Hjælp - hvorfor taber ejg mig ikke??????????

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp - hvorfor taber ejg mig ikke??????????
Hej. Lidt om mig selv. Jeg er en kvinde på 27 år, 167 cm høj har to børn. Jeg gik på vægten d. 14/2 og der stod skrækslagne 77,2 kg og grinede af mig. Jeg var nedslået. Jeg gik i gang med at spise udelukkende sundt og jeg crosstrainer 4 gange om ugen og løber 2 gange i ugen. Mandag d. 14/3 stod vægten på 74,3. Så ville jeg veje mig igen imorges (der er gået 15 dage) og jeg tænkte slet ikke på det kunne være negativt, da jeg virkelig har været god. Ingen slik, ingen sodavand ell. lign. Jeg træner de 6 gange i ugen. Jeg sørger for at have et dagligt kalorie underskud på min 600. Ifølge Madital, skulle jeg på de 15 dage have tabt mig 1,9 kg. - MEN min vægt sagde 74,6 imorges!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad sker der?? Hvorfor taber jeg mig ikke?? Håber nogen kan hjælpe, føler det hele er nyttesløst!!!
13 år29. marts 2011 kl. 10:55
re: Hjælp - hvorfor taber ejg mig ikke??????????
Op med humøret!!!
Det er ikke nyttesløst - du gør alt det rigtige og over tiden taber du dig ganske sikkert også.

Men vægten hopper lidt op og ned fra dag til dag; desværre taber man sig ikke jævn 75 gram om dagen, det ville ellers være dejligt hvis man så let kunne kontrollere rigets tilstand.
Men væskebalancen kan være anderledes: den tid på måneden eller større mindre indtag af te, kaffe eller bare væske generelt. Der kan også stå større eller mindre mængder delvis fordøjet mad i tarmene.

Der er mange som går og stresser ved at veje sig hver dag fordi man ofte ser at vægten hopper ½ eller 1 kg op efter en sund dag og så er det hele noget møg. Men til gengæld går man ikke en hel uge og er nede fordi den ugentlige vejedag lå lige på den dag vægten var høj. Var vægten oven i købet tilsvarende lav ugen i forvejen, kan der gå flere uger hvor man føler at vægten står stille.

Derfor er jeg selv på vægten hver eneste dag og med maditals fine vægtkurve er det let at skelne de daglige udsving fra den generelle tendens.

Prøv at veje dig igen i morgen eller overmorgen og se om ikke det er blevet bedre :-)
13 år29. marts 2011 kl. 11:09
Tror du ikke noget af dit "fedt" er blevet til muskler?
Jeg synes jo du har motioneret meget og spist fornuftigt, ved ikke om du har målt nogle tal på kroppen inden start - eller fedtprocent - ellers må du igang med det nu. Måske kan du endda se dit spejlbillede forandre sig mere, end vægten fortæller dig? Måske hænger tøjet mere end vægten burde forklare? Du kan jo godt have tabt dig mere, men som sagt hvis fedt er blevet til muskler - så, ja - måske er du blevet meget slankere alligevel. Jeg er næsten sikker på, at det er sådan tingene hænger sammen. Fortsat held og lykke. Vh.
13 år29. marts 2011 kl. 13:24
Hej :-)
Jeg er selv lige løbet ind i det samme problem. Jeg tror, at det er meget normalt, at der kommer et tidspunkt, hvor vægten vil gå lidt i stå...Jeg er 168cm høj og vejer nu ca. 71kg...det svinger lidt, og jeg gør ca. det samme som dig med spisning og træning...jeg tror på, at hvis man fortsætter, så skal det nok komme :-) Får du drukket nok vand? For det kan hjælpe med at sætte forbrændingen op...Held og lykke med vægttabet
Mvh Tine :-)
13 år29. marts 2011 kl. 14:16
Hej :)
Ja, min vægt er også gået i stå den sidste uge... synes også det er øv - men tænker at det må jo begynde at gå nedaf igen snart, hvis jeg fortsætter med at leve sundt . Måske min krop har 'vænnet' sig til den nye livsstil, og selv holder lidt igen nu..? Anyway... man kan jo ikke blive ved at ta på hvis man lever sundt :)

Og husk - muskler vejer mere end fedt, så frem med målebåndet ;)
13 år29. marts 2011 kl. 15:17
Mange tak for alle svarene. :o) Mht vand drikker jeg bestemt ikke nok. Jeg er dårlig til og drikke meget. Jeg drikker heller ikke andet i stedet, det eneste væske jeg får er vand, men jeg når aldrig over 800 gram om dagen. Jeg glemmer at drikke når jeg er på arbejde. Spejlbilledet synes jeg slet heller ikke har forandret sig, men nu har jeg lige målt mig og så må jeg se om en måned om det så virker :o) Jeg har ikke målt min fedtprocent, da det nærmeste motionscenter ligger 35 kilometer væk. Jeg står bare på crosstraineren derhjemme. Jeg valgte at prøve og veje mig igen imorges og her sagde vægten godt nok 74,0 hvilket jo er 600 gram mindre end igår, men stadig kun et vægttab på 300 gram på 16 dage hvilket jo ikke er meget. Endnu engang tak for de gode svar :o)
13 år30. marts 2011 kl. 10:44
Hej! Mange der begynder at træne sammen med en kur, taber sig ikke særlig meget i starten, og det er ikke pga. flere muskler, men bl.a. pga. øget blodvolumen og større sukkerdepoter i musklerne. Men det ændrer sig efter et par uger.
Her er en artikel som forklarer det ret godt.
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
13 år30. marts 2011 kl. 11:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });