Alli?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Alli?
Jeg er en pige på 19 år, 172 cm og pt. 69kg. Min vægt har i mange år ligget oppe i 70'erne, og siden 29.december er jeg gået fra 75 kg til nuværende.
Mit problem er, at spiser jeg omkring de 1000 kcal om dagen, tager jeg på de efterfølgende dage. Jeg træner 1-2 gange om dagen i fitness, blandet kondition (cross+løbebånd) og styrke af kroppens muskler.
Jeg føler virkelig at jeg gør alt for at tabe mig endnu mere, men det er som om vægten går i stå.
På en dag kan jeg f.eks. spise:
Morgen: 1 kop kaffe, 1 æg
Formiddag: ½ skive rugbrød
Middag: rejer med slikærter, blomkål og lime
Eftermiddag: 1 styk 80% chokolade (60kcal)
Aften: Forskelligt, men gerne salat

Nu går jeg så og overvejer at prøve Alli-pillerne. Jeg VED godt de er beregnet til folk med et højere BMI end jeg selv, men det er et forsøg værd, og de skulle jo binde fedtet i maden, så man ikke optager så meget.
Hvad synes I? Har nogen også oplevet at vægten "gik i stå" selvom i gjorde alt hvad i kunne?
13 år8. februar 2011 kl. 09:31
re: Alli?
Det er klart at du tager på hvis du kun spiser 1000 kcal pr dag. Din krop går i starvationmode (sulte tilstand) og holder derfor på den mad den får, da den forbereder sig på at sulte. Du skal helst spise mindst 1200 kcal.
13 år8. februar 2011 kl. 09:41
Jeg tror ikke Alli pillerne vil hjælpe dig ret meget fordi du ikke spiser ret meget fedt i din kost. Der er simpelthen ikke ret meget fedt at tage af.

Taster du din mad ind her på siden? Hvis ikke så prøv det lige og se hvad det er du mangler at få. Din BMI er normal, så måske er det ikke nødvendigt at tabe dig mere, men jeg tror simpelthen at du spiser for lidt. Du må da også have en masse muskler med al den træning, så det kan være at kroppen ikke har mere fedt at tage af.
13 år8. februar 2011 kl. 09:45
Jeg ved godt, at man helst skal holde sig på 1200kcal, men jeg skal virkelig kun kigge på en is, før den sidder på siden, og sådan har det været hele mit liv desværre.
Derudover er jeg også blevet fortalt, at denne tilstand, hvor kroppen stopper vægttabet kun skulle være midlertidigt.
Jeg er meget muskuløs, og har også redet hele mit liv, men alligevel ligger min fedtprocent på 30% nu her (ca), og det er jo et tegn på, at der skulle være nok at tage af.

Jeg frygter også at Alli pillerne ikke vil virke præcist som jeg ønsker, men f.eks. hvis jeg spiser en grovsandwich uden mayonaise eller dressing hos Nadias (Aalborg), så vil de da kunne binde noget af fedtet?
Jeg har brugt dette site i rigtig lang tid, og det har virkelig været min redning, så jeg kan holde styr på det jeg spiser. Dog bruger jeg beta-udgaven, som ikke er så god som denne mht. smileys
13 år8. februar 2011 kl. 11:49
Alli vil ikke hjælpe dig da det kun kan hjælpe hvis der er en hvis mængde fedt i krop og mad. desuden vil jeg ikke mene du har behov for at holde øje med at vægten skal falde længere da du har et ''normalt'' BMI og da du træner så meget som du gør mener jeg at du hellere skal starte med at måle din krop såsom taljen og andet. da det lyder meget sandsynligt at du bygger meget muskelmasse i forhold til det fedt du taber husk at muskler vejer mere. jeg er selv en mand på 180 men vejede 90 kg men det var muskler så holdte jeg op med at træne for et halvt år siden, jeg har ''kun'' taget 2 kilo på men jeg kan ikke længere passe et par bukser der sad løst på mig før men jeg har jo tabt en masse muskelmasse og taget en masse fedt på.
Med den mængde du træner sulter du din krop du skal bruge meget mere energi hvis du træner så meget ellers begynder din krop at ''spise'' sig selv og det går ud over organerne og det er i sidste ende værre end at veje 5-10 kg for meget!
13 år9. februar 2011 kl. 09:55
Glem alli pillerne..... Det er meget bedre at vælge et rugbrød med minimum 8 g kostfibre pr 100 g og max 2 g fedt pr 100 g. Det lave fedtindhold gør, at rugbrødet trækker fedt med ud af kosten, så det bliver i tarmen og ikke kommer ind i kroppen til forbrænding.

..... og så få lavet dig en 1200 kcal kostplan... det er minimum det din krop har brug for men vil også gå ud fra du ikke skal tabe mere så lad være med t pine din krop.... sørg for ar få de proteiner kroppen har brug for, da du ellers vil tære på muskelmassen og ikke på fedtvævet over 80 g pr dag...PS muskler vejer mere end fedt!!
Kroppen vil altid gå i stå en ange imellem men hvis du måler dig i cm vil du måske se at du har tabt dig selv om vægten siger noget andet!!
13 år10. februar 2011 kl. 07:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });