Ret stolt

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ret stolt
Nu har jeg brugt madital i en periode, dvs siden 21-09-06, egentlig har jeg været bruger længere, men mit første forsøg gik ikke så godt. I september var jeg så på Livstilscenteret på Brædstrup Sygehus, og det gav mig det boost jeg havde brug for. Siden jeg startede der, er jeg gået fra 101,8 til 93 kilo, på cirka 8 uger. Men Brædstrup er absolut ikke det eneste, der har haft en effekt, det her site har en stor del af æren. Jeg fungerer bedst med en fast rytme, og det giver madital mig - det er simpelthen fantastisk - så tusind tak for det her site.

I morges, da jeg vejede mig (jeg vejer mig kun hjemme hos min mor, fordi vægten der viser det samme som lægens), var jeg endelig nået 93 kilo. Mit ultimative mål er 75 kilo, men jeg tager dem en lille bid af gangen, så det ikke bliver for uoverskueligt.

I januar skal jeg hjem at besøge familien i mit hjemland, og selvom jeg ikke regner med at kunne nå de 75 inden da, så håber jeg, at jeg er nået en god del af vejen.

Så tak for hjælpen.
18 år27. oktober 2006 kl. 00:06
re: Ret stolt
Tillykke! Det er utrolig flot så langt du er nået allerede. Det er dejligt at vi kan hjælpe hinanden herinde - madital gir også mig motivationen og holder humøret oppe :o)
18 år27. oktober 2006 kl. 08:38
Du har godt nok også grund til at være stolt. Du er på den rigtige vej og selv om du ikke når de 75 til januar har du da gjort en flot indsats.
18 år27. oktober 2006 kl. 15:58
Du har god grund til at være stolt, for det er da et flot resultat du har opnået på relativt kort tid. ;O)
Jeg håber osse denne side kan være med til at holde mig fast i de nye vaner, for jeg ved efterhånden ikke hvor mange gange jeg er faldet i vandet.
Det der med livsstilscenteret lyder rigtigt spændende......hvordan fungerer det?
Jeg mener bliver man henvist af egen læge og går man der en bestemt tid?
Jeg har nemlig siddet tudbrølende nede hos min læge og bedt om hjælp, bl.a spurgt til motion på recept, hvortil min læge svarede at motion på recept findes ikke og jeg kunne melde mig ind hos WW.
18 år28. oktober 2006 kl. 09:12
re: re: Ret stolt
Livstilscenteret foregår sådan, at man bliver henvist af egen læge.

Så er der en ret lang venteliste, og det lyder helt forkert når jeg siger det, fordi jeg slap for venteliste, men den er der altså, når man får indkaldelsen, skal man indlægges i fire dage, så bliver man sendt hjem igen, tre måneder senere skal man indlægges i fire dage mere, og igen tre måneder hjemme, og så de sidste fire dages indlæggelse.

Jeg skal på min anden omgang i december. Det man "lærer" er hovedsagligt ting man godt vidste i forvejen, men det at man samtidigt lever efter de "regler" har i hvert fald betydet, at det var meget nemmere for mig at fortsætte i samme stil.

Det fungerer så ikke som WW eller DDV (hvilket jeg aldrig har prøvet :) ), men i stedet går man efter de otte kostregler, som Sundhedsstyrelsen har udstukket, det er nemt, og det virker i hvert fald på mig. Jeg har så kombineret det med at tælle kalorier, fordi jeg er sådan lidt skør med tabeller, lister og den slags, og fordi jeg har svært ved at fastholde mig selv i noget, hvis der ikke er nogle faste ting, som jeg skal gøre.

Hvis du vil vide mere, kan jeg godt uddybe yderligere, så sig bare til.
18 år28. oktober 2006 kl. 12:19
re: re: re: Ret stolt
Til Sacharissa

Kan godt forstå du er stolt. Det er superflot. Fortsæt du bare den gode stil. Du skal nok nå de mål, du sætter dig.

Og til Phatchick

Find dig dog en anden læge. Det kan sgu da ikke være rigtigt, at du sidder der helt desperat og ikke får andet ud af det end at "motion ikke findes på recept". Dårlig rådgivning, hvis du vil høre min mening. Find dig en læge, der lytter til dig :-) Du skal ikke finde dig i det - der er frit lægevalg her i landet.

Anna
18 år29. oktober 2006 kl. 01:18
Vil lige sige at det er da super flot og ønsker dig held og lykke med de sidste kg.

Zenta
18 år29. oktober 2006 kl. 12:08
re: re: re: Ret stolt
Sacharissa: De 4 dages indlæggelse, handler det om mad og motion og bliver man målt og vejet osv?
Ved du om det er "patienter" fra hele landet der bliver henvist, eller om man skal bo i kommunen/amtet?
Mht til dit vægttab....hvis du fortsætter som du gør nu, så kan du nå at tabe en del inden du skal møde familien i Januar.
Held og lykke med det! ;O)

annap: Du har fuldstændig ret, jeg er nødt til at finde mig en anden læge, der tager mig seriøst.
Jeg synes det er et problem at man hører om forskellige tiltag, tilbud for overvægtige, men når man spørger der hvor man troede man kunne få hjælp, så ved de ingenting.
Ved ikke om lægerne ikke er/bliver oplyst om diverse tilbud, eller om de ikke går så højt op i det!?
18 år29. oktober 2006 kl. 14:59
re: re: re: re: Ret stolt
Phatchick---- Jeg holde med dig i at lægerne ikke altid opfylder deres rådgivningpligt. men et lille men må der komme. Det er desværre ikke alle kommuner/amter der har motion på recept. jeg ved de har det i Ribeamt, så hvis du bor der så burde du kunne få det.

Zenta
18 år29. oktober 2006 kl. 16:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });