#2 af Goldilocks (slettet)
en bedre kostplan
Du læser en tråd i debat > vægttabGoldilocks (slettet)
re: en bedre kostplan
Det er ikke okay!!
Lov mig, du spiser mere!
Jeg har endelig kæmpet mig ud af en spiseforstyrrelse, hvor jeg indtog 900 kcal om dagen, og det var ikke nok! Jo, jeg tabte mig, men jeg følte mig så sløv og konstant sulten.. Jeg tabte mig i starten, men så stod vægten pludselig stille!
Nu, hvor jeg ikke er helt 'rask' endnu, indtager jeg ca. 1700 om dagen, og tro mig, det føles fantatsisk for min krop! Mit basalstofskifte er på ca. 1800, så jeg taber mig alligevel (+ jeg dyrker motion hver dag), men bare langsommere.. og på længere sigt skulle langsomt vægttab virke meget bedre, end hvis man sulter sin krop ved at indtage så få kalorier.
Du kan roligt spise meget mere :) Bare sørg for, det er sundt og varieret.
Lov mig, du spiser mere!
Jeg har endelig kæmpet mig ud af en spiseforstyrrelse, hvor jeg indtog 900 kcal om dagen, og det var ikke nok! Jo, jeg tabte mig, men jeg følte mig så sløv og konstant sulten.. Jeg tabte mig i starten, men så stod vægten pludselig stille!
Nu, hvor jeg ikke er helt 'rask' endnu, indtager jeg ca. 1700 om dagen, og tro mig, det føles fantatsisk for min krop! Mit basalstofskifte er på ca. 1800, så jeg taber mig alligevel (+ jeg dyrker motion hver dag), men bare langsommere.. og på længere sigt skulle langsomt vægttab virke meget bedre, end hvis man sulter sin krop ved at indtage så få kalorier.
Du kan roligt spise meget mere :) Bare sørg for, det er sundt og varieret.
13 år24. januar 2011 kl. 19:15
Foss (slettet)
700 kcal er for lidt, alt for lidt.
Prøv at kigge på oversigten under info. Ud for energibalance står der, hvor mange kalorier din krop mindst skal have. Kom der op. Så skal du nok komme ned i vægt, langsomt men sikkert.
Hvor langt ned vil du egentlig, vægtmæssigt ?
Prøv at kigge på oversigten under info. Ud for energibalance står der, hvor mange kalorier din krop mindst skal have. Kom der op. Så skal du nok komme ned i vægt, langsomt men sikkert.
Hvor langt ned vil du egentlig, vægtmæssigt ?
13 år24. januar 2011 kl. 21:01
veile
Jeg synes det ser nogenlunde fornuftigt ud. Du får masser af fiber, lidt kød, frugt og grøntsager. Jeg synes du mangler noget sundt fedt, som f.eks. 10g mandler eller en halv avocado. Fede fisk er jo også godt, hvis du f.eks. kan spise en makrelmad.
Og så som du selv skriver, er det jo ikke helt nok. Er det meningen at du vil tabe dig (og bør du det) ?
Og så som du selv skriver, er det jo ikke helt nok. Er det meningen at du vil tabe dig (og bør du det) ?
13 år24. januar 2011 kl. 22:01
sommersol (slettet)
Jeg ved ikke helt hvor jeg vil ende, men jeg synes egentlig jeg gør det meget godt. jeg bliver mæt, og mere har man nok ikke brug for. men måske skulle jeg få noget sundt fedt ind. det er bare lidt forbudt i min verden .. hmm
13 år24. januar 2011 kl. 22:49
bruger slettet
Du kan sagtens føle dig mæt uden at kroppen rent faktisk er det. Du bør derfor skynde dig at tvinge dig selv til at spise noget mere, uanset om du har lyst eller ej inden du kommer ud på et sidespor hvor du slet ikke tør spise mere og det er dér den går galt. Jeg har også haft en spiseforstyrrelser og har stadig en så jeg ved hvordan det er, og det er vigtigt at du stopper det inden det går over gevind. Du ved jo egentlig godt at den er gal, ellers ville du ikke have oprettet tråden her :)
13 år25. januar 2011 kl. 06:38
sommersol (slettet)
ja i know.
jeg er selv opfedet anorektiker. men jeg mangler pludselig at få mere 'struktur' over hvad jeg spiser, og spise meget sundt, og så kommer der bare okke flere kalorier på.
jeg er selv opfedet anorektiker. men jeg mangler pludselig at få mere 'struktur' over hvad jeg spiser, og spise meget sundt, og så kommer der bare okke flere kalorier på.
13 år25. januar 2011 kl. 08:45
Goldilocks (slettet)
Jeg kender det godt.. Men jeg synes stadig, du skal spise noget mere. Godt nok indtager du varieret og sund mad, men det skal være i lidt større portioner.. :)
13 år25. januar 2011 kl. 23:50
Er der en der vil se på det, og se om det ser fint nok ud?
Jeg ved godt at 700 kcal nok ikke er nok, men er det ikke okay?