input til vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

input til vægttab
Hej medtabere! :)

Her efter vinterferien, vil jeg igen begynde at smide de fandens kilo, som jeg har stablet sammen siden sidst(omkring 5 kg)
Min startvægt er omkring 71kg(min vægt er løbet tør for strøm, så det er bare et gæt. Det præcise tal kommer ind efter ferien)
Slutvægten skulle helst være omkring 58 kg. Det kommer til at tage et godt stykke tid, og indtil videre er mit mål at komme ned på 63 kg inden sommerferien.
Skal lige siges at jeg er 16 år, 164 cm og går i 1.g på STX(meget travl hverdag)

Ideen er at jeg mindst 4 gange om ugen vil gå i fitnesscenter og en gang om ugen går jeg til dans(hip hop) i en time. Udover det tager jeg muligvis nogle hold i fitness for at forbrænde ekstra kacl.

Her er en idé til min kost i løbet af de første 4 måneder indtil sommerferien:
Morgen: et stykke frugt inden træning
Morgenmad: Havregryn eller havregrød.
Formiddag: Et stykke frugt
Frokost: Et stykke rugbrød med magert kød
Efter skole: En smoothie eller milkshake
Eftermiddag: 1/2 stk rugbrød med pålæg, smoothie/milkshake eller spicy stegte jerer
Aften: Hele familien går på skrump, så det bliver i hvert fald noget sundt. Kylling/fisk med en masse grønt
Aften: det der falder mig ind. Noget sundt! (:

I weekenderne vil jeg give mig selv lov til at synde lidt. Kun vedrørende alkohol, da det er en stor del af det århusianske ungdomsliv.

Såå.. inputs? :)
13 år11. februar 2011 kl. 21:47
re: input til vægttab
Det lyder absolut ikke som en umulig ting :)
Synes lige, du kan spise lidt mere til frokost.. men ellers synes jeg, det ser fornuftigt ud :)
13 år12. februar 2011 kl. 00:32
Hej
Det er super svært at tabe sig, hvis du sætter dig et for stramt program. Tænk på hvordan du kan erstatte den mad du gerne vil have med en sundere udgave. Her er et par ideer:
1. morgen: I stedet for havregryn, prøv cultura med fiber sund fra AXA - det mætter godt og du får masser af fiber, men færre kcal. Du kan med fordel også hver morgen spise/drikke HUSK, det er et naturligt fiberprodukt, der holder maven i gang.
2. hvis du gerne vil "synde" lidt i weekenden, så bag/lav selv dine snacks, der findes mange fedtfattige opskrifter. f.eks. bananmuffins uden fedtstof, alt sukker kan du erstatte med sødemidler f.eks Perfect fit fra isis, som er et sukker og fedterstatningsprodukt. Man kan også købe vanilieis fra isis, og så selv tilsætte frugt eller mørkt kakaopulver. Mht. alkohol - vælg det der feder mindst, jeg mener der er vodka, men det kan du undersøge. Drik det med light sodavand, det er mindre fedende end øl og vin, men selvfølgelig aldrig godt når man er på kur, desværre:-)

Håber det kunne give lidt inspiration - god fornøjelse.
13 år12. februar 2011 kl. 12:58
PS alle ovennævnte produkter kan købes i føtex.
13 år12. februar 2011 kl. 12:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });