hvor meget er det sundt, at tabe sig...?

Du læser en tråd i debat > vægttab

hvor meget er det sundt, at tabe sig...?
Hejsa alle sammen..
Ja, er lidt forvirret ove alt det vægttab, da man høre en masse om, at man kun må tabe sig et ½ til et helt kg om ugen, men jeg taber mig tabt mig næsten 9 kg på 4 uger, det er ikke fordi jeg gør noget specielt, da jeg troede, at jeg ville gå på Nupo-kur, men spiser bare normalt nu, men varieret og kiloerne rasler af mig??

Skal jeg være bekymret over det, eller bare være glad, da jeg simpelthen ikke fatter det, da jeg aldrig dyrker motion (læs: mindre end jeg gerne vil) og hver uge er der alligevel røget ca 1.8 -1.9 kg af mig...

Mange fredagsknus og god weekend fra
Anne Mette
18 år19. maj 2006 kl. 12:00
re: hvor meget er det sundt, at tabe sig...?
Hold da op, hvor flot. Hvis du spiser sundt og alsidigt, kan det da vist ikke være usundt, tvært i mod.

Måske er en del væske i starten, og det er måske nemmest at smide de første kilo, men jeg synes absolut du skal glæde dig.

Hvis man intet spiser - overhovedet - vil man tabe sig det, der svarer til ens basalstofskifte. Om ugen er det ca. 2,5 kg. Hvis man udelukkende spiser frisk frugt og grønt - med få undtagelser - vil man også tabe sig, da kroppen bruger mere energi på at fordøje, end den får tilført.

Det lyder da som om du gør det helt rigtige, mere af det.

Held og lykke fremover.

Hilsen Lene
18 år19. maj 2006 kl. 12:42
re: re: hvor meget er det sundt, at tabe sig...?
jamen er bare bange for, at det er for let, har jo læst hvordan andre knokler for at tabe sig og hvor stor er chancen for, at jeg tager det hele på igen, når jeg har tabt det hele...

Ja, er måske underlig, men det skal bare lykkes denne her gang, uden at jeg hopper over, hvor gærdet er lav og i mine øjne går det for let...

Kan medicin havde noget af skylden, måske ??
18 år19. maj 2006 kl. 13:08
Hej Anne Mette

Hvis du har det godt, ville jeg ikke bekymre mig. Men hvis du føler dig svimmel irritabel eller utilpas, ville jeg opsøge en læge og lige få målt stofsskiftet.

Der er sikkert ikke noget i vejen. sandsynligvis har du bare været ihærdig og har nogle kilo at give slip på.

Tillykke med det flotte vægttab.

Hilsen Asta Elise
18 år19. maj 2006 kl. 16:22
re: re: hvor meget er det sundt, at tabe sig...?
jamen har det rigtig godt, mere energi og faktisk også bedre humør, men det hænger nok sammen med, at jeg taber mig... :O)

så ikke ubehag overhovedet, men må bare se tiden an, kan jo ikke gøre så meget andet...

Tak for i gav jer tid til at svare...

God Weekend alle sammen

Knus fra
Anne Mette
18 år19. maj 2006 kl. 16:39
Hvor er det flot. Tillykke med det og fortsæt endelig så længe du har det godt og spiser fornuftigt, men du skal nok være forberedt på, at vægttabet flader ud hen ad vejen. Held og lykke i det videre forløb, og husk lige, at der også er energi i frugt, selv om meloner ikke er de værste.
18 år21. maj 2006 kl. 14:58
jeg synes du skal nyde det i fulde drag, og så huske på succeen når vægten senere blir stående på det samme tal i flere dage, selv om du véd at du har gjort det rigtige. Det er flot, så nyd det nu!

Tillykke med det!!
Susse
18 år24. maj 2006 kl. 13:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });