Slankepiller

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slankepiller
Nogen som har erfaring med nogle bestemte slankepiller?
Har selv prøvet Alli for et år siden i en kort periode, uden resultat. Og synes de var alt for dyre til, at jeg gad fortsætte. Nu må jeg også ærligt indrømme, at jeg ikke så alt for motiveret da jeg tog Alli og ændrede ikke min livsstil særlig meget - så intet resultat, det må jeg give mig selv skylden for.

Nu har jeg snart være igang, eller PRØVET, at få et tilfredstillende vægttab i over et år - og holder det snart ikke ud mere. Min motivation forsvinder hurtigt, da jeg ingen støtte får fra familie og venner. Så nu må jeg gå hårdt til den, derfor overvejer jeg stærkt at prøve nogle slankepiller.
Lige pt. regner jeg med, at starte på Alli igen. Samtidig med sideløbende at tage nogle appetitsvækkende piller.
13 år7. december 2010 kl. 17:16
re: Slankepiller
kære ekh

Der findes vist desværre ikke rigtig nogle mirakel kure... og man kan jo ikke leve af appetit nedsættende piller og slankepiller resten af livet.. så hvis du vil have et varigt vægttab er du nød til at finde motivationen til at ændre dine kostvaner...

Du kan sagtens tabe dig og stadig holde dig mæt og tilfreds under et forholdsvis hurtigt vægttab.. mellem 0,5 og 2 kg om ugen.. og det uden piller...

Hvor mange kg er det du gerne vil af med ?

det lyder til at du virkelig virkelig gerne vil tabe dig og derfra hvor du er og til at fange den virkelige motivation til at nå målet mod den sunde og slanke krop du ønsker dig er der ikke særlig langt.

Selvom du ikke får opbakning fra familien kan du stadig sagtens tabe dig... det du kan starte med at ændre er simpelthen at skære alt usundt væk fra kosten

altså ingen slik, chips, sodavand, kage, osv

skær alt sukker væk fra kosten undgå pasta, ris, hvidt brød og spis højst 3 små kartofler om dagen - når du spiser kartofler.. spis kun til du ikke er sulten mere og ikke til du er mæt.

spis 3 hovedmåltider og 2-3 mellem måltider hver dag.. men spis mindre portioner. sørg for at få masser af grove grøntsager - dem kan du bruge til at erstatte pasta og ris med og som mellemmåltid. spis groft brød istedet for lyst brød.

spis masser af kød som kylling, kalkun, fisk, rejer også fiske pålæg på dåse som makrel i tomat, kippers, tun osv.. jeg håber virkelig du finder ud af hvor let det er når først man vænner sig til at spise 5 - 6 små måltider om dagen, selvom du ikke motionere til at starte med vil du helt sikkert tabe dig.. motion kan du koble på hvis du synes, det hjælper til at stramme op ig giver dig yderligere motivation til at holde fast i den sunde livsstil..

Varme hilsner

fra Tanja i forummet vægttab 10 +
med tråden minus 10 kg til den 1/1 2010

13 år7. december 2010 kl. 20:39
rettelse
der skulle stå - fra Tanja i forummet vægttab 10 +
med tråden minus 10 kg til den 1/1 2011 <---

jeg fik skrevet 2010 smiler...

13 år7. december 2010 kl. 20:42
Det er desværre de sidste 5-8 svære kg jeg gerne vil af med.
Mit problem er desværre, at jeg ligger med en depression og derfor trøste spiser nogle gange om ugen.
Min familie er klar over problemet, men køber slet ikke ind efter det - hvilket langtfra hjælper mig...
Har brugt meget af dagen idag på at skrive ned, hvorfor jeg gerne vil tabe mig. Denne seddel hænger så over min seng nu, så jeg ser den hver morgen. :-)

At få motioneret er heldigvis slet intet problem for mig. Før jeg gik ned med en depression trænede jeg hver dag, og hvis jeg selv skal sige det, havde en stram og pumpet krop. Derfor går det også en endnu mere på, at man så på et halvt år kan gå fra at være strammet op til en blævrende krop.

Men tak for rådene. :-) Har idag overholdt min kostplan.
13 år8. december 2010 kl. 15:06
Hej

Ja - kender selv den tur med at blive overrasket over hvor hurtigt det går med at komme ud af træning og føle at kroppen "blævrer". Var sygemeldt med stress i 4 mdr i vinters.

Jeg er naturligvis også enig i hvad Tanja skriver, men jeg har faktisk god erfaring med at holde en motivation kørende hvis man netop ser en udvikling. Har nemlig også prøvet det her med at vægttabet går i står. Selv prøvede jeg tidligere i år pillerne "Chiliburn"
Det skal siges at de virkelig sætter fut i sagerne, så jeg oplevede faktisk lidt susen for ørene og ondt i maven i mens (men jeg spiste heller ikke så krydret lige i den periode).

Det jeg gjorde var at bruge dem som en slags belønning. Jeg aftalte med mig selv at jeg SKULLE finde nogle gode kostvaner først og tabe mig nogle kilo inden jeg måtte tage pillerne. Det gjorde jeg og pillerne tog så yderligere 2-3 kilo. Da de så var smidt kom der så en periode, hvor jeg måtte kæmpe for at de blev ved med at være væk. Men jeg bed tænderne sammen og nåede mit mål dengang.

At jeg sidenhen tog på igen handler helt sikkert mere om at jeg så droppede de gode kostvaner end at jeg i en kort periode tog piller til hjælp.

Håber min erfaring kan bruges :-)
Anja
13 år8. december 2010 kl. 15:16
super godt du har holdt kpstplanen - jeg står herude på sidelinen og hepper på dig ;-)

lige et råd - som jeg selv har gjort brug af - hvis du får lyst/trang til at trøstespise - så spørg dig selv om det er det værd - det stopper dig i din vej mod vægttabet, giver dig dårlig samvittighed bagefter og det er en frygtelig kort tilfredsstillelse, altså det der med at putte noget i munden man ved ikke gavner... så prøv at lok dig selv til at gå en tur, gå i bad, spise en gulerod eller noget helt andet.. så du fjerner tankerne fra det du pludselig får lyst til at putte i munden, og så skal du prøve at visualisere dig selv med den krop du drømmer om..

jeg har selv haft en alvorlig depression efter et færdselsuheld, der skadede mig så meget at jeg måtte lukke min forretning, jeg tog mere end 30 kg på på 3 - 4 år og har nu på 3 mdr tabt de første 16 kg.. ;-) ved at lægge kosten om og dyrke motion igen, jeg var nemlig også toptunet inden jeg kørte galt og har tænkt mig at blive det igen :-)

varme hilsner Tanja
13 år8. december 2010 kl. 16:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });