Vægtudfordring - de næste 5 dage

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vægtudfordring - de næste 5 dage
Hej med jer

Jeg er helt ny herinde og skal af hensyn til en overbelastningsskade i mit knæ gerne tabe mig ca. 5 kg (jeg har tidligere tabt 27 kg og holder vægttabet på 5. år). Nu er der bare ekstra grund til lige at få smidt de 5 kg :)

Er der andre, der er friske på at give den gas i løbet af de næste 5 dage (jeg skal til Gran Canaria på onsdag og vil gerne lige tabe lidt, inden bikinien skal på)? Til og med tirsdag? Evt. skrive vægten ind her, så vi kan holde hinanden lidt kærligt i ørerne?

Min morgenvægt stod på 79,2 kg.

Håber at høre fra nogle friske "med-tabere" :)

Mange hilsner jho
13 år25. november 2010 kl. 23:50
re: Vægtudfordring - de næste 5 dage
JA! Helt sikkert - jeg er frisk:) Vægten er gået lidt op i løbet af ugen og jeg vil virkelig gerne give den gas. Det er alt for deprimerende at se numrene gå op og op! I morgen var den på. 62,4.. i sidste uge engang var den 61.5. Pis!
I dag skal jeg i fitnessworld og danse 1 time. I morgen lørdag 1 time mave,balle, lår og bagefter quick sjip og søndag 1 eller 2 timers dans.Og jeg er så heldig IKKE at skulle til julefrokost eller andet hygge med mad olign. ;)
God fredag - stay strong;)
13 år26. november 2010 kl. 09:17
Jeg er med - jeg har dog julefrokost to dage i denne weekend, men så kan det måske gøre at man lige tænker ekstra over hvad man putter i hoved :-)

Morgenvægt: 78,9
13 år26. november 2010 kl. 10:22
Super!!! Det er jeg glad for! Håber, der kommer endnu flere til - det kan jo nås endnu...

Jeres indlæg reddede mig faktisk lige fra at synde. Havde sådan lyst til i min selvynk over mit dårlige knæ at ringe og bestille en pizza, men nu gør jeg det ikke alligevel :)

Kæmper ret ofte med min indre overspiser og er desværre lidt for god til at overbevise mig selv om, at det er ok liiiige i dag at spise nogle chips eller noget andet junk. Nogle af jer, der har det lige sådan?

Jeg misunder dig al motionen, meol - bare det var mig :)

Ha' en rigtig god weekend!
13 år26. november 2010 kl. 11:42
Jeg kæmper også med det monster!! Det er så nedern! Det kravler mest frem når jeg er alene. Især hvis jeg er ked af det eller stresset. Tog omkring 5 kg på, på ca. 2 måneder. Jeg boede på det tidspunkt i udlandet og følte mig meget ensom og så udfyldte maden ligesom det tomrum der var. Nu er jeg så tilbage i Danmark og har det meget bedre og overspiser ikke så tit mere - men det hænder(!) og det irriterer mig når jeg så gerne vil tabe mig og dyrker så meget motion som jeg kan. For de gange jeg overspiser kan det virkelig ses på vægten, øv bøv!
Held og lykke til os:)
God weekend til Jer alle!
13 år26. november 2010 kl. 11:49
Jeg har det også sådan! Næsten hver dag desværre.. :(
Min morgenvægt i går: 66,0
13 år26. november 2010 kl. 15:39
Lyder måske mærkeligt, men det er egentlig rart at vide, at man ikke er alene om at have den svage moral (ved jo egentlig godt, at jeg ikke er alene), men det kan ind i mellem godt føles sådan.

Jeg er lige gået i gang med at læse en bog om coaching af Sofia Manning. Jeg er startet i dag, fordi jeg alligevel ikke må bevæge mig noget videre. Og hvor har hun ret, når hun indledningsvis skriver, at det på et tidspunkt gik op for hende, at hun rent faktisk har et valg. Hun skriver: "Jeg kunne fortsætte ad den vej, jeg befandt mig på som lettere "mellemtilfreds". Eller jeg kunne tage det fulde ansvar for mit liv og indse, at jeg i høj grad kunne gøre, hvad jeg ville - hvis jeg turde!"

Det er nok lige præcis derfor, jeg de sidste 5 år IKKE er kommet længere ned i vægt. Jeg har simpelthen været "mellemtilfreds". Forandringen efter et vægttab på næsten 30 kg er kolossal, og jeg føler mig sfl langt bedre tilpas nu end før, men hvorfor ikke blive "fuldt ud tilfreds" i stedet for at være "mellemtilfreds"?

Kan I følge mig?

Nå, det var også bare en masse tanker herfra...
Tak, fordi I læser med - det er ekstremt motiverende. Gør endelig det samme, hvis I har lyst :)

God fredag aften!
13 år26. november 2010 kl. 17:28
I går: 62,4
i dag 62,0
JEG HADER SNE! Kom hverken til mave, balle lår eller quick sjip i dag pga sne. Men det blev dog til 1 times latinmix og gåtur på støget, så lidt motion er det da blevet til.
Håber at jeg kan cykle i morgen og komme til 2 timers dans. Så har jeg danset 4 timer i weekenden inkl. fredag. Det er da ok?
Nu står aftenen på en masse grøn te og god tv.
God julefrokost til dem som skal til det:)
13 år27. november 2010 kl. 18:51
Jeg er heller ikke helt vild med sne - i hvert fald ikke når jeg skal køre i det. Men jeg kan da godt se, at det er ekstremt flot, når man kigger ud på et snedækket landskab...

Morgenvægten her sagde 78,3 kg, så et vægttab indtil videre på 0,7 kg - det er jeg fint tilfreds med :)
I eftermiddag er vi inviteret til lagkage, og jeg har aftalt med mig selv, at jeg kun tager et lille stykke, og så må den stå på frugt og grønt derudover.

Hvad kæmper I andre med? Eller kører det bare på skinner?

Jeg håber, at det lykkes for jer at få motioneret - hvad med at finde på noget motion foran fjernsynet, hvis det kniber med at komme afsted til motionscenter? Al bevægelse er jo motion ;)
13 år28. november 2010 kl. 13:11
Nå, hvordan er det gået Jer?
jeg er gået rimelig meget i stå. Kan ikke huske at min vægt har været den samme i så lang tid. den er 62,0... Ikke helt tilfreds, men så længe jeg ikke har taget på i hvert fald..
13 år30. november 2010 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });