#2 af Kathrineb (slettet)
Vægten står stille - hjælp!!
Du læser en tråd i debat > vægttabKathrineb (slettet)
re: Vægten står stille - hjælp!!
Ps. vægten er på 65, og højden er 164. Mit bmi siger 24, så det er ikke fordi, at jeg ikke har mere at give af :)
13 år19. januar 2011 kl. 19:47
calcit
Du skal bare forsætte kuren. Jeg havde 22 dage her i december hvor der ikke skete noget. Det er helt almindeligt.
13 år19. januar 2011 kl. 19:58
MariaTP (slettet)
Og i øvrigt kan du pga din spinning sagtens lægge muskler i især benene. Og de vejer mere end fedt. Prøv at måle dig med målebånd. Det vil nok vise resultater, selvom du ikke kan se det på vægten.
Kh
Maria
Kh
Maria
13 år19. januar 2011 kl. 21:11
SundDiæt (slettet)
Jeg har efterhånden måtte sande, at jeg virkelig er nødt til at begrænse mit alkohol-forbrug for at tabe mig.
Jeg elsker også weekend hygge med god vin osv - men det er ikke engang kalorierne i alkohol'en, som jeg frygter mest, men derimod alt det lækre slik, snacks, kage osv, som jeg sagtens kan holde mig fra til hverdag, men som pludselig bliver indtaget i rigtig store mængder, så snart jeg får det mindste at drikke!
Jeg håber, at jeg kan finde en god balance, når jeg genfinder ideal vægten (-2,4 kg pt.) - nu undgår jeg stort set alkohold fuldstændigt - hvor jeg enten bliver meget bedre til at styre kalorieindtaget, når jeg får alkohol, eller kun drikker alkohol, når der vægtmæssigt er "råd til det".
Jeg elsker også weekend hygge med god vin osv - men det er ikke engang kalorierne i alkohol'en, som jeg frygter mest, men derimod alt det lækre slik, snacks, kage osv, som jeg sagtens kan holde mig fra til hverdag, men som pludselig bliver indtaget i rigtig store mængder, så snart jeg får det mindste at drikke!
Jeg håber, at jeg kan finde en god balance, når jeg genfinder ideal vægten (-2,4 kg pt.) - nu undgår jeg stort set alkohold fuldstændigt - hvor jeg enten bliver meget bedre til at styre kalorieindtaget, når jeg får alkohol, eller kun drikker alkohol, når der vægtmæssigt er "råd til det".
13 år21. januar 2011 kl. 16:54
sukkerchok (slettet)
en god ting som man kan gøre for at forbrænde de kallorier man indtager igennem alkohol er at danse...
når jeg er til fest vejer taber jeg mig altid lidt, hehe...
fordi jeg elsker at danse, og derfor forbrænder de kallorier jeg indtager ;-) herligt
når jeg er til fest vejer taber jeg mig altid lidt, hehe...
fordi jeg elsker at danse, og derfor forbrænder de kallorier jeg indtager ;-) herligt
13 år21. januar 2011 kl. 18:42
SundDiæt (slettet)
Tja, desværre er det temmelig sjældent, at jeg er til fest med dans, når jeg drikker alkohol (måske noget med alderen og at være mor til et barn, der skal i seng mv. ;o)) ..
Og selv ikke med min "Just Dance" 1 og 2 til Wii tror jeg, at jeg kunne komme i nærheden af at brænde alle de kalorier af, som alkohol og hygge ædeflip indeholder ... det er nu heller ikke normalt Wii'en der trækker fredag eller lørdag aften ;0)
Og selv ikke med min "Just Dance" 1 og 2 til Wii tror jeg, at jeg kunne komme i nærheden af at brænde alle de kalorier af, som alkohol og hygge ædeflip indeholder ... det er nu heller ikke normalt Wii'en der trækker fredag eller lørdag aften ;0)
13 år21. januar 2011 kl. 19:40
amenette (slettet)
Hvis du kan finde nogen der udbyder det, så prøv at gå til folkedans eller kigge forbi et bal. Det er faktisk meget sjovt, det er som regel gode fester, og man danser for det meste over halvdelen af tiden.
13 år22. januar 2011 kl. 00:09
Jeg har brug for hjælp eller måske bare lidt moralsk opbakning. Det er som, at vægten står stille :( Jeg har lagt mine kostvaner om siden slutningen af november, og det har givet et fint vægttab på ca. 4 kilo (trods for julefrokoster og alkohol hver weekend). Det er bare som om, at jeg ikke kan komme længere ned. Jeg kan ikke lige finde ud af, hvad jeg skal gøre anderledes. Hver gang vægten falder, så er jeg jublende glad, men få dage efter stiger den igen.
Jeg spiser næsten ingen tunge kulhydrater (ingen brød, pasta, ris), medmindre at jeg er i selskab med andre. Faktisk så fornægter jeg mig selv alt, hvad der er usundt. Stort set :)
Motion er jeg begyndt at optage igen i det nye år, jeg spinner 2-4 gange om ugen.
Alkoholen er klart det sværeste at tage ud af mit liv. Jeg er meget social, og weekenderne ende ofte i fest og ballade. Da jeg fornægter mig selv alt andet, så skulle jeg mene, at der er plads til et par glas vin i weekenden. Eller hvad??
Gode råd er dyre - er det frugten,der skal ryge (ca. 2-3 stk hver dag)?? Jeg får virkelig svært ved at undvære dem.
Kcal antallet ligger i mellem 900 og 1200 pr dag. - på de dage hvor jeg træner er det selvfølgelig højere.
Nu er min motivation ved at forsvinde. Jeg håber, at jeg kan trække på jeres erfaring!?
God kamp til alle:)