#1 af gothic queen (slettet)
erstatning for slik og stivelses produkter
Du læser en tråd i debat > vægttabgothic queen (slettet)
erstatning for slik og stivelses produkter
jeg søger en erstatning for kartoffler, ris og pasta. men der ska være mindre kcal i. nogen ideer?
13 år29. marts 2011 kl. 20:22
Ablanu
re: erstatning for slik og stivelses produkter
Det kommer nok an på sammenhængen..
Generelt mht. ris og pasta: Fuldkornsversionen! Men det er nok ikke en nyhed..
Ellers er mine umiddelbare bud: Skrællede gulerødder (så jeg i en tråd med boller i karry herinde) og blomkål/broccoli (er jeg blevet meget glad for, kan jo bruges i kartoffelmos).. I det hele taget, grønsager er jo generelt kaloriefattige :)
Generelt mht. ris og pasta: Fuldkornsversionen! Men det er nok ikke en nyhed..
Ellers er mine umiddelbare bud: Skrællede gulerødder (så jeg i en tråd med boller i karry herinde) og blomkål/broccoli (er jeg blevet meget glad for, kan jo bruges i kartoffelmos).. I det hele taget, grønsager er jo generelt kaloriefattige :)
13 år29. marts 2011 kl. 20:47
nusermor (slettet)
re: erstatning for slik og stivelses produkter
Jeg bruger gerne kålrabi som erstatning for kartofler. Og bittesmå stykker blomkål som ris. Men ellers som Lunaba skriver: Fuldkornsversionen. Du kan endda få dem med rugmel i Super Best f.eks. Der findes også pasta lavet af soja som kan købes i helsekostbutikker og sojastykker i forskellige tykkelser som kan bruges som ris. Smager i retning af kylling. Og fyldt med proteiner, Ide´???????
13 år29. marts 2011 kl. 20:54
Mivsel (slettet)
:)
Jeg er glad for ar bruge rodfrugter istedet for kartofler.
Jordskokker, gulerødder, rødbede, persillerod, pastinak, knoldselleri osv.
Det smager også af meget mere :)
Mht. ris og pasta... tjah, præcis som de andre siger - fuldkorn, eller slet ikke :)
Jordskokker, gulerødder, rødbede, persillerod, pastinak, knoldselleri osv.
Det smager også af meget mere :)
Mht. ris og pasta... tjah, præcis som de andre siger - fuldkorn, eller slet ikke :)
13 år30. marts 2011 kl. 07:52
bruger slettet
re: :)
Evt kan man anvende supergrynet quinoa i stedet for ris. Det indeholder ikke færre kcal, men det er til gengæld fantastisk sundt.
Kartofler er nu altså ikke helt af vejen. Der er jo kun 80kcal/100g.. Og de har jo gode vitaminer i sig, så jeg skyer bestemt ikke kartoflen selv i perioder på kur.
Men ellers er jeg også fan af rodfrugter.
En erstatning for slik?
Tjah tørret frugt, dig i små doser da der er mange kcal i. Eller isis produkter, eller evt läkerol. Light sodavand. Det er hvad jeg vælger hvis trangen er slem men kaloriebudgettet stramt.
Kan anbefale isis vanille-is, nogen gange bager jeg et æble i ovnen og spiser det med en spiseske isis-vanilleis, det smager rigtig rigtig godt.
Ellers cheasy vanille yoghurt med nogle optøede bær fra frost, måske evt kogte med lidt sødemiddel. Det smager bedre end alt slik!! Prøv det! :)
Kartofler er nu altså ikke helt af vejen. Der er jo kun 80kcal/100g.. Og de har jo gode vitaminer i sig, så jeg skyer bestemt ikke kartoflen selv i perioder på kur.
Men ellers er jeg også fan af rodfrugter.
En erstatning for slik?
Tjah tørret frugt, dig i små doser da der er mange kcal i. Eller isis produkter, eller evt läkerol. Light sodavand. Det er hvad jeg vælger hvis trangen er slem men kaloriebudgettet stramt.
Kan anbefale isis vanille-is, nogen gange bager jeg et æble i ovnen og spiser det med en spiseske isis-vanilleis, det smager rigtig rigtig godt.
Ellers cheasy vanille yoghurt med nogle optøede bær fra frost, måske evt kogte med lidt sødemiddel. Det smager bedre end alt slik!! Prøv det! :)
13 år30. marts 2011 kl. 08:40
calcit
hvidkål er super sundt med få kalorier....en portion kogt kan tilsættes krydderier karry peber, .....eller lidt ketshup eller sennep med en skive brød til er et udemærket måltid.
13 år30. marts 2011 kl. 22:30
tykbass (slettet)
Som slikerstatning bruger jeg gerne frosne vindruer - 160 g giver 100 kcal og dem kan jeg bruge lang tid på at sidde og gumle bløde - fantastisk sød og saftig snack, som ikke bare forsvinder på 2 minutter! ;) Ellers er jeg rigtig glad for at lave banan-softice.. Meget modne bananer fryses i små skiver og så blender jeg dem med lidt mælk, kanel, vaniljepulver eller hvad der nu lige frister - smager FANTASTISK! (Hvis man kan lide bananer :P)
Ellers er gajoler/läkeroler gode til den lille sliksult.. Man kan købe økologiske, fedtfrie microovns-popcorn i superbrugsen og kvickly - de er selvfølgelig fyldt med kulhydrater, men hvis man skal hygge sig en aften og har gjort plads i "regnskabet", så er de rigtig gode.. og saltstænger!
Som bonus-tip til at komme af med sliktrangen, vil jeg lige anbefale mundskyl! Jeg plejer at børste tænder, hvis jeg bliver sliksulten, men mundskyl er meget hurtigere og meget mere effektivt..Jeg synes næsten helt min sliktrang forsvinder, hvis jeg har munden fuld af kraftig mintsmag! :)
Ellers er gajoler/läkeroler gode til den lille sliksult.. Man kan købe økologiske, fedtfrie microovns-popcorn i superbrugsen og kvickly - de er selvfølgelig fyldt med kulhydrater, men hvis man skal hygge sig en aften og har gjort plads i "regnskabet", så er de rigtig gode.. og saltstænger!
Som bonus-tip til at komme af med sliktrangen, vil jeg lige anbefale mundskyl! Jeg plejer at børste tænder, hvis jeg bliver sliksulten, men mundskyl er meget hurtigere og meget mere effektivt..Jeg synes næsten helt min sliktrang forsvinder, hvis jeg har munden fuld af kraftig mintsmag! :)
13 år1. april 2011 kl. 15:03
gothic queen (slettet)
...
re: :)okay, den med vindruerne og banan softice ska jeg helt klart prøve
13 år3. april 2011 kl. 21:14