Er det bare en skrøne ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Er det bare en skrøne ?
Er det en skrøne at man forbruger flere kalorierer når man er træt. Er der nogen er jer der ved noget om emnet?
13 år29. januar 2011 kl. 19:27
re: Er det bare en skrøne ?
Har jeg aldrig hørt. Hvis det er rigtigt må jeg have en tårnhøj forbrænding
13 år29. januar 2011 kl. 19:38
Har aldrig hørt om det! Vil da tro at det bare er en skrøne... :)
13 år1. februar 2011 kl. 14:53
Det føles i hvert fald sådan, he he..

Men jeg tvivler. Et af rådene i mange kure er, at man er godt udhvilet, da man ellers har tendens til at spise for meget.
13 år2. februar 2011 kl. 15:54
jeg har modsat hørt at hvis man er træt, så kan hjernen forveksle behovet med sult. og man vil føle træng til at spise når man i virkeligheden har behov for at sove.

men det giver jo ikke rigtig nogen mening, at man sku forbrænde mere, når man er træt, hvis man derved har mindre overskud til at være aktiv. Så sku det kun være i den forstand at kroppen skal bruge mere energi for at holde sig i gang. men det lyder ikke som nogen særlig sund tankegang hehe
13 år3. februar 2011 kl. 08:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });