#1 af bruger slettet
menstruation og vægtstigning
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
menstruation og vægtstigning
er jeg den eneste, der oplever at der ryger 1 kg på ved menstruation, det kommer på 2 dage, og til gengæld tager det mig 1 uge efter menstruation at komme ned igen. Så jeg bliver hele tiden slået tilbage til start ved menstruationerne. ved ikke om det er sådan noget overgangsalder noget?
13 år26. februar 2011 kl. 14:41
KatiaK (slettet)
re: menstruation og vægtstigning
Hej, Jeg tror at det er meget normalt at en kvinde tager 1-2 kg på omkring sin menstruation. Men det er bare væske i kroppen. Du skal bare holde din diæt og ikke spekulere over "det lille måndelige overvægt", det forsvinder ad sig selv.
Jeg tager på omkring 2 kg på det tidspunkt hver eneste måned. Men det forsvinder lige så hurtigt som det kom.
Fortsæt bare, og held og lykke.
Katia
Jeg tager på omkring 2 kg på det tidspunkt hver eneste måned. Men det forsvinder lige så hurtigt som det kom.
Fortsæt bare, og held og lykke.
Katia
13 år26. februar 2011 kl. 16:44
bruger slettet
Jeg oplever ikke en vægtstigning ved menstruation, men oplever stilstand i vægten de første par dage hvorefter vægten tager et ordentligt dyk nedad. Så faktisk føles det altid lidt som om menstruationen sætter skub i vægttabet. Så det synes jeg er meget rart.
Men har hørt masser af kvinder klage over at have det modsat af mig, min mor havde endda ekstra 'menstruations-tøj' fordi hun ikke kunne passe sit normale tøj i den periode xD Så det er helt normalt, men det burde kun være væske, der forsvinder af sig selv. Hvis ikke det gør det, hvis der går en hel uge som du beskriver kan du måske være opmærksom på at du måske spiser mere under menstruationen? For nogle kvinder oplever en større appetit under det månedlige og måske hvis man har tendens til smerter eller ubehag, fristes man til at være mere fysisk inaktiv? Det er et gæt dog.
Om det har noget med overgangsalderen at gøre, det skal jeg ikke kunne svare dig på, men hvis det skaber problemer for dig med dit vægttab kan du jo måske spørge din læge hvad det kan skyldes og hvad man kan gøre?
Men har hørt masser af kvinder klage over at have det modsat af mig, min mor havde endda ekstra 'menstruations-tøj' fordi hun ikke kunne passe sit normale tøj i den periode xD Så det er helt normalt, men det burde kun være væske, der forsvinder af sig selv. Hvis ikke det gør det, hvis der går en hel uge som du beskriver kan du måske være opmærksom på at du måske spiser mere under menstruationen? For nogle kvinder oplever en større appetit under det månedlige og måske hvis man har tendens til smerter eller ubehag, fristes man til at være mere fysisk inaktiv? Det er et gæt dog.
Om det har noget med overgangsalderen at gøre, det skal jeg ikke kunne svare dig på, men hvis det skaber problemer for dig med dit vægttab kan du jo måske spørge din læge hvad det kan skyldes og hvad man kan gøre?
13 år26. februar 2011 kl. 19:55
Going strong (slettet)
Hej. Jeg tager selv mellem 2-3 kilo på hver gang jeg får min mens. Det er rigtig træls, men ugen efter min mens er startet, er min alm igen :o)
13 år27. februar 2011 kl. 13:04
Stini (slettet)
Jeg tager også altid lidt på, og får oppustet og problemer med maven, hvor jeg enten skal på toilettet hele tiden eller hvor jeg slet ikke kan. Men menstruation skulle vidst virke udrensende på kroppen, så kan være derfor kroppen reagere sådan..
13 år2. marts 2011 kl. 15:05