#2 af Kathrineb (slettet)
Binder væske??
Du læser en tråd i debat > vægttabKathrineb (slettet)
re: Binder væske??
Spørgsmålet er, hvad meget er for dig? Hvor er du henne i dit vægt tab osv.?
Dyrker du meget motion? Hård motion som fx spinning binder væsken i musklerne, så derfor kan jeg dagen efter en mega hård træning sagtens have taget på.
Jeg kan fortælle (hvis det bare kan trøste en smule), at min vægt i denne uge har svinget med 1,1 kg (måske endda mere:) ), og det er helt normalt.
Hvis det irritere dig så meget, så er der kun et råd tilbage... Drop vægten hver dag. Vej dig en gang om ugen i stedet og find målebåndet frem, det giver dig i måske en anden ro.
Håber at det hjælpe lidt :)
Dyrker du meget motion? Hård motion som fx spinning binder væsken i musklerne, så derfor kan jeg dagen efter en mega hård træning sagtens have taget på.
Jeg kan fortælle (hvis det bare kan trøste en smule), at min vægt i denne uge har svinget med 1,1 kg (måske endda mere:) ), og det er helt normalt.
Hvis det irritere dig så meget, så er der kun et råd tilbage... Drop vægten hver dag. Vej dig en gang om ugen i stedet og find målebåndet frem, det giver dig i måske en anden ro.
Håber at det hjælpe lidt :)
13 år17. marts 2011 kl. 07:24
Pingvina (slettet)
Hej Mumse84
Jeps sukker binder væske... mener måske også at salt gør... men er ikke 100% på det...
Jeps sukker binder væske... mener måske også at salt gør... men er ikke 100% på det...
13 år17. marts 2011 kl. 08:20
Aeriz (slettet)
Jeg har aldrig hørt at sukker binder væske.. Men jeg er tilgengæld 100% sikker på at salt gør. Du kan prøve at drikke lidt te eller kaffe hvis du ikke allerede gør det. Det er vanddrivene.
13 år17. marts 2011 kl. 08:53
sunna86 (slettet)
Salt binder væsken i kroppen i høj grad - mere end sukker. Så prøv evt. at spare på saltet i madlavningen, og undgå madvarer der indeholder meget salt, som f.eks. det meste røgede mad
13 år17. marts 2011 kl. 08:54
Mumse84 (slettet)
Jeg har indtil nu tabt mig 2 kg. Jeg startede på 65,7 og vil gerne ned på 60 mindst. Jeg har spinnet 5 gange i ugen og styrketrænet 2 i en længere periode men fik afvide at for at sætte forbrædningen op skulle jeg kombinere med andet træning også da kroppen vænner sig til den samme form for motion.
Derfor spinner jeg nu 2 gange i ugen og styrketræner 2 gange i ugen, de andre dage går jeg en tur i højt tempo, løber en lille tur eller svømmer.
Jeg plejer nu også at veje mig én gang i ugen men idag er der så kun gået 5 dage og har taget 300 gram på. Jeg trænede selvfølgelig også rimelig hårdt igår.
Det går bare ufattelig langsomt med mit vægttab :(
Derfor spinner jeg nu 2 gange i ugen og styrketræner 2 gange i ugen, de andre dage går jeg en tur i højt tempo, løber en lille tur eller svømmer.
Jeg plejer nu også at veje mig én gang i ugen men idag er der så kun gået 5 dage og har taget 300 gram på. Jeg trænede selvfølgelig også rimelig hårdt igår.
Det går bare ufattelig langsomt med mit vægttab :(
13 år17. marts 2011 kl. 08:58
bruger slettet
Hejsa (:
Salt er 100% sikkert det binder væske.. meget endda! så hold dig fra alt salt og spar på det i maden selvom det smager godt ;) det er den værste af dem ihvertfald (:
Mvh
Salt er 100% sikkert det binder væske.. meget endda! så hold dig fra alt salt og spar på det i maden selvom det smager godt ;) det er den værste af dem ihvertfald (:
Mvh
13 år17. marts 2011 kl. 15:11
calcit
Det har jeg hørt at grønne bønner gør.
Hyben te er vanddrivende...( Super Best )
Hyben te er vanddrivende...( Super Best )
13 år17. marts 2011 kl. 18:34
bruger slettet
Alt Te og kaffe er vanddrivende, det samme med RedBull og andre energidrikke (:
Men det nytter ikke og dræne kroppen for væske.. du vil bare tabe 1-1½kg og tænke "Yes" men dagen efter tager du det på igen, og så rammer nedturen dig igen (: så sørg hellere for at drikke ens mængde vand hver dag.. det noget lign 1½-2liter om dagen (:
Mvh
Men det nytter ikke og dræne kroppen for væske.. du vil bare tabe 1-1½kg og tænke "Yes" men dagen efter tager du det på igen, og så rammer nedturen dig igen (: så sørg hellere for at drikke ens mængde vand hver dag.. det noget lign 1½-2liter om dagen (:
Mvh
13 år17. marts 2011 kl. 22:46
Mumse84 (slettet)
Tusind tak for jeres svar.. Det er dejligt at ha noget at forholde sig til.
Jeg trænede ikke igår og fik masser at drikke (det gør jeg nu hver dag) og idag siger vægten 63,4 hvor den igår morges var steget 300 gram, altså til 64 fra 63,7 på 5 dage. Så jeg er glad igen :)
Ja jeg bliver nok bare lidt depri når det svinger sådan og man synes man gør en hel del for at komme ned i vægt.
Jeg trænede ikke igår og fik masser at drikke (det gør jeg nu hver dag) og idag siger vægten 63,4 hvor den igår morges var steget 300 gram, altså til 64 fra 63,7 på 5 dage. Så jeg er glad igen :)
Ja jeg bliver nok bare lidt depri når det svinger sådan og man synes man gør en hel del for at komme ned i vægt.
13 år18. marts 2011 kl. 11:51
Min vægt svinger altså en del på sådan en uge og jeg tænker om nogle af jer ved hvilke madvarer der binder væsken mere end andre.
Jeg skal indrømme at jeg næsten hver aften får lidt sukker da jeg virkelig tit har trang til det men jeg laver efter der er plads til det i mit kalorieregnskab. Jeg tænker bare om det er de usunde ting (kulhydrater) der binder væsken?????