fedt på maven

Du læser en tråd i debat > vægttab

fedt på maven
jeg har det problem at det er maven det meste fedt sidder på. jeg troede egentlig at jeg ikk ku komme af med det, for efter to graviditeter, sidder det godt fast. men nu tror jeg på at jeg ka klare det. jeg ska bar langt nok ned i vægt. er det efter jeres erfaring rigtigt at mave fedtet er det sværeste at tabe?
13 år22. marts 2011 kl. 12:43
re: fedt på maven
Det er helt sikkert også et af mine problem områder...
Har du set bogen: Spis maven flad? Man taber sig ikke, men flytter det til andre stedet på kroppen, man skulle efter sigende få en fin flad mave. Efter en graviditet handler det jo også om at træne musklerne op igen, da de er blevet slappe af den store udvidelse. Det kræver maveøvelser hver dag, men jeg tror, at du ville kunne se resultater i løbet af en måned eller to.
Jeg oplever forresten at de perioder, hvor jeg ikke spiser så mange kylhydrater (og ingen alkohol), så får jeg automatisk fladere mave.

Held og lykke med det :)
13 år22. marts 2011 kl. 13:05
Træner du også ved siden af, så du ikke kun fokuserer på kosten?

For undersøgelserne har vist, at fedtdepoterne flytter sig i forbindelse med motion :-) Således at den samme mængde fedt er langt sundere, da fedtplaceringen flytter sig fra centralt (maven + omkring organer) til perifært (ud til ben og arme - dvs. ved de store muskelgrupper) :-)

Så det kan være værd at tage til eftertanke - også bare fordi det er rigtig usundt med fedtet omkring organerne.
13 år23. marts 2011 kl. 07:31
Ja, mon ikke?! Mave fedtet er det sværeste at tabe. Jeg er kommet ned på knap 60 kg (160cm høj), og føler at jeg hverken bagdel eller lår har tilbage så meget af, men fedtet på maven sidder der stadig! Når jeg tager jeans på, så hvis de skal passe i hofterne, så maven vælter ud over buksekanten, og hvis de skal passe i maven, så har jeg bare hængerøv...uff...
Med de bedste tabe-ønsker til jer alle der ude ; )
Mvh.
Katia
13 år24. marts 2011 kl. 09:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });