kaloriesmiley'erne

Du læser en tråd i debat > vægttab

kaloriesmiley'erne
så er jeg her igen..... :D
altså mht det med at indtage for lidt kalorier om dagen, er det så ift mit individuelle mål, den har beregnet, at jeg skal indtage det her antal kalorier om dagen?

eller er det bare vejledende så jeg har noget at gå ud fra? dvs holde en almindelig sund linie og ikke sulter mig tankeløst?

jeg forstod det nemlig først sådan, at det var mit maxindtag af kalorier der stod øverst. og hvis den blev overskredet så tog jeg på. og jo lavere den var, jo mere tabte jeg mig. men den er bare konsekvent sur den smiley...! bliver den kun glad hvis jeg rammer lige præcis det kalorieindtag som den dikterer med fordelingen af alt på de rigtige steder? det er jo nærmest umuligt! føler jeg.

nu har jeg prøvet at hæve mit kalorieindtag en smule ved hver måltid så der kommer mere balance. men vil jeg så stadig tabe mig? eller holder jeg så bare vægten stabil? for jeg VIL tabe mig. gerne 1 kg om ugen. det har jeg gjort før med vægtkonsulenterne. så kan ikke forstå at det skal være så meget sværere nu. jeg spiser jo det samme stort set. og dyrker endda mere motion....men ikke jernpumpende. er bare mere fysisk aktiv generelt end dengang :)

kh ditte
13 år27. januar 2011 kl. 08:17
re: kaloriesmiley'erne
Jeg følger spændt med på svar. For min smiley er også en sur mokke.
Mht vægt tab så kommer der jo gerne en periode hvor der er stilstand eller mindre vægttab. Bare bliv ved med at spise sundt og træne. Evt lave lidt om på træningen eller varier din sunde kost. Men det skal nok komme igen det vægttab :-)
13 år27. januar 2011 kl. 09:10
tak for støtten vibeke. ja det er også dét jeg bliver ved med at tænke. jeg synes bare det går siiindsygt langsomt når jeg vil være tynd NUUUU! :D og NU har været siden november hvor jeg har tabt 6 kg siden. så der er da sket noget. synes bare det altid går meget hurtigere for alle andre.

- et andet spørgsmål - hvis man fx bruger 300 kalorier på en dag på at træne ud over sit daglige aktivitetsniveau , skal man så spise de ekstra kalorier for at få glad smiley eller er det så dem man taber sig på eller hvordan......jeg forstår ikke rigtig, hvor vægttabet kommer fra, hvis man hele tiden holder kalorierne. skal det så kun komme af de manglende overskudskalorier man plejede at indtage, der var skyld i ens overvægt?eller hvad?
13 år27. januar 2011 kl. 10:05
Smileyen ved kalorieindtag giver vist kun mening hvis I har indtastet et mål. Når der er et mål, beregner madital hvor stort underskud man skal have pr. dag for at opfylde målet til den valgte tid. Så når der står du kan spise x-antal kcal (i venstre spalte) er det i forhold til indtag, motion og mål. Aller nederst i oversigten (under tabellen) står der hvor stort under/overskud man har haft og hvor stort vægttab det svarer til.
13 år27. januar 2011 kl. 12:15
okay..! tak. prøver lige at tjekke det :)
13 år27. januar 2011 kl. 12:22
Så vidt jeg kan gennemskue skal du både have spist så lidt at dit målsatte underskud overholdes OG du skal spise mere end det beregnede minimumsindtag pr.dag.

Hvis du har sat dit mål sådan at du skal spise mindre end minimum for at overholde, har du altså altid en sur smiley
13 år27. januar 2011 kl. 12:59
altså jeg spiser lige omkring det kalorieindtag som den synes jeg skal. måske på et lille underskud. og jeg sulter bestemt ikke.
mit mål er at tabe 20 kg inden 8. maj. jeg startede 1. november 2010 med en vægt på 88 kg. jeg er 173 cm høj.

jeg vejer nu 82.7. så der er da sket lidt. og det er endda på trods af december som jeg kom igennem helt uden at ta på for første gang nogen sinde. yes! :D

så jeg synes nu ikke mit mål lød så urealistisk dengang. men nu synes jeg bare ikke der sker rigtig mere...derfor mit drastiske underskud af kalorier for en lille uge siden. det hjalp jo heller ikke. o
og jeg trivedes ikke...så det er slut.

men min verden falder ikke sammen hvis jeg ikke har nået mit mål inden 8.maj. det er bare symbolsk fordi det er den dag jeg skal løbe kvindeløb med IFORM.
jeg bliver kun ked af det hvis jeg ikke er nær målet og har givet op. hvilket jeg næppe tror på sker :)
13 år27. januar 2011 kl. 14:08
Jeg tror Vejle, var inde på noget af det...

Der er følgende:

1, dit daglige forbrug som forøges, når du motionere => større vægttab rent fedtmæssigt, men muskler vejer jo mere end fedt, så du ser det muligvis ikke direkte på vægten med mindre du får målt din fedt% (afhænger af motionsformen).

2, dit basale behov, som er det man min. skal have for at kroppen fungerer optimalt.

3, beregnet underskud for at nå målet.

4, det faktiske underskud for dagen.

Min smiley er også konstant sur for jeg har en forbrænding på ca. 2000 kcal og et basal behov på ca. 1500 kcal, så der er altså kun 500 kcal at gøre godt med ift. vættab (hvis den skal være glad) og mit beregnet underskud er ca. 800 kcal for at nå mit mål.... Så den vil altid være sur fordi jeg A, spiser for lidt ift. basal behovet eller B, spiser for meget ift. målet.

Hvis du vil have en glad smiley, skal du lave et mål, som kan ligges inden for det der nu er tilbage ift. dit basal behov - I mit tilfælde 500 kcal.

Hej fra mig og held og lykke.

P.s. Går selv og overvejer Iform løbet... jeg begyndte at løbe sidste forår, men har ikke været ude i flere mdr. pga. vejret.
13 år27. januar 2011 kl. 19:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });