Jubilæum

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jubilæum
Hej Alle,

Om en uges tid kan jeg fejre at mit nye liv med Madital har 1 års jubilæum :D.
Det lyder af uhyggelig lang tid, men det føles ikke sådan. Jeg kan nemlig se resultater på vægt og livsstil for første gang i omkring 20 år :D.
Det startede en frygtelig grå søndag hvor vægten var gået endnu et kilo op uden synlig grund. Sømmene i tøjet – det jeg kunne passe – skreg på forstærkning og spejlet havde Fanden skabt!
87 kg!!!!
Jeg brugte så heldigvis formiddagen til at surfe rundt på nettet efter hjælp, og må sige HØJT, at det har været en fantastisk god oplevelse, især til jer, der bøvler med vægten i den daglige trummerum. DET VIRKER! Jeg har tabt ca 10 kg og skal længere ned, men mit liv er blevet meget anderledes, så det gør ikke noget, det får tid. Princippet nu, i den ”stabile fase” er ”et hug” på et kilo eller to, og så et par måneder med at holde den vægt. Når jeg følger vægten så tæt, kan jeg fange tilløb til stigning hurtigt, og jeg ved jo godt hvorfor :0) Omvendt kan jeg også afprøve grænserne for hvad jeg kan tillade mig af udskejelser :0). Det passer også meget godt med det tempo, garderoben skal udskiftes i :o)
Selv om vægtkurven ligner en bjergetape i det små, viser det lange forløb alligevel tydelige tendenser, og det er meget opmuntrende. Jeg bruger faktisk målsætningen nærmest som tendenslinier.

Kostomlægningen har egentlig ikke været problematisk, det bliver en vane. Men der er meget stor forskel på mine kostvaner og dem i omgivelserne! Det kan virkelig undre mig at flertallet af landets befolkning – i alle aldre - tilsyneladende lever så usundt.

Det var bare det, jeg ville sige :D

TAK til Lone og hilsen til alle

Elsebeth
18 år29. september 2006 kl. 07:34
Kære Elsebeth
Kære Elsebeth.
Stort tillykke til dig - hvor er det flot!

Det er dejligt at læse så skønt et indlæg - det lyder til du har styr på det!
Dejligt!

hilsen
slank nu
18 år29. september 2006 kl. 07:56
re: Kære Elsebeth
Hej Elsebeth

Det er opmuntrende at læse, hvor godt det går dig. Et år er lang tid og det giver et overblik over kunsten at være slank.

Det handler ikke så meget om, hvad der sker på vægten, men mere om de ændringer der sker med ens vaner. Hvis man bare følger med strømmen, ender man med flere kilo på sidebenene - sådan går det for de fleste.

Havde du ikke taget hånd om din vægt, vejede du sikkert 89 kilo i dag og ville runde de 90 efter den næste højtid. Nu har du klaret at tage hånd om problemet og tiden vil ikke betyde større overvægt. Flot kæmpet!

Hilsen Asta Elise
18 år29. september 2006 kl. 08:37
re: Jubilæum
Hej

Stort tillykke til dig, det er flot klaret.
Kunsten er at kan holde vægten bagefter man har nået sin ønskevægt., men med din livsstilsændring skal det nok gå.
Som du skriver er der virkelig mange der kunne trænge til det samme.

Hilsen beta
18 år29. september 2006 kl. 10:06
re: re: Jubilæum
Tak for de søde ord :D Det er også rart at dele det med nogen, der forstår...

Hilsen og god weekend
Elsebeth
18 år29. september 2006 kl. 12:52
re: re: re: Jubilæum
Hejsa Elsebeth

Jeg vil da også gerne sige stort tillykke med jubilæet her på Madital.

Jeg synes, det er et dejligt, positivt indlæg, du har skrevet. Og det viser også, hvad det egentlig handler om. Livstilen. At have det god med sig selv på langt sigt osse. At turde bryde med, hvad alle andre gør og siger og mener. Være sig selv. Følge sin egen opskrift. Det kan være utroligt svært, og jeg tager hatten af for, at du er lige der hvor du gerne vil være, stadigvæk, efter 1 år.

10 langsomme kilo er efter min mening betydeligt bedre end 5 hurtige. For det virker.

Flot klaret. Og jeg er sikker på, at du også nok skal nå dit endelige vægtmål på et tidspunkt.

´Knuser

Anna
18 år29. september 2006 kl. 18:27
re: Jubilæum
Tillykke med dit jubilæum.

Det er dejligt at hører at en ny livstil er blevet en vane.

Et år fremad lyder som lang tid når man skal tabe sig, men jeg tror også det er bedst det går langsomt ,netop så det bliver en vane og man får psyken med. Mange der taber sig hurtigt har netop ikke psyken med og føler sig stadig tykke og bliver det så igen.

Du har ret, man får øjenene på for hvor usundt vi dansker lever, når man selv lever sundt. Man kan godt undres for vi hører hele tiden om hvordan vi skal leve og hvis man er åben kan man finde inspiration mange steder fra.
18 år30. september 2006 kl. 10:20
re: re: re: Jubilæum
Hej Elsebeth.

Jeg må også lige sige tillykke. Hvor er det bare flot:) En vellykket livstilsændring - det giver virkelig motivation til os andre.

Knus Anja
18 år1. oktober 2006 kl. 11:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });