The Harajuku Moment

Du læser en tråd i debat > vægttab

The Harajuku Moment
Hej, er ny på siden, og ville gerne hører om jeres harajuku moment, hvilket betyder, det øjeblik hvor det går op for en at man er for tyk og skal i gang.
Jeg skal personligt ikke tabe mig specielt meget, men har haft 2 af disse øjeblikke, som jeg tror på, er en nødvendighed for at føre det igennem.

Mit første øjeblik var engang jeg sad på toilet, ja meget charmerende, men jeg kunne se min mave da jeg skulle ha bukser på igen, den hang bare der. Kom hjem, tog mig sammen og smed 50kg over et års tid.

Har så siden taget ca. 25kg på, og mit næste øjeblik kom da jeg var i en tøjbutik med nogle af mine kammerater, og tænkte at ligegyldig hvad jeg købte ville det alligevel ikke se pænt ud på mig. Så er nede 10kg nu, mangler 15kg endnu, ingen problem over de næste måneder.

Synes selv det er en interessant ting, og ville hører om andre har haft dette "øjeblik" der fik bægret til at flyde over, og tænke _nu_ skal der gøres noget.

Hilsen ny på siden, kenobi
13 år19. januar 2011 kl. 18:08
re: The Harajuku Moment
hmm, spændende emne! :D

Det med maven må jeg også sige...
eller når man kigger på sine veninder...
13 år19. januar 2011 kl. 19:17
Jeg så et billede af mig selv hvor der hang lige rigeligt ud over kanten på bukserne. Jeg har altid været slank og har spist som det passede mig, men pludselig gik det op for mig at den tid vist var forbi :)
13 år31. marts 2011 kl. 17:10
Jeg har haft sådan et øjeblik flere gange. Et par gange efter at være blevet tagget på billeder på facebook. Eller en dag hvor jeg opdagede at jeg havde en delle på ryggen. Det havde jeg aldrig haft før..
13 år31. marts 2011 kl. 22:00
Hm... mit var lidt anderledes.
En af mine venner fortalte mig, at han ville træne 4 gange om ugen, og så sagde jeg, at det ville jeg da også.. og så tænkte jeg bare videre over det, da jeg kom hjem.. Min BMI har altid ligget lidt over 25, men nu er den under, og der skal den gerne blive (-: TAK TIL MIN VEN!
13 år1. april 2011 kl. 16:08
Lige præsis sådan et moment havde jeg for efterhånden 3½ år siden hvor jeg så et billede af migselv fra en fest.
Jeg troede helt ærligt at det var min kusine som var på billedet - en pige som altid har været temmelig kraftig.
Da det gik op for mig at det var mig på billedet gik jeg igang og heldigvis fandt jeg i den forbindelse Madital :-)

Jeg vejede dengang 88 kg og tabte næsten 20, jeg har desværre har haft yoyo vægt siden og ligger idag på 72,3 efter netop at have tabt 3 kg :-)

Nu er det på tide at komme af med resten af overvægten og få et normalt bmi.
13 år3. april 2011 kl. 12:20
Årh, jeg havde det modsatte i går! Var til fest, og der blev selvfølgelig taget nogle billeder som jeg kiggede lidt på med en veninde, og så kunne jeg virkelig se, at jeg er blevet pænere! Årh det var dejligt! (-: Fik også at vide at jeg var en babe?!
13 år3. april 2011 kl. 14:00
Til en fødselsdag sad jeg tilfældigvis med en ret kraftig dame....og der skulle tages billeder. Kunne ikke undgå der blev hvisket : de 2 skal ikke med på billedet......
13 år3. april 2011 kl. 18:27
Sørgeligt! ^^^ :(

Jeg havde selv prøvet flere kure, de holdte max en uge og d. 1/1, skulle det bare være, det år, hvor jeg tabte mig...
Var træt af at jeg ikke kunne gå med stramme bluser som andre eller hele tiden suge min mave ind... Træls-
13 år3. april 2011 kl. 19:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });