Endnu en..

Du læser en tråd i debat > vægttab

Endnu en..
Ja så er her endnu en "personlig tråd":) Jeg har set hvordan folk motiveres gennem deres egen tråd og håber at det ville kunne hjælpe mig også.
Jeg er en pige på 20 år, 165 og vejer 62 kg. Mit BMI er normalt men jeg vil gerne lidt længere ned(er lille af bygning). Jeg ved endnu ikke hvor meget jeg vil tabe, det er egentlig også underordnet så længe jeg er glad for mit spejlbillede. Men umiddelbart synes jeg at 55 lyder som et pænt tal.

Jeg har altid været lille og tynd, men dette ændrede sig i gymnasieårene hvor jeg tog rimelig mange kilo på. Jeg var i Spanien efter gymnasiet hvor jeg tog yderligere ca. 5 kg på. "Nej hvor du er blevet tyk" var min farmors første kommentar til mig efter ikke at have set hende i 6 måneder. Tak farmor;) Nu har jeg så været flyttet hjemmefra i et års tid og tabt 4-5 kg. Det er gået alt for langsomt og har ikke rigtig tage mit vægttab seriøst. Men NU skal det altså være:)

En ting som er vigtig at nævne er, at jeg vil holde mit vægttab "hemmeligt". Okay, hemmeligt lyder nok så dramatisk i denne sammenhæng, men fordi jeg ikke ligefrem er overvægtig med et BMI på over 25, så er det som om folk straks tænker: "anoreksi!!" hvis man nævner ordet vægttab. Og det er det på ingen måde. Så vil jeg hellere slippe for alle kommentarerne og lade være med at sige noget om det. Og i øvrigt handler det her ikke kun om vægttab, men også sundhed, hvilket er 2 forskellige ting, men folk forstår det bare ikke. Godt, så fik vi dét på plads.

Min plan er at holde mig til omkring 1.300 kalorier om dagen og fitnesscenter 5-6 gange om ugen. Protein vil jeg spise primært fra skyr, hytteost, tun, kylling, rejer, bønner, linser, æg. Kulhydrater fra frugt, rugbrød, branflakes, grøntsager. Fedt fra mandler, avocado, laks, olivenolie. Drikke vand og the. Det lyder jo alt sammen meget fint, men det svære bliver at overholde det;)

For at, forhåbentlig, kickstarte det hele lidt har jeg købt NUPO (på tilbud i føtex hvis nogle skulle være interesserede;)) Det er ikke til en længere periode, kun 1 ½ uges tid og jeg vil ikke leve på NUPO alene. Det starter jeg med på mandag (hvor mange gange har man ikke sagt dét før i tiden! Haha). I weekenden tager jeg hjem til mine forældre. Det bliver selvfølgelig svært med alle fristelserne som vil dukke op, så jeg håber ikke at vægten lider alt for meget på mandag.

Nå, det var en start herfra. Håber, at der er en enkelt eller to af Jer som vil kigge ind engang i mellem og kommentere. Det ville jeg i hvert fald blive glad for:)
God weekend!
Hilsen Gateway (som i øvrigt er et slattent brugernavn, men så langt rækker min fantasi i dag. Haha!)
13 år1. april 2011 kl. 14:23
re: Endnu en..
Hej
Godt at høre dig sige to ting.

At du er glad for dit spejlbillede
At det er for sundhedens skyld

Det kan kun blive godt med det som udgangspunkt
vh kis
13 år1. april 2011 kl. 18:15
Fedt :)

Det lyder til du har styr på det, at spejlbilledet tææller mere end vægten, og at sundheden tilsyneladende vægter en stor del :)

Held og lykke

Og en synd i ny og næ går jo nok, så længe det ikke er hver dag ;) Det var mere så du ikke behøver at sige nej til alle lækkerierne hos dine forældre ;)
13 år2. april 2011 kl. 10:38
Dejligt at du tager ansvar ;-)

Er sikker på det kun var kærligt ment fra din farmor. I "gamle dage" var man meget hurtig på aftrækkeren til at sige det til folk, hvis nogen blot vejede et par kilo for meget....det ved man jo bedst selv. Men måske var det mest realistisk der var nemlig ikke mange for tykke.............og så det var kun få kilo.
Du behøver ikke at fortælle andre du vil tabe dig det er en privatsag.
13 år3. april 2011 kl. 07:40
Det lyder som en god plan du har lagt dig. Vil helt sikkert gerne følge med på sidelinjen!
Held og lykke!
13 år3. april 2011 kl. 10:02
Godmorgen alle sammen
Mon ikke det er blevet tid til en opdate? Det tror jeg vidst nok.
Jeg var jo hjemme i weekenden og som forventet var der en masse hygge og godt mad hvil-ket resulterede i 1,2 kilos vægtstigning. Men de er start af igen. Øv øv. Sikke meget 2 dage kan ødelægge! Mandag gik jeg så i gang med NUPO. (er med i "Mit NUPO projekt"-tråden). Madplanen ser således ud:
Morgen: et brev kakako
Formiddag: et brev kakao
Frokost: et brev spicy thai chicken + en skive rugbrød
Eftermiddag: et brev kakao
Aftensmad: et brev spicy thai chicken
Aftenkaffe: et brev kakao
Det er ret ensformigt ja, men det er jo kun 7 dage og jeg er snart halvvejs:D
Har ikke hold denne plan 100 %. Desværre. Første dag havde jeg kun drukket 3 portioner og gik totalt kold da jeg kom hjem fra arbejde og spiste en avocado plus havregryn. I går da jeg kom hjem fra træning sent om aftenen stod der rester fra min roomies og hendes kærestes sushi-aftensmad som de ville smide ud hvis jeg ikke spiste det. Så det blev til 7 stykker sushi og 3 pebernødder + 5 breve nupo fordelt over hele dagen.
I dag er det så 3. dag. Vægten stod på 62,2 i morges. 1 kg er der røget siden mandag. Jeg er godt øm i kroppen efter træning i går. Ellers går det egentlig fint nok med at spise nupo, selvom jeg tit er ret sulten. Min mave larmer sådan, mest til frokost og aften. Man bliver altså ikke ordentlig mæt at at drikke pulver, ikke endnu i hvert fald. Jeg savner mest min morgenmad (skyr eller havregryn) og eftermiddagen er også lidt svær. Men det er dejligt at være med i den anden tråd for hvis de andre kan, så kan jeg sgu også;)
God onsdag til der alle sammen (hold ud, det er snart lille-fredag, så fredag og SÅ WEEKEND!:D
13 år6. april 2011 kl. 09:39
hej
Jeg tror ikke du vil være sulten når du får mere mad
altså uden nupo. og helst 1200 kcal
vh kis
13 år7. april 2011 kl. 20:18
Hej Kis
Jeg fandt ud af, at med sådan som jeg træner bliver jeg simpelthen nødt til at få mere end de lidt over 600 kcal om dagen. "Den barske" er lidt for barsk til mig;) Men respekt til dem som kan.
13 år7. april 2011 kl. 22:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });