Slank til drømmekjolen!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slank til drømmekjolen!
Jeg er gået lidt i stå med mit vægttab her i januar-februar og tænker, at en tråd her kan holde mig lidt fast i mit fortsæt.
Jeg startede på en kampvægt på 81-82 kr i slutningen af august sidste år.
I dag vejer jeg 70 kg! Det er en stor sejr, men det er også gået i et tempo, der er fornuftigt og vægttabet skyldes først og fremmest motion og lidt regulering i mængderne af mad.
MEN....jeg forlovede mig i oktober med min dejlige kæreste og vi gifter os sidst i juni. Brudekjolen blev bestilt i nov. hvor jeg vejede 73-74 kg, men den kan passes til selvom jeg smider lidt mere. OG DET VIL JEG GERNE!!
Så jeg havde egentlig sat som mål at tabe mig fra 71 kg til nytår og til 68 kg til 1. marts. Men jeg har altså smidt 1 kg i stedet for 3, og jeg spiser alt for meget guf, når jeg om aftenen skal hygge mig og slappe af!
Så hermed; for at holde mig selv fast og få lidt gang i tingene, vil jeg se om jeg kan slippe de 2 kg inden marts, eller i hvert fald så meget som muligt! Det vil jeg skrive herinde, så jeg føler jeg står lidt mere til regnskab end jeg plejer!
Brudekjolen er i hvert fald en god motivation, så det er bare med at holde den for øje ;o)
Tak til jer alle sammen for et fint forum, med masser af gode og seriøse indlæg...
13 år14. februar 2011 kl. 08:17
re: Slank til drømmekjolen!
tillykke med både de tabte kilo og forlovelsen. sådan en brudekjole må være god motivation :)

jeg hepper på dig! hvis bare du klør på, skal det nok lykkedes :D
13 år14. februar 2011 kl. 09:38
Tillykke..
Hepper på at du får smidt de sidste kilo.

Jeg har lidt samme problem. Skal også giftes, dog først næste år. Jeg har ca 5 kilo endnu, og er gået i stå... Men jeg håber også på at komme op på hesten igen.
13 år14. februar 2011 kl. 10:53
Hej Anzhomq og Lutter. Tak for opbakningen! Det er lige hvad jeg har brug for! Ja, brudekjolen er en motivation fordi det er en stor drøm, og jeg glæder mig til at få taget nogle billeder, som jeg vil være glad for at se på i mange år. Men det bedste er jo i virkeligheden en hverdag, hvor man er glad for sin krop og kan mærke man er kommet i god form og kan en masse. Det er måske fordi jeg er ved at opnå det, at min drøm om at smide de sidst 5 kg er kommet lidt i baggrunden. Jeg faldt faktisk lidt i noget chokolade i går, selvom jeg har bestemt, at resten af måneden skulle have en ekstra skalde! Men jeg kan mærke jeg er flov over at indrømme det her, så det virker jo allerede motiverende, at jeg gerne vil stå ved mine egne ord.
Tillykke med det kommende bryllup til dog Lutter! Et godt råd herfra; begyndt at planlægge i goood tid, uanset om I selv skal holde festen eller finder en restaurant! Du skal da nok nå at komme af med de sidste kg inden du skal i brudekjolen! Når jeg sidder og sveder til spinning, er det mentale billede af mig selv i den brudekjole faktisk en utrolig motivation! Jeg har så meget lyst til at ligne en million i den kjole og det er en meget konkret ting at ønske sig ;o)

En anden ting. Mormorarmene er det helt store mareridt. Jeg træner og træner de arme, for jeg har jo ikke haft selverkendelse nok til at vælge en kjole med ærmer!! Selvom jeg har tabt mig, og jeg er blevet strammet op generelt, er der stadig et ondskabsfuldt kødgardin, der ikke vil slippe sit tag i min overarm og jeg overvejer om skrædderen skal udstyre kjolen med små ærmer til at skjule det værste. Hvis nogen har vidunder-øvelser til at tone overarme er jeg meget interesseret!
13 år15. februar 2011 kl. 08:24
jeg kan virkelig heller ikke vente med en hverdag, hvor jeg bare kan tage noget flot tøj på og tænke, at jeg ser super godt ud :) dét glæder jeg mig til.

de der mormorarme, er jeg desværre også den uheldige ejer af og det er bare ikke sjovt! jeg er vant til ALTID at gå i top, men det er bare ikke så pænt (overhovedet) med sådan nogle store overarme, som jeg føler, at jeg har. Jeg gik selv i krig med dem i forgårs, og jeg skal lige love for, at det kan mærkes! er SÅ øm, men det betyder vel, at det virker ;)
jeg bruger iform's "dit livs flotteste krop" der har et program for armene, maven, balderne og lårene. programmet til armene strækker sig over 9 uger, hvor øvelserne varierer. linket dertil er dette: iform.dk det er den første del.. du kan selv finde del 2 og 3 derinde og øvelser derinde til de andre steder på kroppen også, hvis det trænger, men pas på, for det gør ondt! ;)
13 år15. februar 2011 kl. 16:09
1000 tak for linket, det skal jeg helt sikkert prøve!! Man skal jo kunne mærke det, før det virker. Bare jeg har kræfter til at løfte brudebuketten til juli, så er det super...hehe
Bortset fra det, så går det kun den gale vej med vægten i denne uge. Jeg har godt nok også meget travlt, så der er måske ikke så meget tid til madlavning og motion, men det slår mig alligevel ud, at jeg ikke engang kan tage én uge, hvor jeg virkelig gør noget ved det. Lige nu er det ren damage control...
13 år16. februar 2011 kl. 08:03
Jeg kan anbefale Tracy Anderson's Mat DVD, den opstrammer hele kroppen og har en rigtig god arm sektion stilet mod afskaffelse af flabren, jeg saa resultater allerede efter et par gange. Er ogsaa rigtig god til baller og laar :) God vind!
13 år16. februar 2011 kl. 23:09
Det var så lidt :) mon ikke du kan løfte den uanset hvad? jo mindre du får den udhugget i sten :P

Ville lige melde tilbage, at den altså virker den her træning! har i alt tabt mig 12,7 kg. og der er røget en del cm. - alle andre steder end på overarmene. Men i dag, var der røget 2 cm. på en uge! jeg har kun trænet dem to gange på denne uge, så jeg vil helt klart fortsætte med det træningsprogram :D
13 år18. februar 2011 kl. 12:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });