kære ekh
Der findes vist desværre ikke rigtig nogle mirakel kure... og man kan jo ikke leve af appetit nedsættende piller og slankepiller resten af livet.. så hvis du vil have et varigt vægttab er du nød til at finde motivationen til at ændre dine kostvaner...
Du kan sagtens tabe dig og stadig holde dig mæt og tilfreds under et forholdsvis hurtigt vægttab.. mellem 0,5 og 2 kg om ugen.. og det uden piller...
Hvor mange kg er det du gerne vil af med ?
det lyder til at du virkelig virkelig gerne vil tabe dig og derfra hvor du er og til at fange den virkelige motivation til at nå målet mod den sunde og slanke krop du ønsker dig er der ikke særlig langt.
Selvom du ikke får opbakning fra familien kan du stadig sagtens tabe dig... det du kan starte med at ændre er simpelthen at skære alt usundt væk fra kosten
altså ingen slik, chips, sodavand, kage, osv
skær alt sukker væk fra kosten undgå pasta, ris, hvidt brød og spis højst 3 små kartofler om dagen - når du spiser kartofler.. spis kun til du ikke er sulten mere og ikke til du er mæt.
spis 3 hovedmåltider og 2-3 mellem måltider hver dag.. men spis mindre portioner. sørg for at få masser af grove grøntsager - dem kan du bruge til at erstatte pasta og ris med og som mellemmåltid. spis groft brød istedet for lyst brød.
spis masser af kød som kylling, kalkun, fisk, rejer også fiske pålæg på dåse som makrel i tomat, kippers, tun osv.. jeg håber virkelig du finder ud af hvor let det er når først man vænner sig til at spise 5 - 6 små måltider om dagen, selvom du ikke motionere til at starte med vil du helt sikkert tabe dig.. motion kan du koble på hvis du synes, det hjælper til at stramme op ig giver dig yderligere motivation til at holde fast i den sunde livsstil..
Varme hilsner
fra Tanja i forummet vægttab 10 +
med tråden minus 10 kg til den 1/1 2010
#2 af Tanjaknoth (slettet)
Har selv prøvet Alli for et år siden i en kort periode, uden resultat. Og synes de var alt for dyre til, at jeg gad fortsætte. Nu må jeg også ærligt indrømme, at jeg ikke så alt for motiveret da jeg tog Alli og ændrede ikke min livsstil særlig meget - så intet resultat, det må jeg give mig selv skylden for.
Nu har jeg snart være igang, eller PRØVET, at få et tilfredstillende vægttab i over et år - og holder det snart ikke ud mere. Min motivation forsvinder hurtigt, da jeg ingen støtte får fra familie og venner. Så nu må jeg gå hårdt til den, derfor overvejer jeg stærkt at prøve nogle slankepiller.
Lige pt. regner jeg med, at starte på Alli igen. Samtidig med sideløbende at tage nogle appetitsvækkende piller.