Hvordan bliver I ved?!
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Hvordan bliver I ved?!
Jeg tror du gør som mange andre og tænker 'slankekur' mere end 'livsstilsændring' :)
Det kan godt være, at du i 'kur'-perioden skal være lidt mere efter at droppe de usunde og spise en god potion grønsager, men hvis du bare kommer tilbage i de gamle vaner, hjælper det jo ikke noget :)
Giv dig selv en hverdag du kan leve med resten af livet, start den første måned med at skære ekstra ned på det søde og tag den så derfra :)
Det kan godt være, at du i 'kur'-perioden skal være lidt mere efter at droppe de usunde og spise en god potion grønsager, men hvis du bare kommer tilbage i de gamle vaner, hjælper det jo ikke noget :)
Giv dig selv en hverdag du kan leve med resten af livet, start den første måned med at skære ekstra ned på det søde og tag den så derfra :)
13 år22. februar 2011 kl. 21:48
Aeriz (slettet)
Jeg kender det godt. Jeg har nok været på kur on/off siden jeg var 12.. Og jeg har da tabt mig og også holdt det i et stykke tid. Men jeg når ligesom aldrig rigtig mit mål..mit mål er 55 kg og er ikke urealistisk da jeg kun er 160 høj og spinkelt bygget. Men det tætteste jeg har været var 56 og det er nok otte år siden.. Sidst jeg gik på kur nåede jeg ned på 59 men begyndte så at tage på igen.. Den her gang VIL jeg ned på 55!
13 år22. februar 2011 kl. 21:52
tynd74
Hej tykbass
jeg startede herinde på denne side november 2006.
men den overbevisning at jeg vil være slank resten af livet.
ny tankegang for før efter at have tabt mig , for jeg ved ikke hvor mange gange , altid tænkte så fed vil jeg ikke være igen,
så jeg startede med en anden måde at tænke på. :
1 . jeg vil være slank resten af livet.
2. når jeg så taber mig vil jeg tænke : jeg har smidt så og så mange kilo, for hvad man smider væk , kan man ikke samle op igen ;-)
3. jeg vil kunne spise alting , bare mindre og veje alt incl lækerier så der er plads til det.
det er nu lykkedes mig at smide 32,8 kiloog de er BLEVET væk.
og det er nu 5 år siden.
så start med en positiv tankegang i stedet for at dunke dig selv i hovedet, det kan lade sig gøre.
hilsen en der vandt ;-)
lise
jeg startede herinde på denne side november 2006.
men den overbevisning at jeg vil være slank resten af livet.
ny tankegang for før efter at have tabt mig , for jeg ved ikke hvor mange gange , altid tænkte så fed vil jeg ikke være igen,
så jeg startede med en anden måde at tænke på. :
1 . jeg vil være slank resten af livet.
2. når jeg så taber mig vil jeg tænke : jeg har smidt så og så mange kilo, for hvad man smider væk , kan man ikke samle op igen ;-)
3. jeg vil kunne spise alting , bare mindre og veje alt incl lækerier så der er plads til det.
det er nu lykkedes mig at smide 32,8 kiloog de er BLEVET væk.
og det er nu 5 år siden.
så start med en positiv tankegang i stedet for at dunke dig selv i hovedet, det kan lade sig gøre.
hilsen en der vandt ;-)
lise
13 år23. februar 2011 kl. 05:28
Goldilocks (slettet)
Som sagt, det er vigtigt at tænke på, at man helst skal leve sådan resten af livet.. Derfor synes jeg, du skal droppe syge kure, man kan læse om på nettet, og så starte med at ændre nogle vaner - tro mig, du kommer til at se forskel. Jeg har selv tabt mig vha. madital - kom fra 65 ned på 57,5 - og nu er jeg ved at holde vægten.. Jeg indtog 900 kcal dagligt, men det endte altid med, at jeg havde en refeed dag hver anden uge, hvor jeg indtog mere end, det var meningen.
Derfor synes jeg, du skal skære ned på fx. kulhydrater, uden at droppe dem 100%.. Og hvis du spiser sundt og varieret, og du har plads til det, så kan du også få nogle lækkerier ind engang imellem..
En anden ting er motivationen.. Tja, altså, du skal ikke veje dig for tit (ved så ikke om, du gør det), men jeg ved af erfaring at det er en besættelse, og når man en gang starter med at veje sig hver morgen, bliver det umuligt at komme af med. Vægten varierer så meget, og man bliver så tit skuffet, hvorved man nemt kan miste motivationen.
Så mit råd vil være.. Vej maden, tæl kalorier og ændr livsstilen, så den er til at leve med :)
Derfor synes jeg, du skal skære ned på fx. kulhydrater, uden at droppe dem 100%.. Og hvis du spiser sundt og varieret, og du har plads til det, så kan du også få nogle lækkerier ind engang imellem..
En anden ting er motivationen.. Tja, altså, du skal ikke veje dig for tit (ved så ikke om, du gør det), men jeg ved af erfaring at det er en besættelse, og når man en gang starter med at veje sig hver morgen, bliver det umuligt at komme af med. Vægten varierer så meget, og man bliver så tit skuffet, hvorved man nemt kan miste motivationen.
Så mit råd vil være.. Vej maden, tæl kalorier og ændr livsstilen, så den er til at leve med :)
13 år23. februar 2011 kl. 08:58
bruger slettet
Hey Goldilocks.
Super flot vægttab! Men er 900 kcal om dagen ikke ret lidt? Jeg har læst/hørt flere steder at man helst ikke skal under 1200 om dagen for at ens stofskifte ikke nedsættes. Men det hjælper måske med sådan en refeed dag? Hvor mange kcal spiser du så den dag?
Vi er ret ens.. Jeg er 20 år, 165 høj og er gået fra ca. 65 til nu 61.1 og vil gerne være på omkring 55 til sommer.. Hvis det kan lade sig gøre..
Super flot vægttab! Men er 900 kcal om dagen ikke ret lidt? Jeg har læst/hørt flere steder at man helst ikke skal under 1200 om dagen for at ens stofskifte ikke nedsættes. Men det hjælper måske med sådan en refeed dag? Hvor mange kcal spiser du så den dag?
Vi er ret ens.. Jeg er 20 år, 165 høj og er gået fra ca. 65 til nu 61.1 og vil gerne være på omkring 55 til sommer.. Hvis det kan lade sig gøre..
13 år23. februar 2011 kl. 09:26
Afhrael (slettet)
Jeg har tabt mig over nogen gange ved at spise kulhydratfattig mad, men har også taget meget af det på igen fordi det er så svært at holde ved. Nu har jeg fundet en metode som virkelig virker for mig. Jeg spiser meget kontrolleret hele ugen, men så om lørdagen spiser jeg alting. Virkelig alting.. På den måde har jeg stille og roligt over de sidste par måneder tabt 6 kilo. OG jeg NYDER de lørdage!! Bare en mulighed at overveje. Det er klart, der skal en omlægning til for livet, og det er da også min plan, men de "snyde-lørdage" gør hele forskellen.
13 år23. februar 2011 kl. 11:13
Goldilocks (slettet)
@meol
Jo, 900 kcal dagligt var ikke nok, for jeg følte mig meget svag.. Og jeg er så glad for, at jeg spiser forholdvis normalt igen. Jeg synes bestemt, at 1200-1500 kcal dagligt resulterer i et godt vægttab, så der er ingen grund til, at nogen skal torturer sin krop ved at komme under det, ligesom jeg gjorde :)
Ved refeed dage indtog jeg ca. 2000 kcal - både sunde og usunde.. Jeg nød det meget, men det endte altid med, at jeg fik meget dårlig samvittighed.
Derfor synes jeg, man ikke skal forbyde noget som helst mad. Mit refeed skyldtes nemlig, at jeg forbød mig selv fx. chokolade - og det endte selvfølgelig med, at jeg spiste store mængder af det, når det var tid til refeed.
Det kan sagtens lade sig gøre for dig at tabe dig inden sommerferien! Så længe du holder styr på, hvad du spiser (uden at blive fanatisk) og dyrker motion regelmæssigt, vil du se resultater!
Og vigtigst af alt - en livsstilsændring skal ikke være noget trælst, for der skal være plads til at nyde livet.
Jo, 900 kcal dagligt var ikke nok, for jeg følte mig meget svag.. Og jeg er så glad for, at jeg spiser forholdvis normalt igen. Jeg synes bestemt, at 1200-1500 kcal dagligt resulterer i et godt vægttab, så der er ingen grund til, at nogen skal torturer sin krop ved at komme under det, ligesom jeg gjorde :)
Ved refeed dage indtog jeg ca. 2000 kcal - både sunde og usunde.. Jeg nød det meget, men det endte altid med, at jeg fik meget dårlig samvittighed.
Derfor synes jeg, man ikke skal forbyde noget som helst mad. Mit refeed skyldtes nemlig, at jeg forbød mig selv fx. chokolade - og det endte selvfølgelig med, at jeg spiste store mængder af det, når det var tid til refeed.
Det kan sagtens lade sig gøre for dig at tabe dig inden sommerferien! Så længe du holder styr på, hvad du spiser (uden at blive fanatisk) og dyrker motion regelmæssigt, vil du se resultater!
Og vigtigst af alt - en livsstilsændring skal ikke være noget trælst, for der skal være plads til at nyde livet.
13 år23. februar 2011 kl. 15:05
bruger slettet
Ej hvor lyder du bare fornuftig.. Altså på den gode måde:) Hvad siger du til at vi følges til 55 kg til sommer?
13 år23. februar 2011 kl. 15:21
Jeg står nu for 1000. gang og er blevet for tyk - er 165 cm høj og vægten har igen sneget sig op på 67 kg og lister sig støt og roligt deropad..
Jeg har været af og på den ene kur efter den anden siden jeg gik i 9. klasse - det er 9 års konstant dårlig samvittighed over altid at falde i efter en uge eller to på slankekur og jeg har simpelthen nået muren nu.. Jeg kan se på min krop, at det igen er på tide at gå på kur, men jeg orker simpelthen ikke skuffelsen og nederlaget ved at falde i igen og endnu engang skulle vinke farvel til drømmen om at nå ned på de magiske 60 kilo..
Hvordan holder I motivationen og den sunde livsstil efter I har taget beslutningen om at tabe Jer? I har vel også prøvet igen og igen gennem tiden, men der er SÅ mange herinde, der skriver, at de har været på kur i 5-6-7 uger (og meget længere) og nu har tabt så-og-så-meget og det er bare SÅ flot!!
Hvordan fanden gør I det?! :)