5 kg inden 16/5 - hvordan holder jeg mig fra det usunde?

Du læser en tråd i debat > vægttab

5 kg inden 16/5 - hvordan holder jeg mig fra det usunde?
Har indenfor de seneste to måneder taget 4 kg på og vejer nu 66 kg. Jeg vil rigtig gerne af med det ekstra fedt, der især sidder omkring mave og lår. Føler mig så usund.

Mit største problem er egentlig ikke at jeg ikke kan tage mig sammen til at træne, men at jeg i løbet af eftermiddagen og tidlig aften spiser slik og hvidt brød, i stedet for det kroppen virkelig har godt af. Er blevet afhængig af sukker :-(

Har i nogle råd til, hvad jeg gøre, når den pludselige (sukker) sult melder sig?

Jeg vil følge op på mit mål en gang om ugen herinde og skrive, hvordan det går - også for min egen motivations skyld :-)
13 år18. marts 2011 kl. 10:49
re: 5 kg inden 16/5 - hvordan holder jeg mig fra det usunde?
Man kan desværre ikke punktforbrænde... styrketræn med så høj modstand som du kan tage 12 gange i 3 sæt 3 gange om ugen... det øger metabolismen...

Ang. sukker... har jeg også selv været afhængig...jeg tænkte det bliver nødt til at stoppe her, og besluttede mig for at stoppe - kold tyrker...
Før kunne jeg spise kager til aftensmad og slik hele dagen (hvilket jeg sikkert stadigvæk godt kan, men jeg har besluttet at det gør jeg ikke)... men hvis jeg VIL tabe mig, og det vil jeg... så må jeg sige nej...

De første 2-3 dage oplevede jeg hovedpine fordi jeg ikke fik mit sukker, men efterfølgende har det bare været super... jeg har bare oplevet hvor meget bedre jeg sover om natten, og hvor meget mere oplagt jeg er om dagen... Det er det der holder mig væk fra de søde sager (ISÆR OM AFTENEN)...

Jeg har dog en syndedag om ugen, hvor jeg tillader mig selv at spise slik... og det overholder jeg... her må jeg spise hvad jeg vil...
Hvis jeg bliver tilbudt af venner, familie eller hvis jeg er ude at spise, så tillader jeg mig også at tage imod sukkerholdige madvarer, for vil ikke være fanatisk... (Dog er jeg bange for jeg er blevet det lidt, for er så bevidst om hvor mange kcal der er i madvare, så jeg prøver bevist at undgå dem, og ærger mig hvis jeg føler jeg er nødt til at indtage dem for at undgå bemærkninger...)

Lav en kold tyrker - det kan virkelig betale sig i forhold til din oplagthed...

PS. Sukkerfri tyggegummi er blevet min ven... lavt kcal indtag og en sød smag ;)
13 år18. marts 2011 kl. 12:03
Den pludselige sukkersult kan du undgå ved hele dagen at holde dit blodsukker stabilt, aldrig højt (for så vil kroppen ha' mere, når det falder) og aldrig for lavt (for så vil kroppen ha' noget, der får det til at stige.

Dit blodsukker kan du holde stabilt ved at undgå at spise de kulhydrater, der kommer fra hvidt brød og sukkerholdige produkter, men i stedet spise groft brød og grøve grøntsager, ved at spise hyppigt (der bør max. gå tre timer mellem, at du får noget at spise) og ved at sørge for at spise mange fibre (groft brød, havregryn eller fiberholdige morgenmadsprodukter og rodfrugter) og ved endelig ikke at spise for lidt fedt. Du skal have 27-30 procent af din energi fra fedt.

Nyere undersøgelser tyder på, at de hurtigtoptagelige kulhydrater fra hvidt mel og sukker først og fremmest oplagres som mavefedt, og at man kan gå specifikt efter dette mavefedt ved at sørge for at spise mange monoumættede fedtsyrer (det fedt man får fra planter og fisk) og altså undgå fedt fra dyr ( det i mælkeprodukter og kød ). Mandler indeholder mange monoumettede fedtsyrer. Måske kan du spise lidt mandler i stedet for slik (men ikke for mange, for de indeholder mange kalorier - tast dem ind i dit madregnskab, så du kan følge med)

Du kan prøve at tage et tilskud af chrom (f.eks. en tablet chrom om morgenen eller først på eftermiddagen, hvis din sukkertrang er størst sidst på dagen) indtil du har fået styr på din sukkertrang. Chrom er med til at stabilire bldsukkeret og tage sukkertrangen. Hold op igen, når du har fået styr på den.

Lav maveøvelser og styrk din nedre mavemuskel ved dagen igennem at huske at stramme den. Prøv at brumme bogstavet m lige så længe du overhovedet kan. Når du ikke kan mere, er din mavemuskelderinde hvor den gerne skal være.

Fedtet på lårene har jeg ingen gode råd mod.
13 år18. marts 2011 kl. 12:37
Er jeg lækkersulten så snupper jeg en enkelt bid eks, en guldkaramel, jeg mener det er lige det der får mig til ikke at gå grassat. Eller ½ glas rødvin. Det med en slik æde en dag om ugen ville jeg aldrig gide for det kan tage flere dage at rette op og det er det ikke værd.
13 år18. marts 2011 kl. 13:13
Hej Chevalmarin

Jeg får næsten altid et måltid om efter middagen. Jeg kan ikke vente fra frokost til aftensmad. Så hvis du ved det eks er kl. fire du plejer at falde i, kan man planlægge det sådan at kl.15.00 eller 15.30 der får du altid en rugbrød og frugt. Så forbliver blodsukkeret stabilt og så er det nemmere, at modstå fristelser.

Drikker du meget Cola light ? Det er der nogle mennesker der bliver monstersulten af.

God ide med motivationen ;=) Det er jo kun 4 kg, det kan du sagtens. Held og lykke

13 år18. marts 2011 kl. 14:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });