Idealvægt

Du læser en tråd i debat > vægttab

Idealvægt
Hej Madital brugere :)
Da jeg startede med at tabe mig, var målet at få en normal BMI, hvilket for mig er 66 kg, Men da jeg nåede målet var jeg langt fra tilfreds. Jeg så slet ikke den slanke pige jeg havde troet. Heller ikke da jeg nåede 63 var jeg tilfreds. Nu har jeg desværre taget lidt på, men er på vej derned igen. Jeg vil så gerne have et mål, hvor jeg kan sige, når jeg vejer det, så er jeg slank. Ifølge BMI skal jeg veje mellem 48 og 66 kg. Spørgsmålet er så, tror/ved i man skal være næsten undervægtig for at være slank, og ingen deller have? (som f.eks. Jessica Alba) Når man kigger på de kendtes vægt er de undervægtige, men jeg tror mange af dem lyver om det. Der skal selfølgelig også tages højde for muskelmasse, men udgangspunktet er en normal kvinde der ikke træner så meget.
Hvad er jeres ideal BMI? (bmi, for sammenligningens skyld :) )
13 år30. marts 2011 kl. 10:21
re: Idealvægt
Okey STOP!!
Du må SLET ikke satse på at ligne f.eks Alba!! De er så sygt undervægtige så du drømmer ikke om det.. den der anoreksi-tynde krop med silikone patter er NO-GO!! ;)
Nu kender vi ikke din højde, men 1kg fra eller til gør ikke det store på udseendet da det kan være væske.. 5kg kan ses tydeligt.. er du nu 150høj og vejer 66kg er det meget, men er du nu 190høj og vejer 66kg, er du ALT for tynd.. så du må lige komme med højden også ;) og som tommelfingerregel så træk 1'tallet fra din højde, så har du din idealvægt sådan rundt regnet.. jeg er 192, dvs jeg skal veje 92kg for at ramme idealvægten..
13 år30. marts 2011 kl. 10:42
Jeg er enig med høegh1 :)
Men går selv med samme tanker da jeg nåede grænsen for en sund BMI.

Min vægt skal ligge imellem en 44-60kg, og min idealvægt er 52kg. Lige pt. vejer jeg 56kg, og kan tydeligt se forskel fra de 60kg og så ja nu, men det er også fordi jeg kun er 1,55 :)
13 år30. marts 2011 kl. 10:51
NEJ, du skal ikke være undervægtig, og pas for guds skyld på at sammenligne dig med diverse kendte. Deres arbejde er at se godt ud de bruger derfor ofte urealistisk lang tid på træning og kost og ofte med professionel hjælp. Derudover skal du huske at en meget stor del af de billeder du ser lige har været en tur forbi photoshop.

Men nok om formaningerne. Jeg er selv 168 høj og min ideal-vægt er 62 kg. (BMI 22). Da jeg tabte mig sidste gang oplevede jeg at det var der vægten stabiliserede sig med det samme madindtag og motion. Igår fik jeg målt min fedtprocent, og ifølge de målinger er min ideal-vægt også 62.

Så vidt jeg kan se på dine tal, må du være ca 162 høj og en bmi på 22 kræver at du vejer 57.5 kg. Så jeg vil da anbefale dig at gå efter den vægt, og hvis du ikke er tilfreds med resultatet, fokusere lidt mere på at få strammet op med motion, men IKKE at gå længere ned i vægt.
13 år30. marts 2011 kl. 10:58
Den tommelfingerregel som jeg husker er ens højde minus 100, minus 10 procent. Og det passer godt. (Men er urealistisk for mig nu.)
13 år30. marts 2011 kl. 10:59
@Calcit: Ja, det passer også meget godt for mig, giver dog et lidt lavere tal. Din beregning siger 61.2 og min egen 62. Og for beregningen med en højde på 162 er tallene henholdsvis 55.8 og 57.5 - så der er lidt større forskel når man bliver lavere.
13 år30. marts 2011 kl. 11:03
Hej alle, tak forde hurtige svar :) Jeg er 163 forresten. Jeg er bestemt ikke interesseret i at være undervægtig, og medierne har helt sikkert givet mig et forskruet billede af hvad der er tyndt, for jeg synes ikke at Jessica Alba ser undervægtig ud.
Jeg har regnet lidt på det, og da jeg vejede 63 som jo følger din (høegh1) tommelfingerregel, synes jeg stadig det var for meget. men du siger også at 5 kg let kan ses, og hvis jeg taber mig en 5-6 kg efter jeg vejer 63 (igen, suk) så vil jeg være på 57 som jo er den vægt Fluffy82 forslår. Så det vil være mit næste mål :)

56
13 år30. marts 2011 kl. 11:29
Jeg er selv 163 cm høj og jeg syntes heller ikke at jeg var slank da jeg var nede på 65 kilo, som er det laveste jeg har været som voksen. Men jeg tror meget det kommer an på hvor kiloene sidder på kroppen, hvis der sidder meget på maven og benene er tynde, ja så ser man da tykkere ud end hos en hvor det er mere ligeligt fordelt.

For mig vil 6O kilo være ok, men jeg har også født to børn og det sætter sine spor. Og desuden styrketræner jeg så mine muskler skal der også være kilo nok til.
13 år30. marts 2011 kl. 19:13
Gå ikke efter BMI, men efter fedt%... Jeg så fx meget tykkere ud da jeg vejede omkring 55kg end jeg gør nu da jeg vejer 65 fordi jeg har bygget en masse muskler på og nu er jeg både stærkere, sundere og friskere. Min BMI ligger på lige under de 22 men jeg er stadig slankere end flere af mine veninder hvis bmi'er ligger på 19-20.. Men de træner så heller aldrig

Jeg synes nu ikke at Jessica Alba er særligt tynd, slet ikke i forhold til andre kendte som fx Mischa Barton, Paris Hilton, Courtney Cox og lignende.
Men jeg har tit selv googlet de kendtes vægt og højde og jeg kan sige én ting der er fælles for dem alle. Læg 10kg til, så har du deres rigtige vægt. De resultater man får omkring de kendtes vægte stemmer SLET ikke overens med deres udseende. Kendte som Britney og Beyonce opgiver jo vægte, der sætter dem på grænsen af undervægt hvilket jo ikke passer. Dermed ikke sagt at de bør være tyndere end de er.

Jeg er rigtig godt og grundigt træt af det tyndhedspres der ligger på kvinder nutildags. Det er skide synd at så mange kvinder ikke kan se at det faktisk er lækkert og in med lidt former. Vi er sgu kvinder, vi skal have former, vi er ikke pubertetsdrenge sgu da! ;)
13 år30. marts 2011 kl. 22:33
@xXPainfulPerfectionXx: Du har så evigt ret. BMI er bare det lettest tilgængeligt. Når du siger du går efter fedtprocenten, må jeg så have lov at spørge hvad din er, eller hvad dit mål er?
Jeg fik endelig målt min til 30 (hvilket stadig ligger indenfor normalområdet - 21-33), men samtidig ligger jeg lige over 25 i BMI og synes også selv at der mangler lidt hist og her.

Og det er "sjovt" med dobbeltmoralen omkring hvordan vi kvinder skal se ud. Hvis vi skal være HELT ærlige skyldes det meste af vores kropsfiksering et ønske om at tiltrække mænd ;0) Og når mænd snakker og drømmer - især med gutterne - er det mediernes kvinder der er de perfekte. Men lige så snart de har fundet en rigtig kvinde af kød og blod og personlighed, ville de aldrig undvære de bløde kvindelige former. Det er i hvert fald min erfaring ;0) Så husk det tøser, næste gang i hører drømmefyren savle over en eller anden uopnåelig kvinde!!
13 år1. april 2011 kl. 10:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });