Endeligt mål: 60 kilo d. 1/6 2011

Du læser en tråd i debat > vægttab

Endeligt mål: 60 kilo d. 1/6 2011
Hejsa allesammen

Jeg har været herinde af mange omgange efterhånden -desværre... Sidst jeg var her endte, jeg stabilt på de 63 kilo, men så gik jeg ned med arbejdsrelateret stress og depression, blev sygemeldt i 6 mdr. og tja - brugte alt min energi på at blive rask og forsøge ikke at udevikle en spiseforstyrrelse oven i hatten. Så blev nød til at sætte badevægten i kælderen, og smide køkkenvægten ud, da alt var ved at tage overhånd for mig. Siden har jeg egentlig fået det meget bedre med hensyn til at spise, men desværre har kiloene sneget sig på, efter kontrollen er sluppet - så nu siger vægten 70,1 :( Men jeg vil ikke skælde mig selv ud over det - blot se det som en chance for (endnu en gang) at kravle ned af vægtstigen og opleve en masse positive forandringer med min krop og energi. ;)
Men for ikke at komme ud i noget skidt igen med hensyn til spiseforstyrrelse må jeg sætte nogle regler for mig selv:

- Jeg må veje mig én gang hver 14. dag.
- Jeg må måle mig hver uge.
- Jeg må ikke veje min mad, men jeg må gerne skrive op på en seddel hvad jeg har fået i løbet af dagen så det er visuelt for mig, hvor meget jeg har fået.

- Jeg skal spise mange flere grøntsager og lidt frugt hver dag.
- Jeg skal huske at drikke mere vand og få mine vitaminpiller og fiskeolie.
- Jeg skal begrænse mit indtag af brød, smør, chokolade, slik, sandwiches, salater og andet "sundt" fastfood (som egentlig tit ikke er helt så sundt...)

- Jeg skal træne mindst 5 timer i ugen, gåture, styrketræning, spinning...

Mit mål er at være bikiniklar til juni - og dvs. ingen ryghåndtag, fladere mave, slankere talje, lår og arme. Og så vil jeg kunne mærke at min krop er strammet op igen :) Jeg har skrevet at mit mål i kilo er 60. Men jeg vil helst begrænse vejningen, og i stedet se på mine mål... Er næsten skrækslagen for at begynde at veje mig - da jeg næsten allerede nu kan mærke, det kan ende galt for mig igen. Så måske stopper jeg ved 62, hvis jeg er tilfreds med mine mål og mit spejlbillede.

Meningen med denne tråd er, at jeg vil holde mig selv i ørerne og holde mig på sporet mod mit mål. I er mere end velkomne til at følge med og give kommentarer og opmuntring undervejs i forløbet ;) Det ville være dejligt med lidt opbakning ;)

Og så vil jeg forsøge at holde fast i de positive sider i vægttabet - Ihhhh - hvor jeg altså allerede glæder mig til at shoppe lidt nyt tøj - vil rigtig forkæle mig selv med en ny garderobe - men i starten bliver det make up, frisør og lignede ;) (så jeg ikke køber en masse tøj der alligevel bliver for stort ret hurtigt ;)

Håber at høre fra jeg medtabere derude ;)
Knuz Camilla24 - som snart bliver 28....!
13 år28. december 2010 kl. 20:23
re: Endeligt mål: 60 kilo d. 1/6 2011
Hej med dig- jeg har lige læst dit brev og skal da love for at du har givet dig selv nogle stramme regler, men du ved jo også var der er bedst for dig,jeg vil gerne følge dig til dit mål som du helt sikkert når.
MVH
Esther
ecc
13 år29. december 2010 kl. 09:40
Hej Esther
Tak for input... ;)
Det er sjovt, du skriver at jeg har stramme regler - for jeg har selv tænkt det helt modsat ;)
Jeg har lavet reglerne ang. stor begrænsning af mål og vejning af såvel mad som krop, for netop ikke at blive fanatisk. For hvis jeg begynder at veje maden og mig selv, kommer jeg ubevidst til at sulte mig selv i håbet om at tabe mig hurtigere. I stedet for at lære at mærke om jeg er mere sulten.
Og med hensyn til maden er det jo egentlig bare at spise mere grønt og huske fiskeolie, vand og vitaminer... Ang. brød, smør, slik osv - skal jeg jo bare begrænse mit indtag.... Det er ikke sådan at jeg udelukker det overhovedet. Jeg elsker bare brød, chokolade og "sund" take away og får for meget af det. Og det medfører at jeg slet ikke får nok grøntsager...

Men det kan da godt være det bare er mig? Tænke nemlig virkelig over det, da jeg skrev indlægget. At jeg ikke ville nægte mig selv noget. Blot begrænse indtaget af det usunde og på med flere grøntsager....
13 år29. december 2010 kl. 11:41
Havde forresten rigtig meget lyst til at hoppe på vægten i morges - men jeg ved mit humør bliver afhængigt af det. Høj vægt = dårligt humør. Lav vægt = jubelrus. Og jeg vil ikke have min vægt til at styre mit liv igen. Så jeg gjorde det ikke og har i stedet mærket efter, hvordan jeg har det. Startede morgenen med en rigtig lang gåtur i sneen med en veninde - og nu står den på opgaveskrivning hele resten af dagen.
I går fik jeg laver rigtig god aftensmad. E kæmpe fad med bagte rodfrugter ;) Mums - og så er aftensmaden endda også sikret til i dag ;)
13 år29. december 2010 kl. 11:47
Hej Camilla
Jeg synes det er nogle gode mål du har sat.
Særlig det med vægten når man er næsten normal
vægtig taber man sig lidt ad gangen og så er der jo igen grund til at veje sig for ofte. ser frem til at læse mere fra dig
Knus kis
13 år29. december 2010 kl. 14:07
Hejsa Kis
Tak fordi du også er med på sidelinjen ;)
Det var en rigtig god dag i går, hvor jeg foruden alt den sunde mad og den lange gåtur om morgenen også kom afsted til en times spinning om aftenen. Så jeg er super tilfreds med dagen igår.
I dag står den igen på opgaveskrivning hele dagen - men i aften skal jeg til træning et par timer med en veninde ;) Så det skal nok blive en god dag. Håber at opgaven bliver færdig i dag så den er ude af verden inden der tages hul på det nye år. ;)
Håber det går godt med taberiet derude? God dag til alle ;)
13 år30. december 2010 kl. 10:48
Hejsa derude
Jeg havde også en god dag i går - fik spist rigtigt sundt og kom til træning med en veninde om aftenen. Idag har den stået på styrketræning om formiddagen og havregryn med rosiner og skummetmælk til morgenmad.. Og nu skal jeg lige have mig en lille lur så jeg kan blive frisk til fest iaften. Jeg ved der er mange fristelser i vente. skal vist i gennem velkomst drink, 4 retter mad med vin og derpå drinks og snacks. Tror nu nok der skal laves drinks af light sodavand. Så det hjælper lidt på det. Forretten er vist sushi så det er også ok. Hovedretten er vist noget steg halløj med tilbehør og det er ikke lige min farvorit og heller ikke desserten som er noget ostebord... Så det kommer nok ikke til at gå så galt. Har jo ikke forbudt mig nogle ting, så vil bare begrænse mine portioner lidt i forhold til hvad jeg plejer ;) Er egentlig ikke i det store festhumør i dag - så tror jeg sparer på alkoholen og bare nyder noget godt rødvin ;) Gider ikke rigtigt at have mega tømmermand. Min plan er lidt at komme til træning kl 14 med nogle kollegaer. Og skal jeg være ærlig vil jeg hellere det i morgen end druk til nytårsaften i aften... Men nu må vi se hvad der sker, når musikken først spiller ;)
13 år31. december 2010 kl. 14:37
Hejsa og godt nytår til alle ;)

Jeg synes det gik godt med hensyn til maden til nytårsaften. Nægtede ikke mig selv noget, spiste bare lidt mindre end normalt og nøjedes med en omgang af hovedretten ;) Så er meget tilfreds.
Ville egentlig helst ikke veje mig - men på den anden side vil jeg gerne have min vægt pr. 1/1 2011 - så hoppede op alligevel. Den stod på 68,5, så jeg har altså tabt mig 1,6 kg allerede. Så det er dejligt. Det virker ikke længere som et så uoverskueligt projekt, når jeg kun er 6,5-8,5 kilo fra mit mål... Det skal nok gå ;)
Og det er meget nemmere denne gang fordi jeg ikke har nægtet mig selv noget men blot tænker over hvad jeg putter i munden ;) Glæder mig til rejsen ned af vægtstigen og til at der står 62 på vægten igen - muligvis 60 - men først og frremmet bare de 6,5 kilo ;)
Held og lykke med jeres vægttab derude
13 år1. januar 2011 kl. 15:15
Godaften Camilla
Godt gået med vægten,Jeg er sikker på du nok skal nå dit mål.Jeg skal kun tabe 5kg så er jeg tilfreds min vægt er 69,8.glæder mig til at komme ud og cykle når vejret er til det:-)
Knus kis
13 år1. januar 2011 kl. 21:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });