vejede du for lidt!
xBBx, du skriver selv, at du har bulimi, hvad med at bruge den info til noget, og konstatere, at din BMI på 21 er fin, og hvis du taber dig 10 kilo, bliver du undervægtig?
13 år12. april 2011 kl. 23:41
I know, har også haft mange indre diskussioner med mig selv om hvad jeg skal veje og ikke veje. Har haft anoreksi og mit laveste har været 45kg og der skal jeg self aldrig ned igen for der kunne jeg slet ikke fungere eller for den sags skyld overleve, men jeg har de sidste par år ligget stabilt på 56-57kg og vil nogen gange gerne derned igen, andre gange ikke... Mit syn på mig selv skifter som vinden blæser xD Men ja ved godt at bmi på 21 er fint nok, men man ser jo masser herinde med bmi'er deromkring der alligevel taber sig og lyder som om de går helt sindssygt op i at få smidt de her få kilo der kan få dem ned og svæve på grænsen mellem undervægt og normalvægt.. Men tjah.. Jeg ved ikke..
Men synes helt sikkert du har ret
13 år12. april 2011 kl. 23:56
Fed overskrift!

Desværrer er det en livslang kamp for nogen af os.

Mange gange siger man det her er sidste gang jeg taber mig men al erfaring viser noget andet....og dem som ikke har den kamp i livet er skånet for meget. Men det er barske vilkår....indtil man accepterer det er sådan....

.
13 år13. april 2011 kl. 10:05
BreakingBenjamin:
Godt, synes det er superfint, hvis man ikke så ud fra kg, men mere hvad der ses i spejlbilledet - med mindre det ikke er for kritisk et syn...
Jeg ved godt jeg var undervægtig, derfor var jeg skam også fuuuldstændig ligeglad med de kg jeg tog på under graviditeten - de raslede jo også af bagefter :) - Er bare ked af de strækmærker desværre. ;)

Men jeg tror også grunden til at jeg har svært ved at tabe mig nu, er fordi jeg træner meget... Derfor har jeg vel også flere muskler end før? I hvert fald synes jeg at det på sidebenene skal trænes væk! :)

Men indtil videre: 0,5 kg på to dage! Jubii... Og tror faktisk det er fordi jeg "kun" indtager 1400 kalorier! - Det er dog sundt og varieret. Indtager desuden "Oil Of Life" der kun kan anbefales. Det er ren fedt som kosttilskud i form af vegetabilsk olie med omega 3,6 og 9 :) Det skulle give glansfuldt hår og stærke negle. Og så behøver man ikke indtage alverdens fisk, hvis man har problemer med at få den ugentlige dosis som jeg.

Hvordan går det med dig? Du er da godt på vej! Men hvordan påvirker din spiseforstyrrelse egentlig dit madindtag? - Hvis det ikke er for nærgående et spørgsmål?
13 år14. april 2011 kl. 12:12
Calcit: Jeg kan da kun være enig! Det er da en livslang kamp, og når den er taget op er det typisk en yoyo-kamp resten af livet. Næsten uanset hvor mange kilo der er snak om... :( Det er desværre en farlig måde at behandle sin krop på, men på den anden side har samfundet stillet os over for alt for mange valg indenfor kost og sundhed. Så måske er det bare en forfærdelig side af at leve i den rige del af verden. Det kræver jo overskud for pokker! Specielt når man får børn og karriere mv.,
13 år14. april 2011 kl. 12:16
Lunab: Det ved jeg godt. Har altid været tynd, og røg mange cigaretter før at jeg blev gravid - det var ensbetydende med en usund vægt og sundhed. Så jeg er faktisk glad for min interesse for sundhed nu - så er de her kilo "kun" et ønske om at være klar til sommer. - Jeg ved nok godt, at de kilo vil komme igen til næste vinter :)
13 år14. april 2011 kl. 12:18
xX - Og mon ikke de fleste af dem er som jer? Der har også været (direkte) anorektikere herinde som også gerne ville tabe sig, det betyder ikke, at folk med en BMI på 19 er tykke, blot fordi deres er 17 og de stadig vil tabe sig.

Miss - Det bliver kaldt yoyo-vægt og er ikke særligt sundt..
13 år17. april 2011 kl. 17:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });