jeg vil tabe mig igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

jeg vil tabe mig igen
Hej folk.
så er jeg tilbage på madital.
jeg skal tabe mig ca 10 kg, men første mål er 1kg på 14 dage. er det realistisk tror i?
13 år13. december 2010 kl. 20:47
re: jeg vil tabe mig igen
1 kg på 14 dage kan godt lade sig gøre, hvis du kaster dig ud i kostomlægning + cardio ved siden af og holder den uden smuttere. Det kan jeg ikke se noget problem i (selvfølgelig udover at det kan være pisse svært at vende tilbage til de sunde vaner igen, I know).

Det afhænger dog også af, hvad din startvægt er. Jeg var derfor inde og kigge på din profil. Der står, at du pt. vejer 55,5 kg og du er 164 cm høj.

Jeg vil helst ikke rynke på næsen eller komme med løftede pegefingre herinde, fordi folk må selv bedømme hvor meget de har behov for at tabe/tage på osv.
Men er du sikker på, at det er forsvarligt for dig at veje 45,5 kg og ende med et BMI på 16,9???
13 år13. december 2010 kl. 21:01
ja jeg tror det er helt forsvarligt for mig. jeg har prøvet det før, men har så taget på igen. men lige nu er det bare det ene kg det gælder. så må vi se om jeg vil tabe mere.
13 år13. december 2010 kl. 21:06
Jeg synes ikke det er værd at opmuntre nogen til at tabe sig til undervægt...beklager. Jeg holder helt med den sunde livsstil, men til en bmi på 16??? Du har nok mere brug for en psykolog end et vægttab...
13 år13. december 2010 kl. 22:08
sommersol, der er 2 ting jeg syntes, du skal gøre.

1 : Få nogle fornuftige kostvaner. Dem du har, nu er helt hul i hovedet. Du skal spise meget mere for at fungere ordentligt.

2 : Find ud af hvorfor du vil være så undervægtig.
13 år14. december 2010 kl. 16:05
Kære sommersol...

Jeg vil give dig et råd - hvis grunden til at du vil tabe dig er at der er noget ved din krop du er utilfreds med - evt top mave eller bløde lår eller hvad det nu kan være så vil jeg anbefale dig at trimme din krop ved at styrketræne, så du bliver strammet op og får en mere strømlignet og smuk krop. hvis du presser din krop ned i undervægt kan du lave uoprettelig skade på dine organer - dine nyrer blandt andet... jeg skriver det ikke for at prædike men jeg bliver bekymret når en person der er fuldkommen normalvægtig ønsker at tabe sig til undervægt... det er hverken sundt eller pænt. men en god gang træning 2 - 4 gange om ugen kan give dig en flot, feminin, fast og slank krop.

varme hilsner

Tanja
13 år14. december 2010 kl. 19:46
jeg bryder mig ikke om at nogen taler ned til mig på den måde. Kan godt være jeg taber mig på en forkert måde, men det virker jo alt sammen, ikke?
13 år16. december 2010 kl. 19:32
re: re: jeg vil tabe mig igen
Taber dig på en forkert måde?
Du har jo slet ikke behov for at tabe dig, så det giver ikke helt mening.
Ikke for at være ondskabsfuld, for jeg mener det på bedste vis... men, hvis du føler at du bliver nødt til at tabe dig til undervægt har du jo et problem, og bør søge hjælp..
13 år16. december 2010 kl. 20:19
Når du spiser så lidt falder din naturlige forbrænding da den tror at du går i "sulte" periode. Hvilket vil sige at den, når du så endelig spiser noget, suger det til sig som en svamp og du vil derfor tage ekstra på. Sorry to say, men det er virkeligheden. Spis 1200 kcal om dagen, spis små potioner, spis tit, spis grønt, spis kød, spist varieret og spis altid morgenmad. spis ikke efter kl. 20 og aller vigtigst: smil og vær glad:)
13 år16. december 2010 kl. 21:12
Jeg får hjælp, men jeg er pænest hvis jeg vejer mindre end nu. så det er helt fint at jeg gør det :)
13 år16. december 2010 kl. 21:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });