Jeg græd mig slank.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg græd mig slank.
Hej alle på med-i-tal

Jeg er helt pure ny herinde, kan godt mærke man lige skal kende systemet i kalorietælleren, men nej hvor er det smart. :-)
For 2,5 år siden vejede jeg 130 kilo, men i dag vejer jeg 78 kg - et langt vægtab jeg næsten har klaret uden hjælpe midler. Har dog været led ved mad i en periode, der bevirkede at alt der kom ned - tvang jeg op :-( men heldigvis er jeg under bedring på denne front og en dag holder det forhåbentlig helt op, min læge er meget optimist. Det er utrolig hvor frygtingydende det kan føles at skulle komme til at tage på igen. Jeg mangler 6 kilo før jeg når mit mål, og til februar skal jeg have fjernet det overflødige skind fra maven, en dag jeg ser frem til, med stor glæde. Den dag vil jeg tænke på alle dem der kiggede efter mig og vrængede næse og alle dem der drillede mig som barn. For det er min sejr - jeg har gjort det alene. De blev blot motivationen til at sige: fandme nej.
Jeg syntes det har kostet tårer og en slidt psyke at ændre sit liv, så drastisk. For mig er det at tabe sig ikke en slankekur men en livsomlægning, en sund livsomlægning der heldigvis medfører pustrrum. Men trods omlægningsfasen gjorde ondt så har tilvæningen, helet såret.
Og til alle dem der bare siger at man skal lade være med at spise det usunde, tjah......
Nej - det er ikke sjovt at ændre gamle vaner, og det er ikke nemt når krop og hovede ikke arbejder mod samme mål. Hovede tænker fornuft - hænder og mund arbejder synkront :) Køleskab - køleskab - køleskab

Men jeg ønsker alle held og lykke med deres vægttab og håber at alles veje bliver mildnet med tiden.

Mvh TOdoIT - Stine
14 år15. november 2010 kl. 21:14
Hej Todoit: Jeg græd mig slank.
Stort tillykke med dit flotte resultat jeg er også helt ny her. Har lige et spørgsmål ang. det overskydende hud du skal have fjernet hvor længe har du været skrevet op til det og hvad er kriteriet for at komme i betragtning ??????bliver det betalt?
14 år15. november 2010 kl. 21:22
re: Hej Todoit: Jeg græd mig slank.
Hej :-)
Tak skal du have.
Jeg skulle have været opereret i september, men grundet at mit studie er meget krævende i disse måneder har jeg valgt at rykke den til februar. Jeg har været skrevet op siden august i år - så i princippet har jeg kun ventet en månede indtil jeg selv valgte at rykke den. Jeg skal opereres på thisted sygehus - hvor de er utrolig søde. Det offentlige betaler - idet jeg har haft et stort vægttab og at mine mave har givet mig voldsomme hudgener.

Mvh TOdoIT - Stine
14 år15. november 2010 kl. 21:27
re: Jeg græd mig slank.
Hold da op hvor er det flot klaret!!! Håber det bedste for dig også at der kommer fuld kontrol over maden....
Jeg er også rimelig ny her, og det er en super side. Fantastiske indlæg og inspiration!
Det med at taste ind bliver også nemmere :-)
God kamp!!
14 år15. november 2010 kl. 21:59
re: Hej Todoit: Jeg græd mig slank.
Tak for svar. Håber du vil melde ud hvordan operationen forløber. Jeg ved at taber jeg mig ( er i gang) får jeg masser af overskydende hud, som kun kan skæres af. Er der noget med en bestemt bmi eller vægt før de gør det?
14 år16. november 2010 kl. 18:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });