#2 af Easy (slettet)
Et lille pip fra Asta
Du læser en tråd i debat > vægttabEasy (slettet)
et lille pip igen
Hej Asta Elise.
Først og fremmest: Hvor er du SEJ.!!! 5 børn, og så overskud og tid til at sætte fokus på din kost og motion, så hurtigt efter den sidste fødsel. Helt ærligt, det er bare så flot.
Tror du har ret i det med at vægten stille og roligt vil gå ned, men der er ingen tvivl om at din indstilling til motionen er den allervigtigste faktor. Når jeg har haft en periode hvor det med motionen ikke er blevet efterlevet (tager jeg gerne på) og min første tanke i forhold til at begynde at træne igen er altid at jeg skal tabe mig og....alt det der. Når jeg så er kommet igang, viser det sig gang på gang, at det der virkelig er fedt ved at træne, er det energioverskud det giver mig, som smitter af på hele min hverdag og alle omkring mig.
Har også læst om de der sko....var vistnok i det seneste Q (blad) det lød smaddersjovt men de var vist RET dyre, så jeg hopper ikke i et par lige forløbig.
Det med elastik om mavesækken..........det er i mine øjne et fuldstændig sindsygt påfund, men okay, måske kan det hjælpe nogen, udfra samme princip som antabus kan få en alkoholiker til ikke at drikke selvom han har lyst. Men det har i hvert fald intet med kostforståelse og sundhed at gøre. Og jo, den del af mavesækken der "bruges" kan voske igen, hvis man spiser mere end tilladt, så med tiden kan man ende med at det allligevel ikke virker.
Anyway, det var bare et lille pip - håber du kan få en tur med barnevognen mellem regnbygerne, og holder humøret højt, selvom vægten står stille for tiden.
Mange hilsner fra mig
Easy
Først og fremmest: Hvor er du SEJ.!!! 5 børn, og så overskud og tid til at sætte fokus på din kost og motion, så hurtigt efter den sidste fødsel. Helt ærligt, det er bare så flot.
Tror du har ret i det med at vægten stille og roligt vil gå ned, men der er ingen tvivl om at din indstilling til motionen er den allervigtigste faktor. Når jeg har haft en periode hvor det med motionen ikke er blevet efterlevet (tager jeg gerne på) og min første tanke i forhold til at begynde at træne igen er altid at jeg skal tabe mig og....alt det der. Når jeg så er kommet igang, viser det sig gang på gang, at det der virkelig er fedt ved at træne, er det energioverskud det giver mig, som smitter af på hele min hverdag og alle omkring mig.
Har også læst om de der sko....var vistnok i det seneste Q (blad) det lød smaddersjovt men de var vist RET dyre, så jeg hopper ikke i et par lige forløbig.
Det med elastik om mavesækken..........det er i mine øjne et fuldstændig sindsygt påfund, men okay, måske kan det hjælpe nogen, udfra samme princip som antabus kan få en alkoholiker til ikke at drikke selvom han har lyst. Men det har i hvert fald intet med kostforståelse og sundhed at gøre. Og jo, den del af mavesækken der "bruges" kan voske igen, hvis man spiser mere end tilladt, så med tiden kan man ende med at det allligevel ikke virker.
Anyway, det var bare et lille pip - håber du kan få en tur med barnevognen mellem regnbygerne, og holder humøret højt, selvom vægten står stille for tiden.
Mange hilsner fra mig
Easy
18 år1. juni 2006 kl. 10:24
Smiley77 (slettet)
re: Et lille pip fra Asta
Hej Asta
Sådan er det jo en gang i mellem at man ikke lige har tid til at kigge forbi denne side og med 5 børn kan jeg godt forstå at du nogle gange ikke lige har haft ro........................
Syntes også at det er super flot at du har overskud til at sætte fokus på kosten og motionen - det tager jeg hatte af for.
Hilsen smiley
Sådan er det jo en gang i mellem at man ikke lige har tid til at kigge forbi denne side og med 5 børn kan jeg godt forstå at du nogle gange ikke lige har haft ro........................
Syntes også at det er super flot at du har overskud til at sætte fokus på kosten og motionen - det tager jeg hatte af for.
Hilsen smiley
18 år1. juni 2006 kl. 15:03
bruger slettet
re: re: Et lille pip fra Asta
Flot Asta;)
18 år1. juni 2006 kl. 16:06
Kirsten P (slettet)
re: re: re: Et lille pip fra Asta
Ja vægttabet skal nok komme, når du har så fin styr på dine spisevaner. Man(læs. jeg) kan hurtigt komme til at spise af kedsomhed og træthed, når man går hjemme, og det er jo ikke fordi du ikke har nok at lave med 5 børn.
Jeg tror også på motionen ihvertfald skal der motion til når vi kommer så langt at vægten bare skal holdes og hvorfor så ikke begynde med gode motionsvaner med det samme. Jeg har indset at mit medlemskab af motionscenteret skal vare til jeg lukker øjenene for sidste gang.
De sko du skriver om har jeg ikke hørt om.
Jeg tror heller ikke på operation for at tabe sig, om det så er på en ene eller anden måde, men det kan godt være man havde en anden holding hvis man skulle tabe sig rigtig meget.
Jeg hørte den anden dag ,at fra man var kommet ned på sin ønskevægt og til kroppen havde accepteret vægten gik der 3 år. Det var ligesom når man holder op med at ryge. Hende der sagde det kunne så bare ikke lige huske hvor hun havde det fra så vi må håbe det var en skrøne.
Jeg tror også på motionen ihvertfald skal der motion til når vi kommer så langt at vægten bare skal holdes og hvorfor så ikke begynde med gode motionsvaner med det samme. Jeg har indset at mit medlemskab af motionscenteret skal vare til jeg lukker øjenene for sidste gang.
De sko du skriver om har jeg ikke hørt om.
Jeg tror heller ikke på operation for at tabe sig, om det så er på en ene eller anden måde, men det kan godt være man havde en anden holding hvis man skulle tabe sig rigtig meget.
Jeg hørte den anden dag ,at fra man var kommet ned på sin ønskevægt og til kroppen havde accepteret vægten gik der 3 år. Det var ligesom når man holder op med at ryge. Hende der sagde det kunne så bare ikke lige huske hvor hun havde det fra så vi må håbe det var en skrøne.
18 år1. juni 2006 kl. 23:42
bruger slettet
re: Et lille pip fra Asta
Hej
Jeg har mbt skoene, og jeg kan kun sige KØB dem! De er dyre, men hver en øre værd. De hjælper mig til at kunne gå dobbelt så langt som før (hvilket stadig ikke er mere end en km om dagen, men...). De er altså gode :-)
mbt-info.com
Jeg har mbt skoene, og jeg kan kun sige KØB dem! De er dyre, men hver en øre værd. De hjælper mig til at kunne gå dobbelt så langt som før (hvilket stadig ikke er mere end en km om dagen, men...). De er altså gode :-)
mbt-info.com
18 år2. juni 2006 kl. 09:57
Hvordan går det så hjemme hos mig? Min lille pige fylder fem måneder på lørdag, og det er ved at blive reglen, at hun sover igennem om natten. De daglige sunde vaner er ved at bide sig fast, men vægten har ikke rigtig flyttet sig. Men jeg spiser ikke slik og kage i kedsomhed, og har også styr på portionerne ved måltiderne - så på et tidspunkt må vægtnålen begynde at rykke.
Jeg har fem børn, og efter hver eneste fødsel har jeg været temmelig tyk i et års tid - mon ikke det kommer til at holde denne gang også? Når jeg begynder på arbejdet midt i november, håber jeg at kunne rapportere om pludselig opstået normalvægt :-)
Nå - men jeg har fået overskud til at trave nogle gevaldige ture med barnevognen. Det giver god motion, uden at øge appetitten. Jeg har lært mig at bruge den store baldemuskel til at trække det bageste ben tilbage under gang. Det gav kontrol over bækkenet, dengang jeg var gravid og tit havde bækkensmerter. Og nu tror jeg nok, det giver en mere velformet bagdel.
Jeg var faldet over nogle spændende sko i det nye nummer af samvirke. På deres hjemmeside, anbefaler de også at gå ved hjælp af den store ballemuskel. Det skåner vist også lænden. (Skoene hed vist MBT.)
I samvirke var der også en artikel om en kvinde, der havde fået sat en elastik om mavesækken. Jeg tror mest på metoden, at finde sammen med nogle der vil bakke en op, ved vægttab. Jeg mener, at formanden for fnuggi fik foretaget den samme operation, og alligevel lykkedes det ham at tage det hele på og mere til, selvom hans mavesæk kun kunne rumme en smule.
Jeg bliver mere og mere overbevist om, at motion er nøglen til vægttab. Ikke i den forstand at man taber sig en masse ved motion alene. Mere i den betydning at motion giver overskud og glæde til at leve sundt og spise behersket. Her til aften kunne jeg mærke, at den grillede medister ikke havde noget at gøre i min mave. Jeg havde mere lyst til kartofler og noget lækkert salat. Det tror jeg, jeg kan takke den friske luft og varmen i kroppen, som motionen giver.
Hilsen Asta