hjælp

Du læser en tråd i debat > vægttab

hjælp
hej alle sammen

jeg har startet min profil op herinde idag. jeg vejer desværre alt alt alt for meget 102 kg på min 167 cm sylfide krop (den er derinde et sted). baggrunden for mit ønske om et stort vægttab er naturligvis at blive en lækker pige - er 27 men jo stadig pige - men også fordi min ene speciallæge ser min vægt i forhold til graviditet. vi har prøvet i 4 år uden held.

jeg har ladet stå til alt for længe med vægtet, det indrømmer jeg gerne - men nu skal det være - og det er ikke kun pga ønsket om familieforøgelse - men hvor ville det være dejligt at kunne tage i svømmehal eller på stranden uden at føle sig som en strandet hval. og ville det være pragtfuldt at føle sig ...... ja jeg ved det ikke ......som værende en man godt gad at kigge efter to gange.

umiddelbart synes jeg denne side er rigtig god fordi det er nemt at kunne se kcal indtag og forbrændning - der er dog noget jeg er i tvivl om

på min oversigt for idag står der at jeg har intaget 1176 kcal og har forbrændt 3368 og at jeg har et underskud på 2222 kcal

men hvordan hænger det sammen med at der står at kroppen skal bruge 1769 om dagen ??

nogen der ved det???

mvh Chrissie
13 år10. marts 2011 kl. 22:01
re: hjælp
Velkommen til - Og held og lykke med dit vægttab og familieforøgelse :)

De 1769 er dit minimumsindtag for, at din krop kan holde sig kørende. Altså energien for at dit hjerte kan slå, din lever kan fungere osv.
Jeg vil umiddelbart sige, at 3368 er mange kcal at have forbrændt på en dag? Er du sikker på, at du har indstillet det rigtigt? Desuden, hvis det er rigtigt nok, skal du prøve at indtage noget mere, ellers bliver du alt for træt og uoplagt - din krop kan ikke klare så stort underskud.
13 år11. marts 2011 kl. 09:05
Hej Chrissie :-)

Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan.

De 2222kcal, der er i overskud, betyder, at du kan spise 2222kcal mere, hvis du bare vil holde vægten. Dvs, at du ikke taber dig, og du tager heller ikke på.

De 1769kcal er den energi, som din krop skal bruge for at holde sig i gang. Det er usundt at spise mindre, hvis du gør det over en længere periode. Det kan nemlig ødelægge din forbrænding, og dit energiniveau vil blive lavt, hvilket vil sige, at du bliver hurtigere træt og sådan. Man kan sige, at det er den energimængde, der giver din krop et sundt vægttab. Det er bedre at tabe sig langsomt end for hurtigt.

Håber, at det er svar nok :-)

Mvh Tine.
13 år11. marts 2011 kl. 09:11
Nåh for sørensen, der var allerede en, som havde svaret hehe. Dumme computer med langsom upload ;-)
13 år11. marts 2011 kl. 09:12
Kære Chrissie
Jeg vil allerførst ønske dig rigtig hjertelig tillykke med din beslutning om vægttab.Allerførst har jeg erfaret, at hvis man dyrker regelmæssig motion giver det en fokert kalorie beregning i tilladt indtag, hvis man indtaster motionen under profilen. Jeg tror den fordeler det på alle ugens dage - selvom man ikke dyrker motion hver dag - så tast motionen ind under motion i øverste linie i stedet for - så kan du spise mere de dage, du motionerer.
Gør dig selv den tjeneste at veje AL din mad i de første par uger - man har et meget fejlagtigt billede af hvor meget man spiser, hvis man ikke vejer. Og skriv ALT op - det er kun dig selv, du snyder.
Det virker umiddelbart af mange kcal du forbrænder med 3.368? - prøv at tjek om det er korrekt.
Regn ud hvor mange kcal du skal have for at tabe 1-1,5 kilo om ugen - mere kan være sundhedsskadeligt.
Jeg har fundet en hjemmeside, der hjælper med at regne det ud:
madopskrifter.nu
Hvis du er lettere fysisk aktiv beregner den at du skal have ca 2.400 kcal dagligt, hvis du vil tabe ½-1 kilo om ugen.
Rigtig held og lykke med det hele.
13 år11. marts 2011 kl. 10:16
Umiddelbart vil jeg godt tro at de 3368 kan passe, da man jo forbrænder meget mere når man vejer mere og bærer man rundt på 102kg så kan det da godt være at man forbrænder 3368kcal, hvis man dyrker motion også naturligvis.. Hvis det er den inaktive faktor, så vil jeg også mene, der er noget galt..
13 år11. marts 2011 kl. 15:26
mange tak for de mange svar :-)
13 år11. marts 2011 kl. 16:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });