Hønsekødssuppe.. For mange kalorier?
Du læser en tråd i debat > vægttabLovely
re: Hønsekødssuppe.. For mange kalorier?
Hej Sara
Fra en suppeelsker til en anden; måske er det ikke helt det samme - men supper uden fløde og lignende "tilsætningsstoffer" er generelt kaloriefattige i sig selv. Det er mere kød- og melboller der er slemme på kaloriekontoen.
Bruger selv de nye kyllingeboller fra Mou - de er fantastiske.
Iøvrigt er suppe som regel ret saltholdigt, hvorfor det kan binde en del væske i kroppen - der jo viser sig som vægtstigning.
Lovely
Fra en suppeelsker til en anden; måske er det ikke helt det samme - men supper uden fløde og lignende "tilsætningsstoffer" er generelt kaloriefattige i sig selv. Det er mere kød- og melboller der er slemme på kaloriekontoen.
Bruger selv de nye kyllingeboller fra Mou - de er fantastiske.
Iøvrigt er suppe som regel ret saltholdigt, hvorfor det kan binde en del væske i kroppen - der jo viser sig som vægtstigning.
Lovely
14 år15. november 2010 kl. 18:55
Activemom
Hej Lovely. Tak for svar. :o)
Jeps, er nemlig opmærksom på "de slemme" kød - og melboller. Dem rører jeg faktisk aldrig, når der blir serveret hønsekødssuppe. Men vidste dog ikke, at Mou nu har udgivet en ny version kødboller med kylling. Det lyder da rigtigt godt! dem må jeg prøve på et tidspunkt.
God weekend til dig!
Sarah
Jeps, er nemlig opmærksom på "de slemme" kød - og melboller. Dem rører jeg faktisk aldrig, når der blir serveret hønsekødssuppe. Men vidste dog ikke, at Mou nu har udgivet en ny version kødboller med kylling. Det lyder da rigtigt godt! dem må jeg prøve på et tidspunkt.
God weekend til dig!
Sarah
14 år19. november 2010 kl. 18:05
bruger slettet
jeg vil tro der er omkring 75 kcal pr. 100 g
14 år22. november 2010 kl. 11:29
Fik mig en stor portion i går (ca. 500 gram.)
Spørgsmålet er så bare... Nogen der ved, hvor mange kalorier der i hønsekødssuppe á 100 gram? Og altså ikke den fra Mou.
Min mor koger den altid på en høne, med tilsvarende grøntsager. Og tilsætter lidt boullion. Men ellers er det rene råvarer.. Ingen tryllerier med fløde, og diverse andre fedende sager.
Kan man regne med, at energiindholdet i en Mou-suppe, er det samme, som i den hjemmelavede slags?
Uh..Det gir mig lidt dårlig samvittighed at tænke på, hvor meget suppe jeg skovlede indenbords i går aftes, hehe.
Men var også til træning, så det dulmer lidt. ;o)