forbrændt så mnage kalorier pr dag?????

Du læser en tråd i debat > vægttab

forbrændt så mnage kalorier pr dag?????
nogen der ved hvorfor kalorietæller en her på siden beregner at man har brugt 2-3000 kalorier om dagen ved lille løbetur og 30 min træning??? det kan da ikke være rigtigt...eller er det mig der ikke forstår systemet?
ditte
13 år19. januar 2011 kl. 23:48
re: forbrændt så mnage kalorier pr dag?????
Du forbrænder kalorier 24 timer i døgnet, og de er indregnet i det regnskab. Det er baseret på din profil da du oprettede dig, ang. dit arbejde og det.
13 år20. januar 2011 kl. 05:17
prøv at tjekke om dit aktivitetsniveau står for højt i din profil. Du skal ikke indtaste løbeturen hvis du allerede har regnet den med i din profil, så blier det dobbelt.
Jeg har valgt min basis aktivitet altså døgnet minus motion, og så taster jeg motion ind på den enkelte dag. På en god dag kommer jeg på 2400kcal
13 år20. januar 2011 kl. 07:31
aah tak. ja jeg tror, det er dét, der er sket. men undrer mig stadig over, at det er så mange kalorier, man bruger om dagen, når jeg løber 5 km, så viser den, at jeg kun har tabt 3-400 kalorier. så jeg tænker, at man nærmest kun kommer op og forbrænde i den dur, når man virkelig knokler. man lærer vel hele tiden nye ting :) tak for svaret
13 år20. januar 2011 kl. 10:32
Hej Ditte

Jeg vil tro man forbrænder ca. 60 kcal i hvile pr. time. Ved et løb på 5 km og på ca. 30 m forbrænder du ca som du også skriver 300 - 400 kcal incl. hvileforbruget. Ved tredive m moderat træning forbrænder du også de her 300 - 400 kcal. incl hf.

Med andre skal vi ha ca 1500 kcal ind pr døgn for at overleve. Og så er det jo vægttaet vil komme hvis vi indtager mindre energi end det daglige forbrug. Kroppen vil da i første omgang tære af glykogendepoterne og af dem er der ca 2 kilo. Derefter vil den tære af fedtdepoterne. Deres størrelse kan jo variere fra 1 kilo til flere hundrede. Det interessante er at vi ikke har et depot til protein og vand ( der er lidt vandlager i huden) Så vand og protein skal tilføres hver dag. Huden er en god indikator for hvor meget vand der er i kroppen. Huden skal være glat og smidig, hvis den er tør er det fordi der er mangel på vand. Appelsinhud dannes som en følge af for lidt vand på sigt. Kroppen har brug for ca 1/30 omregnet til liter af kropsvægten. En person på 60 kilo skal således ha mindst 2 liter vand om dagen. Start altid dagen med to glas kold vand, da vandet udrenser de sidste af de affaldsstoffer kroppen sveder ud igennem natten.

Protein er livsessentiel for kroppen da de med virker til opbygning af vores celler. Der dannes millioner af celler hver eneste dag. Og uden protein bliver de meget dårlige, og vi vil blive meget syge. Vi skal indtage min 0,8 gram pr. dag og med din træningmængde ca. 1, 2 g pr dag pr kilo kropsvægt. Så hvis du vejer 60 kilo skal du ha ca. 72 gram. Rigtig gode proetein kilder er æg og fisk samt alt der kan flyve undtaget and og gås. I 100 gram tun er der således 20 -22 gram protein og 1-2 gram fedt af den supersunde slags. Dårlige proteinkilder er kød fra gris da fedtet på gris er usundt. Dårlig fedt giver hjertekar sygdomme.

Hilsen Knud
13 år21. januar 2011 kl. 17:31
lærerigt! tak for det knus ;)
13 år22. januar 2011 kl. 20:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });