Vil have min gamle krop tilbage !

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vil have min gamle krop tilbage !
Heej. Jeg er en 19 snart 20-årig ung kvinde, som har brug for nogle råd.
Jeg er igang med at læse til sygeplejerske, og har ikke altid så meget tid til at træne, dog kommer jeg afsted 2-3-4 gange om ugen. Jeg har altid været den lille pige er kun 158cm høj og min vægt har normalt lagt på omkring 52kg, men i løbet af det sidste år har jeg taget 5 kg på, og det kan tydeligt ses, da det meste sidder lige midt på maven !!
om aftenen sidder jeg tit alene i min lejlighed og det er her jeg har tendens til at spise usundt og alt for meget! weekenderne er også et problem, da min kæreste er meget sukkeglad, og det kan absolut ikke ses på ham at han spiser slik i weekenderne, men det sætter sig på mig!

Hvordan sætter jeg små regler op for mig selv omkring træning og søde sager?
og hvordan holder jeg min motivation oppe, når vægttabet går så langsomt som det gør?

På forhånd tak for jeres svar
mvh Kamilla Kristensen :)
13 år23. februar 2011 kl. 14:49
re: Vil have min gamle krop tilbage !
Iiih de drenge, hehe :) Min lillebror er så veltrænet, men han kan spise 3-4 burgere uden, det overhovedet ses. det er nærmest uhyggeligt, hvor meget han spiser, uden der sker noget..

Men nu til sagen.. Jeg kender det godt!! 1. jeg er 3g'er = MASSER af lektier og afleveringer, hvilket resulterer i, at jeg nogle gange hellere vil ligge hjemme og slappe af efter en lang skoledag end at tage ud og træne.
Men det, der får mig afsted er, at jeg tænker på den dejlige følelse, jeg får efter en træning! God samvittighed!!
Men du siger, du kommer afsted 2-4 gange om ugen. Hvordan træner du der?

Det med de søde sager er lidt sværere.. Hvis du absolut ikke kan droppe dem (hvilket er heeelt normalt), så kunne du lave en kostplan (1800 kcal fx), hvor du bestemmer dig for, at 200 kcal skal komme fra søde sager?

Og husk.. jo langsommere du taber det, desto nemmere bliver det at holde vægten :)
Du må ikke miste motivationen!
13 år23. februar 2011 kl. 15:15
Kender du bogen "spis maven flad"? Jeg tror du med fordel vil kunne bruge den. Dels sidder dit fedt kun på maven og dels lyder det som om, at du er sukkerafhængig og netop de to problemstillinger er tema i bogen..
13 år23. februar 2011 kl. 17:00
Når jeg er i fitness løber og går jeg på løbebånd, bruger elipsemaskinen, laver styrketræning og udstrækning..

Har ikke li den bedste kondition :( !
Min vægt står bare stille, det er så frustrerende, når man synes man virkelig prøver !
13 år10. marts 2011 kl. 22:28
har godt set bogen, men har ikk læst den..
den lyder os rigtig god, har bare et problem med at jeg er meget kræsen, så har faktisk svært ved at overholde madplaner og lave forskellige opskrifter.. :(
Men tak for rådet, vil da helt klart få fat i den bog :)
13 år10. marts 2011 kl. 22:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });