Slikafvænning

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slikafvænning
Hej alle på madital!

Jeg har haft meget travt med mine to små piger (10 mdr og 2½år), og derfor har jeg ikke haft tid til at skrive noget særligt her på siden.

Nu er de begyndt i dagpleje, og jeg skal til at arbejde igen om en uge. Jeg har købt en ladcykel til at køre på arbejde i, og det er virkelig god motion!

Imens jeg har været hjemme, har jeg været lidt for god til lige at gnave nogle rosiner eller tage et ekstra mellemåltid - Det håber jeg bliver bedre, når jeg kommer i gang på arbejdet. Så har jeg jo ikke så meget tid til at spise.

Jeg har været ved at læse bogen "skrump dig glad", og der fandt jeg en god ide - nemlig at spise lidt sukkerfrit slik i stedet for alle disse rosiner.

Jeg har skrevet ideen ned som et lille slanketip til jubiis slanketips, men jeg synes også at I skulle have det. Det kan jo være. at I er meget uenige med mig, og så kan vi jo diskutere det lidt.

Indtil videre kan jeg se at en pakke om dagen er meget mere en jeg har brug for. Jeg tror to pakker på en uge dækker mit behov.

Her kommer mit lille slanketip.

Er det svært at undvære slik i starten af en kur?
Spiser du tonsvis af rosiner og vindruer for at holde
dig væk fra det søde?

Hvad med at prøve med lidt snyd? Køb nogle sukkerfrie
gajoler. Der er cirka 25g i en pakke og omkring 40
kcal. Giv dig selv lov til at spise en pakke om dagen
- og hold ellers den fornuftige linje med havregrød,
rugbrød, grovbrød og godt med grøntsager.

Efter nogle uger vil vægten begynde at snige sig nedad
og dit humør få et løft, så du glemmer at spise det
kunstige slik.

Men husk - kun en pakke om dagen - og kun når du har
lyst til noget sødt. Forsøg at holde tørst og
lækkersult adskilt: Lad være med at drikke sukkerfrit
sodavand/saftevand dagligt.

Hilsen Asta Elise
18 år3. november 2006 kl. 10:06
re: Slikafvænning
Jamen Asta Elisa. Dejligt at se dig her igen. Enig i det med sliktrangen. Den forsvinder af sig selv. Jeg drikker altså 1 cola light for at tilfredsstille den søde trang i stedet for at spise sukkerfrit slik :-) Det er ikke hver dag, jeg drikker cola, for det er ikke hver dag jeg har lyst til sødt.

Som sagt, dejligt at se dig. Velkommen tilbage i forum.

Knuser

Anna
18 år3. november 2006 kl. 14:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });